Wizyt: 58,410,970
Podpisów: 2,305,277
Dokument Nr 9145
Kraków 19.12.2012

Domagamy się skutecznych działań na rzecz poprawy jakości powietrza w Krakowie


Podpisy za petycją: 7,816 (6,970)
przeciw: 31 (15)

Do:
Sejmiku Województwa Małopolskiego

Przewodniczący Kazimierz Barczyk
ul. Basztowa 22
31-156 Kraków
012 61-60-964
bs.sekretariat@umwm.pl


My, niżej podpisani, jesteśmy głęboko zaniepokojeni dramatyczną jakością powietrza w Krakowie. W sezonie grzewczym
zanieczyszczenie powietrza regularnie i wielokrotnie przekracza dopuszczalne wartości, co zagraża naszemu zdrowiu i życiu.
Badania naukowe pokazują, że zanieczyszczenia, którymi oddychamy w Krakowie (m.in. pyły zawieszone, benzo(a)piren)
wywołują zaostrzenia astmy i inne choroby górnych dróg oddechowych, zwiększają ryzyko zawału serca oraz nowotworów.
Badania prowadzone przez krakowskich lekarzy wykazały zwiększone ryzyko zdrowotne dla płodu i rozwoju dzieci –
krakowskie dzieci są bardziej podatne na choroby niż ich rówieśnicy oddychający czystym powietrzem.
Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest palenie węglem (niejednokrotnie również śmieciami) w piecach domowych.
Uważamy, że w XXI wieku miasto powinno zapewnić krakowianom system ogrzewania bezpieczny dla zdrowia i życia
mieszkańców. Rozdział II, Art.68., punkt 4 Konstytucji wyraźnie mówi, iż „władze publiczne są obowiązane do zwalczania
chorób epidemicznych i zapobiegania negatywnym dla zdrowia skutkom degradacji środowiska.”
W Krakowie problem ten jest marginalizowany, a dotychczasowe działania są nieskuteczne.


Dlatego zwracamy się do władz samorządowych z apelem o niezwłoczne wprowadzenie w Krakowie zakazu palenia węglem i
innymi paliwami stałymi w piecach domowych, przy uwzględnieniu kilkuletniego okresu przejściowego na dostosowanie
instalacji grzewczych. Należy jednocześnie zapewnić dofinansowanie do przyłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej,
wymiany pieców węglowych na piece gazowe czy inne źródła ciepła nie powodujące niskiej emisji. Bez wprowadzenia takiego
zakazu (który leży w gestii sejmiku wojewódzkiego) przywrócenie jakości powietrza do poziomów bezpiecznych dla naszego
zdrowia i życia nie jest możliwe. Problem zanieczyszczenia powietrza przez domowe piece węglowe rozwiązano dziesiątki lat
temu w innych miastach europejskich poprzez wprowadzenie zakazu palenia węglem w piecach domowych (np. Londyn w
1956 czy Dublin w 1990). Uważamy także, że powinien powstać projekt dopłat dla ludzi najuboższych, których nie będzie
stać na poniesienie zwiększonych kosztów ogrzewania.
Domagamy się również zwiększenia skuteczności działań Straży Miejskiej w zwalczaniu palenia śmieci. Konsekwencją palenia
śmieci muszą być wysokie i nieuchronne kary, które zniechęcą tych, którzy narażają na niebezpieczeństwo zdrowie i życie
wszystkich mieszkańców Krakowa. Stosowana obecnie przez Straż Miejską procedura kontroli jest nieskuteczna, dlatego
niezbędna jest jej modyfikacja.
Zanieczyszczenia z transportu samochodowego również mają wpływ na złą jakość powietrza w naszym mieście. Kraków jest
jednym z trzech miast w Polsce, w których zanieczyszczenie powietrza dwutlenkiem azotu pochodzącym ze spalin
samochodowych znacząco przekracza dopuszczalne wartości. Należy wprowadzić rozwiązania ograniczające ruch
samochodowy przy jednoczesnym dostosowaniu komunikacji publicznej do potrzeb mieszkańców oraz rozwoju infrastruktury
rowerowej.


Należy zaznaczyć, że zła jakość powietrza ma również wymiar finansowy. Generuje dodatkowe koszty opieki zdrowotnej.
Może także znacząco obniżyć atrakcyjność Krakowa wśród turystów i inwestorów.
Oczekujemy niezwłocznego podjęcia działań, które, w perspektywie kilkuletniej, doprowadzą jakość powietrza w Krakowie do
poziomów bezpiecznych dla naszego zdrowia i życia.

Niżej podpisany/a:
Ewa Lutomska
Krakowski Alarm Smogowy
31-149 Kraków
autor9145@petycje.pl

  Wasze komentarze / opinie ( 134 )

Terroryzm bezmuzgich ekologów!!!!!! (Signum-Krak)
23-01-2014 ( odpowiedz )
Młodzi gniewni ekolodzy z KAS rozpętaliście wojnę za którą zapłacą najbiedniejśi.Walczycie o czyste powietrze, więc powiedzcie MI gdzie byliście kiedy zabudowywano korytarze napowietrzające Kraków.
sezon (wyimek)
29-09-2013 ( odpowiedz )
na strucie myślenia rozpoczęty. ogłaszam!
Oszczedny gospodarz ( wielmoz )
09-03-2013 ( odpowiedz )
Co zrobić w przypadku, gdy ktoś odłącza swój dom jednorodzinny od istniejącej sieci MPEC, kupuje piec i ogrzewa dom spalając węgiel plus odpadki. Bo wychodzi mu taniej i ma to gdzieś, ze truje innych.
mpec (Janek)
19-02-2013 ( odpowiedz )
Jedynym wyjściem aby nie palić węglem w Krakowie jest rozbudowa sieci MPEC. Bez rozbudowy tej sieci do osiedli domów jednorodzinnych i kamienic nie ma możliwości zakazu użycia paliw stałych. Poza tym uważam, że taki zakaz byłby niezgodny z konstytucją. Ludzie opanujcie się zobaczymy w lecie czy powietrze będzie lepsze, bo poprzednie lata już pokazały, że nie. Może szanowne państwo z Krakowskiego Alarmu Smogowego pochwali się swoimi samochodami?
      Siec MPEC ( wielmoz )
20-02-2013 ( odpowiedz )      
Nieprawda. Znajomy odciął się od sieci MPEC i zainstalował piec na węgiel. Truje okolicznych mieszkańców bo MPEC dla niego jest za drogi. Przecież mu wolno tak robić.
      Zanieczyszczenie sezonowe powietrza. ( Dreax )
21-02-2013 ( odpowiedz )      
http://monitoring.krakow.pios.gov.pl/iseo/ jeśli ktoś jest nadal nie przekonany, to proszę sobie sprawdzić oficjalny raport jakości powietrza i porównać okres letni i zimowy
           Zanieczyszczenie sezonowe powietrza. ( Dreax )
21-02-2013 ( odpowiedz )           
Oczywiście należy sprawdzać stężenie pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu.
jak tacy (Lola)
15-02-2013 ( odpowiedz )
jak tacy ekolodzy jesteście to na drzewie zamieszkajcie
      To nie ekologia ( adm )
19-02-2013 ( odpowiedz )      
To nie ekologia, to chodzi o zdrowie. Nie wdychasz smrodu? Masz to gdzieś byle tylko mniej wydać na ogrzewanie?
      zachcianki (adm)
19-02-2013 ( odpowiedz )      
He,he, czystego powietrza się zachciało w Krakowie. Co to stolica jakaś czy co? W tyłkach się poprzewracało.
Nie podpiszę się pod ogólnym ograniczaniem ruchu (otco)
14-02-2013 ( odpowiedz )
samochodowego. Potem wariaci od robienia alei z kluczowych połączeń przelotowych w mieście wykorzystają mój podpis, żeby realizować swoje nieodpowiedzialne pomysły. Smog pochodzi głównie z pieców!!
smog z samochodow to nie tylko spaliny ( Bart )
14-02-2013 ( odpowiedz )
Istotne jest byscie w petycji doprecyzowali problem smogu pochodzacegu z ruchu samochodowego. Problem w tym ze zanieczyszczenie jest generowane nie tylko przez spaliny ale rowniez przez pyl wydobywajacy sie podczas zuzycia klockow hamulcowych. Nie wiele osob o tym wie, a to stotne zrodlo zanieczszczen powietrza, jesli nie wieksze niz spaliny.
Ortografia sie klania? ( Piotr )
14-02-2013 ( odpowiedz )
Hej Krakowscy Anglisci... a czy smoggin nie pisze sie czasami przez 2g?!?!?!
Alarm (Jozef )
14-02-2013 ( odpowiedz )
Węglem opalają najbiedniejsi ludzie ci nie mogą i nie pozwolą sobie na taki luksus jak gaz co z nimi zrobicie ich nie stać zamiast próbować wy bogacze wdrożyć zakaz palić węglem poujmujcie sobie
Jak kogoś nie stac na gaz, niech się do bloku przeprowadzi (Tomek)
14-02-2013 ( odpowiedz )
Krótko i na temat: Nie ma żadnego usprawiedliwienia dla kogoś, kogo nie stać na ekologiczne ogrzewanie, ale stać go na mieszkanie w domu jednorodzinnym na terenie miasta i zatruwanie siebie i innych.
      Zgadzam się w 100% (Truty)
14-02-2013 ( odpowiedz )      
Ciekaw jestem co by zrobili ci "biedni" jeżeli mieliby płacić za leczenie tych, których trują. Nauczyli się, że kasa to wartość a drugi człowiek się nie liczy.
      Nigdy nie potrzeba usprawiedliwień dla "grabieży", prawda? (xxccxx)
14-02-2013 ( odpowiedz )      
Państwo najpierw ustala horendalne podatki na paliwa ekologiczne a potem pod pozorem "ekologiczności" zmusza ludzi do palenia tymi wlaśnie paliwami przy wesołym poklasku "gawiedzi". Zakaz palenia węglem (itp.) - OK - przy jednoczesnym pełnym zwolnieniu z akcyzy z oleju/gazu. (lub zakaz obejmuje równiez elektrociepłownie)
kopalnie węgla (abc)
14-02-2013 ( odpowiedz )
a co to za argument, że węgiel jest polski a gaz rosyjski? przecież nasze kopalnie są w posiadaniu Czech !!!!
      Niestety płuca są nasze (Tomek)
14-02-2013 ( odpowiedz )      
Czyje by nie były kopalnie, czy gazownie, to nasze płuca są tylko nasze i coraz gorzej na tym wychodzą.
obwodnice (meej)
14-02-2013 ( odpowiedz )
Dlaczego nie mówi się nic o budowie obwodnicy do pełnego ringu i wyprowadzeniu TIRów i sporej części ruchu z centrum Miasta!!! Nie ma kto zawalczyć o pieniądze na obwodnicę dla Krakowa! Zbywają nas!
KOMUNIKACJA!!! - to jest łatwiejsze do osiągnięcia! (Obwodnica Płn i wsch)
14-02-2013 ( odpowiedz )
"Znacząca emisję pyłu powodowana jest również przez komunikację - zarówno w wyniku spalania paliw w silnikach, jak również jako emisja wtórna z unoszenia pyłów z brudnych i będących w złym stanie dróg
Jak dla mnie za dużo ogólników. ( satrnn )
13-02-2013 ( odpowiedz )
"wielokrotnie przekracza dopuszczalne wartości" - jaka jest dopuszczalna wartość? Jaka jest teraz? "Badania naukowe pokazują" - jakiś odnośnik(źródło) do tych krakowskich badań?
      Skład powietrza Kraków (kkk)
14-02-2013 ( odpowiedz )      
http://monitoring.krakow.pios.gov.pl/iseo/ Wystarczy zaobserwować. Na ogół skład powietrza jest ok, ale bywają dni kiedy na str. pojawia się komunikat i info żeby kobiety ciez. nie wychodzily z domu.
Ekologiczne kotły ( Golob )
12-02-2013 ( odpowiedz )
A mówili ze Węgiel To Polskie Złoto lepiej kupować od Rosji Gaz . Spalam 2 tony węgla i 5 kubików drzewa za zimę ,teraz tak technologia poszła do przodu a my tego nie umiemy wykorzystać.
Podpisz petycję (Petycja)
27-01-2013 ( odpowiedz )
http://www.petycje.pl/petycja/9237/reklamacja.html
trujcie się dalej (PiSior)
26-01-2013 ( odpowiedz )
Z całego serca życzę Wam sukcesów w walce z zanieczyszczeniami, ale ja już mam tego dość. 5 rok studiów się kończy (już tylko kilka miesięcy, ufff) i stąd uciekam. Nie mam zamiaru mieszkać w tym syfie
      trujcie się dalej (PiSior)
26-01-2013 ( odpowiedz )      
Nawet jak zakazy zostaną wprowadzone to efekt będzie za 15-20 lat. Wolę je spędzić w czystszym i przyjemniejszym do życia mieście.
ludzie dajcie spokój ( Janek )
26-01-2013 ( odpowiedz )
Dobra rozumiem, walczycioe w słusznej sprawie. Powiedzcie mi tylko skoro mam nie palić węglem ani drzewem to co mam zrobić? Do mojej okolicy MPEC nie dociera, a gaz czy prąd wychodzi 10-krotnie drożej. Ja jako m łody człowiek może sobie jakoś poradzę ale co mają zrobić ludzie którym na węgiel ledwie starcza? Inna kwestia poziom pyłu zawieszonego był o wiele wyższy w lipcu nie jest to jak wiadomo sezon grzewczy a więc? Powiedzcie mi Wy tylko na rowerach jeździcie? Do samochodu ani autobusu nie wsiadacie? Ile energii elektrycznedj zostało zużyte do napisania tej strony? Nie dajmy się zwariować ! Nie każdy kto ma piec węglowy pali śmieci !
      palenie gazem (iwona)
28-01-2013 ( odpowiedz )      
Mieszkam na wsi, opa;am dom węglem. Znajomi pala gazem. Mam porównane kosztów. Nie jest prawdą, co piszesz, że gazem 10 krotnie drożej. Koszt jest prawie taki sam, przy dobrym piecu gazowym. Ja zużywam w okresie grzewczym 5 ton węgla, to jest ok 4-5 tys zł. Znajomi płaca co drugi miesiąc za gaz 700-750zł. Rachunek jest prosty. A jeżeli jeszcze wziąć pod uwagę uciążliwości związane z paleniem węglem: wynoszenie popiołu, pylenie, dymienie, rozpalanie gdy wygaśnie, czyszczenie pieca co parę dni, nierówna temperatura w mieszkaniu, wyziębione mieszkanie, jak cie dłużej nie ma, konieczność schodzenia do kotłowni, nawet jak jesteś chory, to przewaga palenia gazem jest ogromna. Prądem faktycznie wychodzi drogo.
           do Iwony (Janek)
01-02-2013 ( odpowiedz )           
Hmm albo jest różnica wielkości domów albo gazu... Moi zanjomi opalają gazem dom podobny do mojego oni płacą ok 700zł miesięcznie ja zużywam ok 1,5t węgla na zimę (rachunek prosty). Prócz ekologii pozostaje wątek gospodarczy. Węgiel który spalamy w piecach (ok 70% rynku) pochodzi z Polski natomiast gaz wiadomo w większości z Rosji. Po co tyle gadania by kupować co Polskie? Poza tym chlapią o tym węglu, że to samo zło a co z zapyleniem w lecie? również wtedy przewyższa normy i to w 2012 roku w lipcu wskaźnik ten był wyższy niż w grudniu. Miernik w Krakowie znajduje się na tzw. Alejach tam niema pieców węglowych.
           No to kiepska izolacja lub kiepski kociół węglowy (xxccxx)
14-02-2013 ( odpowiedz )           
Ja sam półtora roku temu wymieniłem u siebie CO z oleju na węgiel, koszty poszły ponad 2x w dół (nie licząc podwyżek na oleju od tamtego czasu) Gaz co prawda jakieś 1/3 tańszy niż olej, ale to i tak więcej - a moja instalacja i tak nie jest ideala bo musiałem dostawić zew. komin bo wew. za mały na instalację węglową (więc dochodzi więcej strat ciepła - jakby zlikwidować akcyze i inne dodatkowe podatki w oleju/gazie... to wtedy nie trzebaby nic zakazywac przy węglu.
      odpowiedź to rozwój MPC (Anka)
12-02-2013 ( odpowiedz )      
Wraz z wprowadzeniem zakazu, a właściwie zanim się go wprowadzi, miasto MUSI rozbudować sieć MPC - również do domów jednorodzinnych. Można do tego wykorzystać fundusze UE. MPC kosztuje tyle co węgiel
      Nikt nie ma prawa grzać się kosztem mojego zdrowia!!!!! ( Ewa )
13-02-2013 ( odpowiedz )      
Mój sąsiad ponoć już nie pali śmieci, ale też oszczędza,paląc węglem. To wystarczy, żeby cała nasza rodzina miała problemy ze zdrowiem. Smog zabił już moją mamę. A my mamy prawo żyć!!!
Eko-kotły, kolektory słoneczne z dotacją 45%, pompy ciepła ( Alter Power )
23-01-2013 ( odpowiedz )
Jeżeli jest ktoś zainteresowany, to posiadamy w ofercie kotły spełniające normy PONE, kolektory słoneczne z dopłatą 45% (załatwiamy formalności za klienta), powietrzne pompy ciepła i inne rozwiązania
      kontakt ( Alter Power )
23-01-2013 ( odpowiedz )      
Bardzo atrakcyjne rabaty! E-mail: biuro@alterpower.pl www.alterpower.pl Tel.: 660 007 887 Przygotowujemy ofertę i wycenę za darmo. Załatwiamy formalności do dotacji.Zbieramy zamówienia na 2013 rok !!
opłaty (madx)
21-01-2013 ( odpowiedz )
to dajcie mi pieniądze na wymianę pieca i późniejsze opłaty !!! co za państwo niech mnie .....
      to ty mi daj pieniądze (astma)
21-01-2013 ( odpowiedz )      
to ty mi daj pieniądze na leczenie astmy - skoro mnie trujesz!
           to sie (madx)
21-01-2013 ( odpowiedz )           
to sie wyprowadz z zatrutego krakowa.
                a ja tak (wkurzona ja)
21-01-2013               
ja sie wyprowadze, jak to tak bedzie wygladac... i biznes otworze w innym miescie...albo w innym kraju ;/
      Pieluszki też zmienić? (Truty Krakus)
22-01-2013 ( odpowiedz )      
Korzystając z luki w prawie (brak norm emisji zanieczyszczeń dla palenisk domowych) rujnujesz zdrowie innym. W cywilizowanym kraju nie byłoby dyskusji, zakaz i koniec, a tutaj dajcie, płaccie itd.
      wymiana kotła - dofinansowanie do 100% ( Alter Power )
23-01-2013 ( odpowiedz )      
Aktualnie trwa nabór wniosków do końca stycznia. Oferuję ciekawe rozwiązania kotły spełniajace normy PONE, kolektory słoneczne, powietrzne pompy ciepła Co Pana interesuje? Pomogę przygotować wniosek.
      Tylko brac bys chcial (Meg)
27-01-2013 ( odpowiedz )      
Zarób se :P wszystko na Panstwo zwalacie, wez sie do pracy nierobie
           nierobie? (do meg )
28-01-2013 ( odpowiedz )           
nierobie?! jak ktoś zarabia ledwo 1200 zł i 800 zł musi zapłacić za gaz to ciekawe za co ma żyć...
      opłaty (elek)
13-02-2013 ( odpowiedz )      
Bawi mnie i zarazem irytuje wasza niewiedza o tym, że PAŃSTWO ZWRACA 100% KOSZTÓW ZWIĄZANYCH Z WYMIANĄ PIECÓW. Wymiana ma nastąpić nie od razu tylko stopniowo przeciągu ok.6 lat. Puknijcie się w czoło
Wymuszenie ruchu powietrza ( Dorciak )
21-01-2013 ( odpowiedz )
zastanawiam sie nad pewna teorią, ktora usłyszałam od mądrego człowieka. Otóż gdyby dachy domów wymalować: jedne na jasno a drugie na ciemno wtedy powstałaby wymuszony ruch powietrza.Fizyka nie kłamie
błąd? ( acne )
21-01-2013 ( odpowiedz )
"Na na piece gazowe czy inne źródła ciepła nie powodujące niskiej emisji." wg. mnie powinno być "nie powodujące wysokiej emisji" pozdrawiam
      co to niska emisja (XXX)
21-01-2013 ( odpowiedz )      
Niska emisja to nazwa emisji z niskich kominów - a więc kominów domów i kamienic. W przeciwieństwie do wysokiej emisji z wysokich kominów fabryk, gdzie zanieczyszczenia ulegają większemu rozproszeniu
Z samochodami to przesadziliście ( dziendobry )
21-01-2013 ( odpowiedz )
Jak wyżej. Wycofywać ruch samochodowy przy takiej komunikacji miejskiej i zwiększaniu cen biletów? bez przesady... Niska emisja to znacznie większa część zanieczyszczenia.
Smog w Karkowie a samochody (Marcin)
18-01-2013 ( odpowiedz )
Ciekaw jestem dlaczego autorzy petycji w sprawie smogu w Krakowie oraz strony Krakowski Alarm Smogowy poruszają problem tylko w kontekście palenia w piecach. A co z samochodami?
      Do Marcina (Jurek)
18-01-2013 ( odpowiedz )      
Pytanie zasadne, ale Marcinie, przeczytaj cały tekst. Chociaż stuktura zanieczyszczen w Krakowie jest taka, że pyły pocjhodzą z niskiej emisji to oczywiste jest że niektóre inne zanieczyszczenia pochodzą z transportu. Ostatni paragraf petycji tego właśnie dotyczy. Pzdr
      Bo jeżdżą samochodami (Janusz)
20-01-2013 ( odpowiedz )      
Gdyby nie jeździli autami po mieście, to pewnie też protestowali by przeciwko używaniu prywatnych samochodów na rzecz komunikacji zbiorowej. Niestety Polacy tak mają - TYLKO własny interes !!
      co jest głównym winowajcom (Marta)
21-01-2013 ( odpowiedz )      
Bo udział zanieczyszczeń ze spalania węgla czy śmieci w piecach domowych jest znacznie większy niż z samochodów
Warto przeczytać - link (Krakowianin)
15-01-2013 ( odpowiedz )
Alarm smogowy Kraków: pył wykańcza krakowian http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/1689925,alarm-smogowy-krakow-pyl-wykancza-krakowian,id,t.html#fb51c1bb037fda86,1,3,5
Spalanie zużytego oleju silnikowego ( gregor )
11-01-2013 ( odpowiedz )
90% warsztatów samochodowych i innych hal ogrzewanych jest tym świństwem.Dioksyny i inne składniki rakotwórcze zabijają po cichu.Spalanie jest zabronione ale piec do spalania kupicie bez problemu.
Do Tomek (Ja i Ty)
11-01-2013 ( odpowiedz )
To smutne myslenie, tlumaczenie biedy, jak ktos jest biedny to moze bezkarnie zabijac innych palac smieci, meble itd.
A gdzie rozsądek? (Tomek)
05-01-2013 ( odpowiedz )
To smutne, że organizatorzy przytaczają wzniosłe argumenty, gdy jednocześnie zapominają o ludziach ledwo wiążących koniec z końcem. Dodatkowo pokazują, że nic nie wiedzą o kosztach przeróbki inst. CO.
      smutne (Bożena)
05-01-2013 ( odpowiedz )      
Smutne jest to, że tak tysiące ludzi musi umrzeć przedwcześnie z podowu trucia, że dzieci nie mogą normalnie bawić się na zewnątrz, że tysiące ludzi cierpi na astmę, alergie. Wielu zamożnych pali w piecach, ubogim należy pomóc, ale nie kosztem zdrowia i życia innych.
      Zmień mieszkanie (jerzy)
05-01-2013 ( odpowiedz )      
Jeśli nie stać Cię na utrzymanie i modernizację kamienicy lub domu to sprzedaj ją i zamieszkaj w mieszkaniu. Jeszcze na tym zarobisz a nie będziesz truł drugiego Polaka i siebie samego.
           zwariowaliscie (zwariowaliscie)
21-01-2013 ( odpowiedz )           
pewnie, moze bede sie z 9cio osobowa rodzina gniesc w malym mieszkaniu, tylko dlatego ze jakis pajac zabroni mi palic weglem, to jest jakis cyrk! Nie wszystkich stac na ogrzewanie gazem
                Do wygodnickiego "biednego" (Truty Krakus)
22-01-2013               
Co w blokach bogacze mieszkają, a biedota w domach? Mam być truty bo jakiś pajac będzie mieszkał w domu i twierdził, że go nie stać na inny opał niż węgiel! Zapłać mi odszkodowanie za utratę zdrowia!
Palenie węglem. Stanowczo sprzeciwiam się punktowi (Goszek)
03-01-2013 ( odpowiedz )
odnoszącemu się do palenia węglem. Jest to najbardziej powszechna, dostępna w Polsce substancja energetyczna. Dlaczego mamy płacić Rosjanom za gaz skoro w Polsce są takie pokłady węgla?
      palenie węglem w piecach domowych (Krakowianin)
03-01-2013 ( odpowiedz )      
Proszę czytać ze zrozumieniem, nie politykować oraz nie truć innych dla własnych korzyści finansowych.
           Nie dla własnych korzyści, ponieważ u mnie od dawna jest (Goszek)
04-01-2013 ( odpowiedz )           
w domu instalacja gazowa. Po prostu nie rozumiem, dlaczego mamy płacić za gaz zza granicy, skoro u nas jest bardzo dużo innego surowca. Każdy ma prawo się wypowiedzieć, nawet jeśli "politykuje" ;)
                -> (Przemek)
04-01-2013               
Powinniśmy palić gazem zeby zmniejszyć zanieczyszczenie i nie mieć na starośc raka w imię umiłowania rodzimego surowca. To z kąd weźmiemy gaz to inna kwestia i juz dawno nasz rząd powinien to rozwazyc
                węgiel (Krakowianin)
06-01-2013               
Węgiel jest spalany w elektrociepłowniach, które są wyposażone w odpowiednie filtry. Tam gdzie się da trzeba podłączyć domy / kamienice do sieci ciepłowniczej i cieszyć się wykorzystaniem tego surowca
           jak taki madry jestes (madx)
21-01-2013 ( odpowiedz )           
to daj na oplaty. siedzisz pewnie w bloku i gowno masz do gadania. nie wiesz pewnie ile kosztuje zycie w domu ! a napewno ile kosztuje jego ogrzanie. zamilcz.
                daj I daj (mama)
23-01-2013               
Tylko daj I daj. To moze ty mi daj pieniadze I czas na leczenie ciezkiej astmy mojego dziecka?? I wytlumacz mu dlaczego kolejna zime musi siedziec w domu a nie hasac po sniegu??
                gaz (mama)
23-01-2013               
Ja mieszkam w domu I od wielu lat ogrzewam dom gazem I uwierz mi - nie place wiecej niz za wegiel a przynajmiej nie truje wszystkich dookola.
                gaz (mama)
23-01-2013               
Ja mieszkam w domu I od wielu lat ogrzewam dom gazem I uwierz mi - nie place wiecej niz za wegiel a przynajmiej nie truje wszystkich dookola.
                gaz (mama)
23-01-2013               
Ja mieszkam w domu I od wielu lat ogrzewam dom gazem I uwierz mi - nie place wiecej niz za wegiel a przynajmiej nie truje wszystkich dookola.
                To sie wyprowadz z domu do bloku i zamilcz. (Meg)
27-01-2013               
jw.
                niesamowitee ohhhh.... (do mama)
28-01-2013               
niesamowite
                iii (dora)
28-01-2013               
już widze jak ludzie szybko wymieniają te piece.. hahaha... sama mieszkaj i gnij w bloku. wole miec 120m niz 60 m. hahaha
      OZE - alternatywy ( Alter Power )
23-01-2013 ( odpowiedz )      
Zawsze można zastosować alternatywne źródła energii, eko-kotły spełniające normy PONE, etc. Kolektory słoneczne z dotacją 45%, pompy ciepła itp. tutaj: www.alterpower.pl
Wysokość kar jest śmiesznie niska! To kieszonkowe. (huop)
31-12-2012 ( odpowiedz )
i tu jest pies pogrzebany
Nie dopłaty dla ubogich, a dopłaty do ocieplenia budynków (pragmatyk)
28-12-2012 ( odpowiedz )
W ramach gminnego programu proponuję wprowadzić dodatkowe dopłaty na ocieplenie budynków pod warunkiem zmiany systemu ogrzewania na ekologiczny. To mogłoby rozwiązać problem kosztów ogrzewania.
Oglądnijcie reportaż w TVP Kraków (Krakowianin)
25-12-2012 ( odpowiedz )
Reportaż w TVP Kraków na temat krakowskiego powietrza: www.tvp.pl/krakow/krakow-bez-ogrodek/wideo/smog-10-xii-2012/9389813
      dwie prawdy ( wędkarz )
29-12-2012 ( odpowiedz )      
Tak nasze elektrociepłownie dostarczają 8% zanieczyszczeń według WIOŚ :) Niemcy - dzięki temu, że elektrownie węglowe zostały zamknięte, udało się poprawić stan powietrza. Wybaczcie wierzę jednak w to co przyniosło efekt, bo tak podpowiada mi intuicja i znajomość naszych realiów. U nas jest problem podpiąć wiatraki do sieci, bo zaburzą system energetyczny. Jedni mają wiatraki inni koncesję na przyłącz. Są może nawet trzy prawdy; prawda, szczyro prawda i g... prawda.
           8% (Krakowianin)
30-12-2012 ( odpowiedz )           
Kominy Łęgu są bardzo wysokie. Smród w dużym stężeniu pojawia się w pobliżu domów, w czasie kiedy mieszkańcy palą a później "rozpełza", i jest to charakterystyczny smród.
                katalizatory ( wędkarz )
30-12-2012               
Czy słyszałeś o czymś takim jak zatrucie katalizatorów ?
           do wędkarza? - zatrucie katalizatorów (Krakowianin)
31-12-2012 ( odpowiedz )           
Proponuję się poduczyć termodynamiki, a nie rzucać bez zrozumienia hasełka znalezione w Internecie dla poparcia swoich wymysłów.
                bez komentarza ( wędkarz )
31-12-2012               
Proponuję pisać prawdę, że nie ma 100 % odpylania, a pył nie wylatuje tylko z kominów i daleko bo są wysokie. Wulkany są jeszcze wyższe niż kominy elektrociepłowni. Ale też nie mamy na nie wpływu :) Czas by pojawiło się tu lobby paliwowo-energetyczne bo akcja Krakowski Alarm Smogowy jednak się rozwija.
Przyjmijmy palaczy pod swój dach !!! (Palacz)
22-12-2012 ( odpowiedz )
Każdy kto podpisze tę petycje równocześnie zgadza się na przyjęcie do swojego ciepłego mieszkania opalanego ekologicznym paliwem z Gazpramu jednej osoby z domu opalanego brudnym węglem i po problemie!
      do Palacza (Krak)
22-12-2012 ( odpowiedz )      
Dlaczego chcesz truć drugiego Polaka, żeby było taniej? Co do przyjęcia pod dach, to może chcesz zostać utrzymankiem, może ja nie płacę za ogrzewanie, mnie ktoś płaci? I nie wyjeżdżaj tu z Gazpromem.
           ekonomia ( józef )
29-12-2012 ( odpowiedz )           
Jak ktoś może wydawać 1500 zł na grzanie gazem gdy zarabia 1200. Te osoby nie napiszą tu komentarzy pod petycją. Można oddzielić się od biednych murem ale jak widać trzeba żyć pod kloszem. Proszę tylko nie piszcie, że są to osoby niezaradne. Gaz to wygoda podobnie jak samochód dla każdego członka rodziny :)
                ceny (Jacek)
29-12-2012               
Skąd się wzięło 1500 zł? Ja wydaję max 150 zł na 65 m2, zachowując ciepło, ale jednocześnie oszczędności gdy nie ma potrzeby grzać. Jeśli zarabia się skromnie, to warto dostosować również wielkość mieszkania czy tam domów do swoich mozliwości i potrzeb. Na prawdę ten smród zabija, to nie jest niczyja fanaberia.
      Egoizm palacza (nina)
22-12-2012 ( odpowiedz )      
Jest bardzo wiele osób, którym się nie przelewa, a mimo to płacą za ogrzewanie gazowe, jakoś mogą. Często wystarczy zadbać o dobrą izolację okien. Nie można być egoistą i niszczyć czyjegoś zdrowia.
      Palenie (Zofia)
22-12-2012 ( odpowiedz )      
Proszę Pana, a ja Panu powiem niech Pan sobie pali tym węglem skoro taki tani. Proszę tylko ten trujący dym wpuszczać sobie do domu, a nie fundować innym nowotwory, astmy, alergie. Zbyt wiele już przeszłam i widziałam, żeby być tu obojetna.
      wybór ( józef )
29-12-2012 ( odpowiedz )      
Dla sporej ilości lokatorów kamienic, zakaz palenia węglem to postawienie przed wyborem. umrzeć z głodu czy zimna. Pozbywano się niechcianych lokatorów, wyłączając prąd i zakręcając wodę, teraz zakazując palenia węglem. C.o drożeje od stycznia, gaz od października. Kto i na czyj koszt wymieni instalacje w starych kamienicach, zakupi transformatory i położy nowe kable energetyczne ? Chcecie miasto puścić z dymem?
      grzanie gazem ( opłaca nie )
30-12-2012 ( odpowiedz )      
Urządzenie gazowe o mocy 24 kW zużywa podczas pracy z mocą znamionową około 2,5 m³/h gazu ziemnego gr. E (dawniej GZ 50) Przyjmijmy, że podczas mocno minusowej temperatury na zewnątrz z mocą znamionową pracuje 10 godzin = 25 m3 /dobę ( w pozostałych 14 nie pracuje) x 2.40 zł bez pozostałych opłat = 60 zł/ dobę. Dobrze ocieplony dom 250 m2 (nowoczesna technologia) niskie straty ciepła kocioł 12-13 kW. Z założenia wynika, że do spalenia 1 m3 gazu potrzeba 10 m3 powietrza. Ile wyniesie koszt ogrzewania gazem można obliczyć znając zapotrzebowanie obiektu, upodobania domowników. Najlepiej to sprawdzić po rachunkach za gaz :)
           nie rozumiem (czemu)
21-01-2013 ( odpowiedz )           
a co z pozostalymi 14 godzinami? mieszkam z niepelnosprawna matka i 3 malych dzieci, mam im wylaczyc ogrzewanie w nocy czy w dzien?
                po prostu (iwona)
28-01-2013               
piec nie pali się na okrągło, jak węglowy. On się włącza samoczynnie jak temperatura spada, potem się wyłącza. I jak ktoś obliczył łączna długość cykli palenia to 10 godzin na dobę
Ekologia - tak. Faszyzm ekologiczny - NIE (Marcin)
21-12-2012 ( odpowiedz )
Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Używam ekologicznego pieca do opalania ekogroszkiem. Na węgiel trzeba mieć papier - można badać jakość węgla u źródła. w takim piecu nie da się palić śmieciami. Dlaczego mam stracić możliwoć taniego ogrzewania? Analogicznie, aby rozwiązać problem naprawdę kompleksowo i zdecydowanie, powinno się zabronić używania WSZYSTKICH diesli, z okresem przejściowym na hybrydy. Bądżmy obiektywni i działajmy sensownie. Zakaz palenia śmieciami, ew. róniez węglem, w piecach nie mających certyfikatów zgodności z określonymi normami ekologicznymi.
      tak dla zakazu (jestem za)
23-12-2012 ( odpowiedz )      
Nie wyobrażam sobie kontroli jakości spalanego węgla - oznaczałoby to regularne pobieranie próbek z 30.000 pieców. To nierealne. Dlatego potrzebny jest zakaz palenia węglem.
      kotły retortowe nie są eko (jestem za zakazem)
24-12-2012 ( odpowiedz )      
Emisja dwutlenku azotu z kotłów retortowych jest DWA RAZY WIĘKSZA niż z tradycyjnych pieców węglowych, a Kraków i tak ma przekroczone normy emisji NO2. NO2 przyczynia się do astmy, alergii, itp.
           Proszę o konkrety !! (ciekawy)
24-12-2012 ( odpowiedz )           
Kto to zbadał, opinie, recenzje, obroń swoją wypowiedź, a nie kłap jak ta papuga, co nie ma swojego zdania tylko powtarza zasłyszane slogany, a jaki naukowiec nawet wzory umie przepisać ze ściągi.
smog (KaliA)
21-12-2012 ( odpowiedz )
A "kominkarze" ? Ci też w znacznym stopniu przyczyniają się do powstawania smogu paląc co się da !!!
Obniżyć ceny ogrzewania z MPCE ! (ania)
21-12-2012 ( odpowiedz )
To jest wyjście dla miasta i oszczędność w innych segmentach.Mój blok jest podłączony do sieci,10 metrów dalej domki trują z kominów.Dajcie im tańsze ceny na lata to będą chcieli zmian.
      cd (ania)
21-12-2012 ( odpowiedz )      
Bo niestety w tym państwie często jest tak,że najpierw się obiecuje cuda i tani dostęp,a jak mieszkańcy zainwestują w przerobienie domu to urzędnicy uchwalą wysokie ceny.Złodziejskim systemom stop!
Dajcie ludziom szansę na tanie ogrzewanie gazem lub z MPEC ! (ania)
21-12-2012 ( odpowiedz )
Nie idźmy w kierunku nakładania kolejnych mandatów -urzędnicy to wykorzystają do łupienia mieszkańców a w zamian nie dadzą nic! nie dadzą warunków by ludzie CHCIELI palić czymś innym niż tani węgiel.
      Najpierw MPC później zakaz (jestem za)
23-12-2012 ( odpowiedz )      
Po to jest okres kilku lat, żeby przed wprowadzeniem zakazu rozwinąć sieć ciepłowniczą. Ciepło z MPCu nie jest dużo droższe od węgla.
piece ekologiczne ( stoik59 )
21-12-2012 ( odpowiedz )
Zainwestowałem kilka tysięcy zł. w ekologiczny piec retortowy. Cena węgla do tego typu pieców, jest obecnie najwyższa ze wszystkich gatunków - 840/t. Ale i tak wychodzi taniej, niż gaz.
      Popieram retortę (Marcin)
21-12-2012 ( odpowiedz )      
Zgadzam się. Spalanie w takim piecu generuje niewielkie zanieczyszczenie, nie da się też palić śmieci, z komina leci tylko lekki dymek. Jaki jest argument za działańiem na poziomie absolutu: "zakaz używania paliw stałych" ? Będzie tylko trudniej to przeprowadzić. Zacznijmy elastycznie, więcej osiągniemy.
      cena węgla (iwona)
28-01-2013 ( odpowiedz )      
A gdzie Ty w grudniu miałeś węgoel po 840? Ja w lipcu [o tyle płaciłam, był jeszcze groszek po 820
dlaczego to jest adresowane do seiku województwa (spychologia ?)
21-12-2012 ( odpowiedz )
a nie do Prezydenta Miasta Krakowa ?
wszyscy krzyczą karać, zamykać, i co jeszcze? ( slavekk )
20-12-2012 ( odpowiedz )
A fakty są takie że węgiel to najtańszy sposób ogrzewania, nie tylko najbiedniejsi palą węglem. Dofinansowanie jedynie wymiany pieców nic nie da, tych najbiedniejszych po prostu nie stać na gaz...
      cd. ( slavekk )
20-12-2012 ( odpowiedz )      
większość pieców węglowych ma i tak pełne instalacje grzewcze całych domów, wymiana na piec np. gazowy to jedynie ~3 tys zł? Ogrzewanie gazem jednak duuużo więcej kosztuje... nie wszystkich na to stać
           cd. ( slavekk )
20-12-2012 ( odpowiedz )           
Sytuacja finansowa wielu jest trudna, i wielu nie przeznaczy 500-1000zł/mies na ogrzewanie gazowe całego domu! ważne jak na razie tylko żeby nie palił śmieciami, to powinno być ostro karane!
                cd. ( slavekk )
21-12-2012               
reszta to: cały system pomocy finansowej dla tych co mają zrezygnować z tych pieców, a mają niski budżet domowy. Tylko czy nas na to stać tak jak wyspiarzy? Może jakieś ulgi w podatkach pomogą?
                ogrzewanie dużych domów (ann)
21-12-2012               
Jeśli ktoś nie ma środków na utrzymanie całego dużego domu, to powinien zaminić go na mniejsze mieszkanie lub zadbać o uszczelnienia. Zresztą bogate, zadbane domy kopcą i to nie ma nic wspólnego z biedą. To nie jest wytłumaczenie, żeb wszyscy muszą tracić zdrowie za tych, którym ciężko.
      Gazprom za wprowadzeniem obowiazku palenia gazem (maj)
21-12-2012 ( odpowiedz )      
CZY TA KAMPANIE SPONSORUJE GAZPROM?
      kluczem jest rozwój sieci MPC (jestem za)
23-12-2012 ( odpowiedz )      
Miasto powinno rozwijać sieć ciepłowniczą - ogrzewanie ciepłem z sieci ciepłowniczej nie jest drogie, jest duuuużo tańsze niż gaz.
      Nie jest tak drogo (Ola)
23-12-2012 ( odpowiedz )      
My za ogrzewanie wspólne w bloku gazem 70m2 mieszkania płacimy ok 150 zł / mc ogrzewając sporo, ale głównie pomieszczenia gdzie obecnie przebywamy. Czy to na prawdę tak mega dużo w porównaniu z węglem, gdzie przy okazji trzeba się narobić?
           c.o w blokowisku ( mieszkaniec ula )
29-12-2012 ( odpowiedz )           
Koszt wody grzewczej za cały 2011r. 47 m2 - 852 zł. Blok jest dobrze ocieplony, mieszkanie środkowe, ogrzewam dopiero przy mocno minusowych temperaturach, parę godzin. W blokach płaci się również za tych co nie płacą za mieszkanie, tak za c.o jak i wodę pitną. Mimo posiadania własnych liczników, podzielników. Chciałem zauważyć, że liczy się kubatura mieszkania im bliżej do sufitu tym taniej. W ulu jest ciepło bez względu na ilość zamieszkujących w nim trutni.

1 |  2 |  3 |  4


Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez Ewa Lutomska, Krakowski Alarm Smogowy. Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie regulamin@petycje.pl.

Login autora

Szukaj

Petycje.pl - logo © 2004 - 2016 Petycje.pl