Wizyt: 58,410,960
Podpisów: 2,305,277
Dokument Nr 9080
Warszawa 27.12.2012

LIST OTWARTY W SPRAWIE OBJĘCIA URLOPEM RODZICIELSKIM RODZICÓW WSZYSTKICH DZIECI NARODZONYCH W 2013 R


Podpisy za petycją: 23,519 (20,279)
przeciw: 78 (57)

Do:
Minister Pracy i Polityki Społecznej

Pan Władysław Kosiniak-Kamysz
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa



Szanowny Panie Ministrze,

Jesteśmy grupą rodziców, którzy oczekują narodzin swoich pociech w I kwartale 2013 r. Zgodnie z treścią projektu Ustawy o
zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i
macierzyństwa (projekt z dnia 8 listopada 2012 r.) opracowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, nasze dzieci
zostały pozbawione prawa do spędzenia z rodzicami dłuższego czasu, a przez to szansy na lepszy rozwój emocjonalny i
intelektualny pod troskliwą roczną opieką rodzicielską.
Zgodnie z treścią ww. projektu, ustawa ma wejść w życie z dniem 1 września 2013 r. Zmiany dotyczące wprowadzenia
urlopu rodzicielskiego miałyby objąć jedynie pracujące mamy korzystające w dniu wejścia w życie ustawy z urlopu
macierzyńskiego. Dodatkowy wymiar urlopu udzielany byłby bezpośrednio po urlopie macierzyńskim.
Biorąc pod uwagę obecnie obowiązujące przepisy Kodeksu Pracy maksymalny wymiar urlopu macierzyńskiego w przypadku
urodzenia jednego dziecka wynosi aktualnie 24 tygodnie. Oznacza to, że jedynie rodzice dzieci urodzonych po 17 marca 2013
r. będą mieli szansę skorzystać z proponowanej możliwości wydłużenia urlopu rodzicielskiego do 52 tygodni łącznie – tylko ci
rodzice w dniu 1 września 2013 r. (tj. w dniu wejścia w życie ustawy) będą jeszcze przebywać na urlopie macierzyńskim.
Nasze dzieci, pomimo że urodzone w jednym roku, zostaną od dnia narodzin podzielone na dwie grupy – te, które miały
szczęście przyjść na świat po drugiej połowie marca 2013 r. i będą mogły spędzić z mamą lub tatą dwa razy więcej czasu oraz
te, które urodziły się w ciągu pierwszych dwóch i pół miesiąca 2013 r. i takiej szansy mieć nie będą - zostaną oddane do
żłobka lub pod opiekę obcej osoby. Taki podział jest dla nich krzywdzący, zwłaszcza że inne ustawy np. o obowiązku
szkolnym lub przepisy o tzw. „becikowym” dotyczą całych roczników dzieci bez względu na miesiąc narodzin. Nasze dzieci
od dnia narodzin będą więc dyskryminowane, na co się nie zgadzamy i z czym walczymy. Zwłaszcza, że część z nas zgodnie z
przepisami wprowadzającymi od stycznia 2013 r. kryterium dochodowe, nie otrzyma nawet „becikowego” dla nowo
narodzonych obywateli – dyskryminacja jest więc podwójna.


Proponujemy aby nowe przepisy ustawy dotyczyły wszystkich dzieci narodzonych w 2013 r. tak aby wyrównać ich szanse
rozwojowe, bo w przyszłości przecież podlegać będą one w jednakowym czasie obowiązkowi szkolnemu.
Rozwiązaniem jest przesunięcie terminu wejścia w życie przedmiotowej ustawy z dnia 1 września 2013 r. na dzień 10 czerwca
2013 r. Wtedy wszystkie dzieci urodzone w 2013 r. zostaną objęte nowymi przepisami o urlopie rodzicielskim.
Nie będzie zachodziła potrzeba wprowadzania zmian w zapisach ustawy, a wymóg zgłoszenia pracodawcy z 7 dniowym
wyprzedzeniem chęci wzięcia dodatkowego urlopu macierzyńskiego zostanie zachowany.
Takie rozwiązanie w żaden sposób nie skrzywdzi dzieci urodzonych w 2012 r., ponieważ mają one zapewnione takie same prawa
jak ich rówieśnicy, którzy przyszli na świat w całym 2012 r.


Prosimy, nie pozostawajcie głusi na nasze argumenty i nie wprowadzajcie sztucznych podziałów, które stawiają nasze dzieci na
gorszej pozycji już od dnia narodzin.
Pozwólcie wszystkim dzieciom urodzonym w roku 2013 korzystać z takich samych przywilejów!

matki1kwartalu@gmail.com
www.facebook.com/MatkiIKwartalu2013?fref=ts

Niżej podpisany/a:
Paulina Wrzosek
03-149 Warszawa
autor9685@petycje.pl

  Wasze komentarze / opinie ( 1486 )

spam (jaska)
20-05-2013 ( odpowiedz )
te spamerskie matki teraz tu przylazły spamowac? won stąd
Petycja Rodziców Dzieci ur. w 2012 r (MaMa2012)
19-05-2013 ( odpowiedz )
http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=9642
RODZICE DZIECI GORSZEGO ROKU 2012 (MaMa2012)
19-05-2013 ( odpowiedz )
Drodzy Rodzice, to jest petycja Matek I Kwartału 2013r. Rodziców pragnący wesprzeć Niemowlęta urodzone w 2012r. prosimy o podpisy tu: http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=9642
kto Wam dał prawo???????? (mama)
18-05-2013 ( odpowiedz )
Kto Wam dał prawo pisać, że Wasze rozwiązanie nie skrzywdzi dzieci urodzonych w 2012 roku? Jestem pewna, że gdybyście urodziły w 2012 roku, to takie słowa nawet do głowy by Wam nie przyszły!!!PORAŻKA
Dyskryminacja Amputantow rak i nog ( Proca )
17-05-2013 ( odpowiedz )
Jak długo hyclu Tuska bedziesz utrzymywał pulapke rentowa dla dorabiajacych rencistow?Dlaczego przez wasz podatek progresywny nie mozemy uzbierac kasy na proteze? Dorobisz 70% najnizszego uposazenia to wasz hycel ZUS-ZAKAŁA stalinowska zabierze mi 50% renty,dorobie przychodu 130% czyli1560 zł w nagrode za aktywnosc hycle z zus zabiora cała rente.Takiej dyskryminacji i wyzysku nie nigdzie w Europie ani nawet w AFRYCE.Słuchaj gnido tuskowa - za nasze krzywdy wyzywam cie na pojedynek - na szable- tak robili nasi przodkowie. Czekam na odpowiedz.
Wczesniak ( kathimaj )
07-04-2013 ( odpowiedz )
Witam Serdecznie Wszystkie Mamy! Ja urodziłam w 34 tc. Powodem była Gestoza. A termin miałam dopiero na 8 kwietnia. Jestem z Wami ! Nadzieja jest Zawsze!
poród bliźniaczy (multimama)
06-04-2013 ( odpowiedz )
Czy ktoś może odpowiedzieć mi na nurtujące mnie pytanie? Urodziłam bliźnięta 02.03.2013. Czy w związku z tym, że przysługuje mi z tego tytułu dłuższy urlop macierzyński (31 tygodni) i trwa on do 04.10.2013, to będę mogła skorzystać z wydłużonego urlopu macierzyńskiego? 1 września będę jeszcze na urlopie. Będę wdzięczna za komentarz w mojej sprawie.
      Gratuluję bliźniąt :) (kara)
06-04-2013 ( odpowiedz )      
Oczywiście będziesz mogła skorzystać z dłuższego macierzyńskiego, jak każda mama, która 1 września będzie jeszcze na macierzyńskim.
Nikomu się nie dziwię czytając te komentarze jednak irytują (Kaśka)
27-03-2013 ( odpowiedz )
mnie ludzie , którzy uważają matki 1 kwartału, które walczą o to aby nowa ustawa była od początku roku że są pazerne i chytre na pieniądze...Ludzie litości!!! Zastanówcie się nad sobą trzy razy zanim
      napiszecie!!! To , że kobieta urodziła dziecko pod (coś)
27-03-2013 ( odpowiedz )      
koniec grudnia to ją nie upoważnia do nowej ustawy a do ustawy na rok 2012. tak jest w przypadku dzieci urodzonych w całym 2012 r!!! Dlaczego więc z nowych przywilejów nie mogą skorzystać wszystkie
           dzieciaczki z 2013 roku ? A tylko jakaś ich część... (COŚ)
27-03-2013 ( odpowiedz )           
3/4 dzieci mogą zostać pół roku dłużej ze swoimi mamusiami w domu i się lepiej rozwijać !!!!!!!! Mam nadzieję , że coś z tym zrobią!! TRZYMAM KCIUKI ZA MAMUŚKI I DZIECIACZKI 1 KWARTAŁU!!!!!!!!!!!!!!!
WALCZ o przyszłość dzieci 1kwartału (galana)
27-03-2013 ( odpowiedz )
każdy z nas może zawalczyć o przyszłość dziecka - wystarczy iść do posła w regionie i przekonać go do postulatów Matek 1. Chętnych do walki prosimy o wysłanie maila na matki1kwartalu2013@gmail.com
      roczny macierzyński ( k1st )
27-03-2013 ( odpowiedz )      
Urodziłam wcześniaczka 3 miesięce przed terminem i niestety nie uda mi się z maleństwem spędzić rocznego macierzyńskiego nad czym bardzo ubolewam. Przyłączam się do wszystkich mam walczących
           wcześniak (kara)
27-03-2013 ( odpowiedz )           
Bardzo Ci współczuję. Ja trzy lata temu urodziłam bliźnięta w 27 tygodniu ciąży. Doskonale wiem ile wcześniaki potrzebują opieki. Zresztą wówczas mój macierzyński skończył się zanim moje dziecko
                wcześniak (kara)
27-03-2013               
wyszło ze szpitala. Trzy lata temu miałam możliwość przerwania macierzyńskiego na 8 tygodni. Jeżeli po upływie dwóch miesięcy od porodu dziecko pozostawało w szpitalu. Nie wiem czy nowe przepisy
                wcześniak (kara)
27-03-2013               
dają teraz taką możliwość. Jeżeli tak, to jest jeszcze szansa, że załapiesz się na ten roczny macierzyński. Mam jednak nadzieję, ze Twoje dziecko będzie zdrowe i zdążycie wyjść ze szpitala przed
                wcześniak (kara)
27-03-2013               
upływem tych dwóch miesięcy. Czego Ci tego życzę. Niestety z doświadczenia wiem, ze z wcześniakami bywa różnie jedne zaskakują pozytywnie wszystkich nie tylko rodziców ale i personel inne niestety nie
                wcześniak (kara)
27-03-2013               
W obecnej ciąży byłam mamą 1 kw. Termin miałam na 17 marca. Tym razem jednak udało mi się donosić ciążę, a nawet przenosić do 18 marca. Całym sercem pozostaję jednak z mamami 1 kw. Różnica 28 tygodni
                wcześniak (kara)
27-03-2013               
jest bardzo duża i dlatego rozumiem i popieram wszystkie mamy, które czują się pokrzywdzone. Teraz słowo do tych mam, które twierdzą, że matką 1 kw chodzi tylko o kasę, a nie o dobro dziecka -
                wcześniak (kara)
27-03-2013               
- spróbujcie wychować dziecko bez kasy. Ciekawe czy wam się to uda? Nie piszcie też drogie mamusie o planowaniu dziecka, bo tak na prawdę ile z was je planowało, a ile waszych pociech to przypadek?
                wcześniak (kara)
27-03-2013               
Zresztą planowanie ciąży i spędzenia z dzieckiem rocznego macierzyńskiego, tylko dlatego, że Tusk to obiecywał wprowadzenie zmian, jest trochę naiwne. Bo przecież było już wiele obietnic rządu, które
                wcześniak (kara)
27-03-2013               
zostały jedynie obietnicami. Niestety proces legislacyjny jest skomplikowany, o czym może wiele osób nie wie. Oczywiście nie piszę tego ze złośliwością.
                to moze ty (ghyuj)
29-03-2013               
Mnozysz sie na potege i twoje dzieci to 'przypadki'-ja zaplanowalam, rodze w 2013
                rozmnażanie na potęgę (kara)
31-03-2013               
Nie za bardzo rozumiem co chciałaś skomentować odpowiadając na mój wpis! Nijak się to ma do mojej wypowiedzi! A swoją drogą "mnożę się na potęgę", bo mnie na to stać.
                rozmnażanie na potęgę (kara)
31-03-2013               
Stać mnie na dzieci i nie musiałam się martwić, czy załapię się na roczny macierzyński, czy też nie. To, ze się udało to tylko powód do radości :)
!! (Olka)
26-03-2013 ( odpowiedz )
Niektórzy ludzie myślą , że każdy patrzy tylko na kasę ale jak mężczyzna zarabia tylko ok 1500 zł a kobieta już za urlop macierzyński ie dostaje to jak przeżyć miesiąc? Państwo chce więcej dzieci? hah
Ciezko sie czyta niektore komentarze przeciw, lza sie w oku (babajaga)
25-03-2013 ( odpowiedz )
kreci. Sama jestem mama Ikw i nie wiem czy bym skorzystala, bo po co sie zastanawiac skoro nie mamy wyboru (na razie na to wszystko wskazuje), ale szczerze podziwiam walczace mamy i zycze powodzenia.
      cd (bbajaga)
25-03-2013 ( odpowiedz )      
podpisuje sie jednak pod petycja, ale nie wiaze duzych nadziei, ze ona cos zmieni.
i tyle nt "budzetu na to nie stac" (pompon)
25-03-2013 ( odpowiedz )
http://biznes.onet.pl/matki-i-kwartalu-rozliczaja-rzad-kosztujemy-tyle-c,18494,5451327,1,news-detal
I kwartał ( mama I kwartał )
25-03-2013 ( odpowiedz )
Widzę że niektórzy nie rozumieją rodziców I kwartału! Dlaczego nasze dzieci nie mogą spędzić z nami większej ilości czasu? Takie uchwały powinny wchodzić w życie z dniem 01.01.2013! Żenada!
      ... (donek)
25-03-2013 ( odpowiedz )      
bo ci inni albo sie lapia (po 18.03) albo sie nie maja szans zalapac bo rodzili w 2012 - i strach im d sciska ze ten maly odsetek matek tez moglby sie zalapac
           ... (donek)
25-03-2013 ( odpowiedz )           
a raczej nie strach tylko zal i zazdrosc im sciska
                A ja urodziłam 15 marca tego roku (MłodaMama)
25-03-2013               
i też chcę wydłużenia macierzyńskiego, ale nie identyfikuję się z matkami I kw., które wyzywają każdego, kto ma inne zdanie. Ludzie! Trochę kultury! Nie każdy musi być po naszej stronie.
                Do Sejmu też pójdziecie (MłodaMama)
25-03-2013               
i będziecie używać wyrażeń "żal dupę ściska"? Gratuluję, na pewno wtedy coś osiągniemy.... Jak ktoś jest przeciw, to trzeba albo mu spokojnie wytłumaczyć nasze racje, albo w ogóle się nie wypowiadać.
                mi np. żal tyłka nie ściska (Dalia)
26-03-2013               
ale przyglądam się obiektywnie sprawie: rozumiem M1Q, że chcą, ale też liczyć mogą jedynie na dobrą wolę rządzących, a jeśli ci ukazują, że pieniędzy brak i najdalej mogli dać tym od 18.03 to należy przyjąć to do wiadomości. GODNIE. Co myślałyście w pierwszej połowie zeszłego roku płodząc dzieci? I nagle teraz nie macie na opiekunkę, nie macie babć, brakuje miejsc w żłobkach?! Te agrumenty nie przekonują!
Słowa Tuska: (celina)
25-03-2013 ( odpowiedz )
"Chciałbym aby projekt wszedł w życie w 2013 r.Myślę,że realne jest późne lato".Niestety nie było mowy o wejściu w życie od 1 stycznia 2013 r. I tak idą na rękę tym, które urodzą przed "późnym latem".
      absolutna racja (Dalia)
25-03-2013 ( odpowiedz )      
Też nigdy nie słyszałam, że od 1.01, a rok rodziny, bo od tego roku zaczynają się zmiany na lepsze dla rodzin! To TYLKO hasło. Miał nazwać: 3/4 roku rodziny? Czepiacie się same nie wiecie już czego - to tylko hasło.
           Tak moze wejsc poznym latem,ale ( aniol8 )
26-03-2013 ( odpowiedz )           
Ustawa moze wejsc poznym latem ale jej zapisy moga obejmowac caly rocznik2013,bo tak jest sprawiedliwie
                Ale to jest argumentacja w stylu: (Dalia)
26-03-2013               
"bo tak". Czyli żadna. Nie ma sprawiedliwości na świecie, a datę trzeba postawić. I ABSOLUTNIE nie musi być to 1.01;
A ja się zastanawiam dlaczego, (GallAnonim)
25-03-2013 ( odpowiedz )
gdy ktoś grzecznie zadaje pytanie np. o argumenty zawarte w petycji, prosi o wyjaśnienie, od razu jest "besztany" i Ci co są "za" na niego naskakują. Takie podejście zniechęca do popierania.
      dokladnie (marek)
25-03-2013 ( odpowiedz )      
Moja zona,studentka pedagogiki, z ciekawosci zapytala jak to jest z tym innym rozwojem dziecka poslanego do zlobka,bo na studiach mowili cos innego. Zostala wyzwana. Wstyd matki I kw.
           a jednak (Ania)
25-03-2013 ( odpowiedz )           
Psychologowie są zdania, że nie warto zapisywać malucha do żłobka zbyt wcześnie – rodzice powinni poczekać aż ukończy 12 miesiąc życia. W grupie innych maluchów może czuć się zagubione...
                dać wybór (amier)
25-03-2013               
nie ma jednego dobrego rozwiązania. uważam, że mamy powinny mieć możliwość wyboru.
                Dziękuję za kulturalną odpowiedź (marek)
25-03-2013               
I nie można było tak od razu? Tylko wyzywać moją żonę od nieuków nieumiejących czytać petycji ze zrozumieniem? Na prawdę taką postawą nie zjednujecie sobie ludzi. Tak czy inaczej powodzenia!
walka (anchella)
24-03-2013 ( odpowiedz )
Wybaczcie,ale nadal nie rozumie dlaczego,aż tyle jest tu w ludziach złości i nienawiści,żeby obrzucać się wzajemnie błotem.Czy naprawdę niektórzy nie umieją tego strawić,że ktoś może mieć lepiej?
      Najwidoczniej. (love)
24-03-2013 ( odpowiedz )      
Wiadomo, ze my matki sobie poradzimy, ale niesmak do tego jak ludzie zieja nienawiscia pozostanie. A ci, ktorzy to robia niestety musza ze swoja podla natura zyc. Oby jak najmniej takich w zyciu...
do ada (elka)
24-03-2013 ( odpowiedz )
A co ty myślisz,że ja za te 700zł przeżyje?z dwójką dzieci?po pierwszym dziecku wróciłam do pracy i zapindalałam tak,że ledwo chodziłam,a oprócz zwykłego etatu prowadze firme męza i co mam tak dobrze?
      cd (elka)
24-03-2013 ( odpowiedz )      
Jak mam tak dobrze to spróbuj chodzić na 8 godz do pracy, zajmować się domem i potem jeszcze siedzieć do 1 w nocy z kolejną robotą.A dziecko mi się budziło w nocy kilka razy i szłam rano do pracy po 2
           cd do ada (elka)
24-03-2013 ( odpowiedz )           
godz snu.a ty se siedziałas w domu i gotowalas tylko obiadku, naprawde mi ciebie żal.Ja sobie dam rade,ale jak słysze takie głupie wypowiedzi jak twoja to mi się chce płakać,że w takim KATOLICKIM kraj
                cd.ada (elka)
24-03-2013               
kraju mieszkam w którym jeden drugiemu świnie podstawia,żeby nie miał lepiej, a co niedziela lata do koscioła. WESOŁYCH ŚWIĄT!!
                hahahahahah! (ada)
24-03-2013               
To się uśmiałam! Widzę, że doskonale wiesz ile mam dzieci, gdzie pracuję, ile zarabiam i jak mi się żyło/żyje. Wiesz co? Jak dorośniesz i poznasz prawdziwe życie to pogadamy.
                hahahahahah! (ada)
24-03-2013               
A skoro ten kraj i rząd jest taki zły, to po co tu siedzisz? Granice otwarte, droga wolna!
                I wiesz co jeszcze? (ada)
24-03-2013               
Marzę o tym, żeby pracować tylko 8 godzin i tylko na dwóch etatach i wychowywać tylko dwójkę dzieci. Masz męża? To super, Ja już jestem sama... I co? Radzę sobie, żyję i przyjmuję to co los mi daje.
                A do kościoła nie latam. (ada)
24-03-2013               
Jestem ateistką.
      I po tym widać, komu się chce tych (Ryśka)
24-03-2013 ( odpowiedz )      
wydłużonych macierzyńskich - rozwydrzonym małolatom.
           ... (elka)
24-03-2013 ( odpowiedz )           
nie wolisz sama stąd wyjechać skoro mnie to proponujesz?w innym kraju dostaniesz więcej pomocy socjalnej niz tu. Moze zamiast uszczypliwości przydałoby się tu zrozumienie, nikt nie ma lekko,a matki 1Q
           elka (......)
24-03-2013 ( odpowiedz )           
nie robią nikomu krzywdy tym,że chcą być dłużej z dzieckiem.to,że będą mieć wybór nie znaczy też,że każda od razu na taki urlop pójdzie, bo to będzie zależeć od indywidualnej sytuacji każdej rodziny.
      .. (elka)
24-03-2013 ( odpowiedz )      
Do Rysiek-Małolat?ty człowieku się zastanów zanim coś powiesz,skąd wiesz ile mam lat?A co do Ady, skoro tak cieżko pracujesz to chyba a w ogóle tych dzieci nie widzisz i wychowuje je państwo i co
           Po pierwsze, (ada)
24-03-2013 ( odpowiedz )           
to jak widać zrozumienie nie jest Twoją mocną stroną. Po drugie, jak już pisałam, ja przyjmuję to co mi życie daje i nie narzekam. Dlatego też nie mam zamiaru stąd wyjeżdżać.
                Nie narzekałam też, kiedy 20 lat temu po urodzeniu trzeciego (ada)
24-03-2013               
dziecka zmarł mój mąż a ja zostałam sama. Po trzecie, moje dzieci wychowują się już same, co nie znaczy, że te 20-30 lat temu miałam tak fajnie jak sugerujesz w pierwszej wypowiedzi
                A po czwarte (ada)
24-03-2013               
jest mi obojętne czy dostaniesz ten dłuższy macierzyński czy nie. Nie porównuj tylko starszych pokoleń i obecnych, bo o wielu rzeczach możesz nie mieć wyobrażenia. A takie licytacje nie mają sensu.
                Tak, pracuję w sumie na 3 etatach, (ada)
24-03-2013               
bo rehabilitacja jednego z moich dzieci kosztuje majątek. I część rehabilitacji wykonuję sama, żeby zaoszczędzić. I co? To też wina Tuska, że moje dziecko miało wypadek?
                Nie wyrzucaj więc tutaj (ada)
24-03-2013               
swoich frustracji na wszystkich dookoła. Nie sugeruj mi siedzenia w domu i gotowania obiadków. Bo o niczym nie masz pojęcia. Spokorniej trochę.
                więc (elka)
25-03-2013               
Po 1 ty mnie źle zrozumiałaś, napisałam,że mój dzień wygląda tak:8godz pracy zawodowej, potem powrót do domu i praca w naszej firmie, w międzyczasie zajmowanie się domem,a po zaśnieciu dziecka dalsza
                cd (elka)
25-03-2013               
praca w naszej firmie do 1 w nocy,więc jak policzyłas,że to wszystko razem zajmuje mi 8 godzin to spoko.Ale mniejsza o to,mam najprawdopodobniej siostry w Twoim wieku,a moja matka urodzila 6dzieci
                cd. (elka)
25-03-2013               
i nie wiem jak ale żyło się wtedy z 1 wypłaty choc było bardzo biednie,a teraz nie ma na to szans,żeby wyzyć z 1 etatu.Po 2 ja nie oceniam Twojego życia,bo to dobrze,że tak sobie radzisz,ale inaczej
                cd do ada (elka)
25-03-2013               
jest z małymi dziećmi a inaczej z takimi co juz choćby chodzą do szkoły, te 20lat temu jak sama mówisz żadna z moich 3 sióstr nie pracowała tylko się zajmowaly dziećmi,a dziś na taki luksus mało kogo
                cd (elka)
25-03-2013               
stać.A nie po to się rodzi dziecko,żeby w wieku pół roku dawać je obcym na wychowanie do żłobka,gdzie jest 20 innych dzieci i nie ma czasu na indywidualizm,więc dziecko leży samo gapiąc się w szczebel
                Okej, niech Ci będzie (ada)
25-03-2013               
masz najgorzej. Ale przypominam, że jak decydowałaś się na dziecko, to nikt nie obiecywał rocznego macierzyńskiego, więc musiałaś liczyć się z tym, że konieczne będzie oddanie do żłobka czy opiekunce.
                Koniec z mojej strony (ada)
25-03-2013               
możesz pisać co chcesz. Ja nie mam czasu na prowadzenie rozmowy na takim poziomie, bo mam inne zajęcia. Pozdrawiam.
                ada (elka)
25-03-2013               
Tak na zakończenie, ja nigdzie nie napisałam,że mam źle, tylko,że każdy chce dla swojego dziecka jak najlepiej (ty chyba też) i własnie dlatego te matki walczą o bycie z dziećmi,a nie każdy może
                cd do ada (elka)
25-03-2013               
niestety sobie pozwolić na darmowy urlop wychowawczy.Widzisz masz w życiu ciężko,ale się nie poddajesz i robisz wszystko dla swojego niepełnosprawnego dziecka,tak samo robią matki 1Q (zaznaczam,ze nie
                cd do ada (elka)
25-03-2013               
pisze tu o sobie).Ja się liczyłam z tym,że zanim zajde w drugą ciąże musze zaplanować tak wszystko,żeby mimo wszystko zapewnić dzieciom rodzinną opieke,podkreślam rodzinną,a potem jakoś iść na ten
                cd do ada (elka)
25-03-2013               
wychowawczy.Także życzę zdrowia tobie i dziecku i więcej zrozumienia dla innych, pozdrawiam.
biedni (elka)
24-03-2013 ( odpowiedz )
Jeszcze do wszystkich starszych pokolen,ktore tu tak bardzo krzyczą,ze matka 1q nic sie nie nalezy: juz nie pamiętacie jak nie dawno wykupywaliscie mieszkania za 1zl za ktore my musimy teraz placic bankom prawie do usranej śmierci?nie bylo wam wtedy wstyd ze dostajecie cos prawie za darmo?a matki ktore walczą o 700zl miesięcznie są pazerne?
      Skoro musicie płacić bankom (ada)
24-03-2013 ( odpowiedz )      
do usranej śmierci, to jazda do roboty i zarabiać 100% wynagrodzenia! Ja nie miałam zupek i papek w słoiczkach, blenderów, gotowych soków, mleka w proszku, automatycznej pralki, pieluch jednorazowych
           elektronicznych niań, bujaczków, (ada)
24-03-2013 ( odpowiedz )           
leżaczków, bajeczek i kołysanek puszczanych z CD, bajek na DVD, placów zabaw, mieszkania za 1 zł też nie miałam. I wkurza mnie takie gadanie jak to Wam teraz ciężko!
                W głowach wam się poprzewracało (ada)
24-03-2013               
od tego dobrobytu i dogadzania z każdej strony.
OSZUŚCI (puch)
24-03-2013 ( odpowiedz )
PRZECIEŻ GDYBY NIE URLOP RODZICIELSKI TO MIALABYM DWA TYGODNIE WIECEJ MACIERZYNSKIEGO 100% (miało wejść w 2013)! A TAK URODZILAM W I KWARTALE I ANI TEGO ANI TEGO TO NIE W PORZADKU!
m1q (Stefan)
24-03-2013 ( odpowiedz )
WYłącznie uczepiły się tego, że jest jakiś 18marca, a nie np. 1stycznia (choć nie ma takiego obowiązku). Przecież nie były świadome zmian, a teraz nagle (po podjęciu decyzji o posiadaniu potomka) nie mają na żłobek, na opiekunkę, na życie, nie mają z kim zostawić dziecka! Nie mydlcie oczu ludziom! Pracować wam się nie chce i snujecie teorie i rzekomym lepszym rozwoju waszych dzieci. A wcześniejsze roczniki to niby jakieś niedouczone, mniej kochane, bo były z mamami krócej? Do kogo w ogóle ta gadka?? Proszę też nie sugerować mi czytania ze zrozumieniem petycji, bo wszystko zrozumiałem. Ogarnijcie się i w wakacje zapraszam z powrotem do roboty!
      hihihi (vcd)
24-03-2013 ( odpowiedz )      
ja przyznaje mi sie nie chce pracowac bo ogarnac troje dzieci i prace jest trudno- i jesli moge chciec to chcę :)
ustawa (elka)
24-03-2013 ( odpowiedz )
Tu ciągle te same argumenty za i przeciw,rząd w kólko ma te same argumenty,a prawda jest taka,że ustawy jak nie było tak nie ma i gra na zwłoke.
expose tuska (stonoga)
24-03-2013 ( odpowiedz )
premier zapowiadal w expose w 2012 ze nowy macierzynski obejmie wszystkie dzieci urodzone w 2013 a nagle zmienil zdanie?? to expose mozna obejrzec w sieci, zalosne!
      A to ciekawe bo właśnie obejrzałam to expose. (Misia)
24-03-2013 ( odpowiedz )      
Podaję cytat: "Chciałbym, aby projekt wszedł w życie w roku 2013. Myślę, że realne jest późne lato." Jeszcze jakieś pytania? Gdzie tu mowa o całym roczniku?
"matki z 2012 tez sa poszkodowane", "jakas data musi byc" (gruszka)
24-03-2013 ( odpowiedz )
Jak widac po ponizszych komentarzach najwiecej do powiedzenia maja ci, ktorzy nawet petycji nie przeczytali, albo nie umieja czytac ze zrozumieniem, a swiadcza o tym ich chybione argumenty.
Becikowe (Atoja)
23-03-2013 ( odpowiedz )
Piszecie, że odebrano wam becikowe. Wiecie co? Zazdroszczę, że macie tak duży dochód na osobę, że nie kwalifikujecie się do becikowego... Na prawdę zazdroszczę!
      :-) (mama)
23-03-2013 ( odpowiedz )      
Potym po prostu widać kto krzyczy najgłośniej za rym macierzyńskim,kasiaści,którym zawsze mało i chcą jeszcze więcej
Ja trochę nie rozumiem (mama2010)
22-03-2013 ( odpowiedz )
przeglądam Wasze wpisy na FB i piszecie, że jak się skończy Wam półroczny macierzyński to pójdziecie do Tuska, żeby Wam odchował dzieci, lamentujecie, że nie do pomyślenia jest,
      c.d. (mama2010)
22-03-2013 ( odpowiedz )      
żebyście były z dzieckiem tylko pół roku, płaczecie, że już za ileś tam tygodni będziecie musieli oddać syna/córkę do żłobka. Ale - przecież jak płodziliście dzieci nikt niczego nie obiecywał
           c.d. (mama2010)
22-03-2013 ( odpowiedz )           
Nie jest tak, że miałyście dane, obiecane, przyzwyczaiłyście się do tej myśli a teraz Wam zabrali. Trochę więc nie rozumiem tych płaczliwych wpisów, że to takie straszne być 20 czy 24 tyg. z dzieckiem
                c.d. (mama2010)
22-03-2013               
Nie mam nic przeciwko, walczcie sobie, ale nie umiem pojąć tych strasznych lamentów. Sugerujecie, że dzieci z tego samego rocznika będą miały różny start, będą się inaczej rozwijać
                c.d. (mama2010)
22-03-2013               
To ja mam rozumieć, że moje dziecko, które było ze mną jeszcze krócej, jest jakieś mniej rozwinięte, bo nie spędziło ze mną 24 tyg. czy roku?
      No waśnie...skoro moje dziecko było ze mną mniej niż rok (mama)
22-03-2013 ( odpowiedz )      
to jest gorzej rozwinięte?czy tzn,że będzie gorsze od tych dzieci,które będą z mamą przez rok?a tak w ogole to dziecko najbardziej rozwija się przez pierwsze 3 lata,to może macieżyński 3letni?żenujące
chcecie argumentu dlaczego przeciw?ok (mama)
22-03-2013 ( odpowiedz )
Mówicie,że wszystko wprowadzane jest od 1 stycznia,a nie prawda! Becikowe weszlo dla dzieci urodzonych od 5 listopada a nie od 1 stycznia i wtedy nikt sie nie rzucał,na to było stać nasze państwo,
      teraz też nie ma na wszystko i dla wszystkich pieniędzy (mama)
22-03-2013 ( odpowiedz )      
A ten roczny macierzyński działa tylko na nie korzyść kobiet.Teraz kobiety młode były gorzej traktoane przez pracodawców,a teraz będzie jeszcze to,że nie będą chcieli nas przyjąć do pracy z obawy,
           że kobieta zaraz mu zniknie pracy na roczny macierzyński (mama)
22-03-2013 ( odpowiedz )           
więc dla mnie to nie trafiony pomysł,a polskiej rodzinie można pomóc w inny sposób,lepszy,bardziej produktywny i każdej,a nie tylko wybranym,co miały szczęście np.być młodsze itd
           nigdy nie będzie tak,że dla wszystkich i na wszystko (mama)
22-03-2013 ( odpowiedz )           
będą pieniądze.na in vitro jest,ale dla szpitali diecięcych i onkologicznych na ratowanie życia ju istniejącego nie ma!To są nasze anomalie i głupoty w naszym chorym kraju
precz z kolejnymi pasożytami (kotek)
22-03-2013 ( odpowiedz )
kolejni pasożyci budżetu, żądacie aby was i wasze dzieci utrzymywało społeczeństwo bez końca. Chcecie mieć dzieci to pracujcie na nie ciężko a nie wyłudzajcie od społeczeństwa przywilejów
      Pasożyt (Ania)
22-03-2013 ( odpowiedz )      
Pracuję od 15 lat. Na dziecko czekałam 5 lat lecząc się prywatnie. Cóż jestem pasożytem, który chce być rok ze swoim dzieckiem za państwowe pieniądze.
      to co po18 marca to juz nie pasozyt? (mama IIIkw)
22-03-2013 ( odpowiedz )      
a rodzaca 1.1-17.03 to pasozyt? zastanow sie troche, kazda z matek placi skladki i to z jej pieniedzy jest zasilek macierzynski a nie prezent od rzadu wydarty od ciebie
      ogarnijcie się (asia)
01-04-2013 ( odpowiedz )      
Nie rozumiem dlaczego nazywacie nas pasożytami....Nie widżę nic złego w tym ze walczymy o lepsze jutro dla naszych dzieci i dla nas.Nie kazda matka ma zamiar skorzystać z dłuzszego urlopu a nawet
           gdyby to nie idzie to z waszego portfela ...a z podatków kt (asia)
01-04-2013 ( odpowiedz )           
óre idą też na wieżniów....Jestem matką 1 kw i nie miałabym nic przeciwko gdyby weszło w życie od 1 stycznia 2014 roku a zostało becikowe i rozliczenie pit.Nie oszukujmy się dzieci kosztuja
                20 lat temu mój tata tylko pracował i mama siedziała w domu (asia)
01-04-2013               
i dało się żyć a teraz wyżyjcie nawet za 2000zł na wynajmowanym mieszkaniu z 2 dzieci.pozdrawiam wszystkich oburzonych dobranoc
Nalezaloby przeczytac petycje zanim sie obrzuci kogos blotem (osa)
22-03-2013 ( odpowiedz )
Rozumiem, ze mozna byc przeciw, ale wiekszosc nawet nie czyta o co chodzi matkom Ikw. 1 stycznia zakonczyly sie przywileje rodzin z roku 2012 a z roku 2013 zaczely obowiazywac od 18marca.
      Jesli ktos jest przeciw to powinien glownie podwazac ten (osa)
22-03-2013 ( odpowiedz )      
argument matek Ikw. Oczywiscie mozna uwazac, ze to jest ok, ale nie w sposob "co wy sobie myslicie, nic wam sie nie nalezy" itd. To troche swiadczy o poziomie naszego spoleczenstwa, nie sadzicie?
POLSKA MENTALNOŚĆ (AniaM.)
21-03-2013 ( odpowiedz )
Dlaczego Grecy, Bułgarzy czy Rumunii potrafią wyjść na ulice i walczyć o swoje, a Matki 1 kw. obrzuca się kamieniami i błotem, że chcą lepszego dla swoich dzieci?
      Wspierajmy się (AniaM.)
21-03-2013 ( odpowiedz )      
Walczmy razem a nie przeciw sobie. To nasza wspólna przyszłość. Jak może być dobrze w tym kraju skoro matka matce pluje w twarz.
A niech sobie walczą (Kowal)
20-03-2013 ( odpowiedz )
i tak nic nie wskórają. A te odgrażania, że nie zagłosują na PO - i dobrze, akurat te ich głosy niewiele zmienią, bo większość rocznika i ich rodziny i tak będą zadowolone.
      1 glos moze przewazyc ( aniol8 )
21-03-2013 ( odpowiedz )      
1 glos moze przewazyc a ok. 1mln osob to jest bardzo duza sila,i mam nadzieje,ze cos znaczy. Bedzie wreszcie sprawiedliwosc a nie wstyd przed przyznaniem sie do bledu-zlej ustawy
ZAWISTNE BABY!!!!!!! (II kwartał)
20-03-2013 ( odpowiedz )
PSY OGRODNIKA!!! WIELKIE WALECZNE O SPRAWIEDLIWOŚĆ LEPIEJ ZABRAĆ WSZYSTKIM SKORO WY NIE MACIE??
      CWANE BABY ( aniol8 )
20-03-2013 ( odpowiedz )      
CWANE BABY TO WY bo macie farta ale nie wiadomo co jest dla kogo dobre, a "skora na niedzwiedziu" jeszcze jest i nie macie czego dzielic..na szczescie dla nas tych" wybranych"
           Jednym się udało innym nie pogódz się z tym (II kwartał)
20-03-2013 ( odpowiedz )           
i nie zazdrość innym :)
                MA byc sprawiedliwie ( aniol8 )
20-03-2013               
To nie LOTTO,zeby mialo sie udac tylko ma byc sprawiedliwie,wiec tak jak do tej pory sukcesywnie dawac przywileje a nie szokowo skokowo,bo to budzi poczucie krzywdy i lamie zapisy KONSTYTUCJI
      przeciw-glownie IIkwartal i koncowka 2012? (osa)
22-03-2013 ( odpowiedz )      
Tych waszych komentarzy nie chce sie komentowac. Jesli jestescie przeciw to wystapcie kontra argumenty matek Ikwartalu, ktore widnieja w petycji. Dialog wskazany, ale na odpowiednim poziomie.
      powiedzialbym, ze psy ogrodnika to matki z 2012 (gucio)
22-03-2013 ( odpowiedz )      
ktore walcza by Ikw nie mial przywilejow rocznika 2013 a odpowiada im, ze juz nie ma przywilejow z 2012. A wiadomo, ze rocznik 2012 mial przywileje-patrz petycja
Jasne, niech Wam dadzą, bo tak chcecie, (Anna)
20-03-2013 ( odpowiedz )
niech od razu dorzucą też do pensji pielęgniarkom, lekarzom,nauczycielom,bo też by pewnie chcieli. Tylko jeśli potem skończymy jak Grecja czy Cypr, to się nie zdziwcie, że nagle Wam wszystko zabierają
      niech wprowadzą wreszcie ta ustawę w takiej wersji (poliglotka)
20-03-2013 ( odpowiedz )      
jak miała byc zawsze musi być jakaś data. Jedni mieli szczęście inni nie i jak wprowadza może wreszcie skończy się cała ta szopka!!!!!!!!
      dlaczego? (amier)
21-03-2013 ( odpowiedz )      
tak - pielęgniarki, lekarze i inni protestują również. naród ich popiera i jest ok. ale jak walczą matki dla swoich dzieci, to budzi to wielkie poruszenie. skąd ta zawiść w naszym kraju?
           Może stąd, że np. pielęgniarki (Kasia)
21-03-2013 ( odpowiedz )           
nie wypisują "skoro my nie dostaniemy, to zabierzcie też lekarzom" - a w przypadku matek I kw. takich stwierdzeń nie brakuje....
Matki I kwartału wstyd!!!!!! (poliglotka)
20-03-2013 ( odpowiedz )
skoro wy nie dostałyście chcecie zabrać pozostałym kwartałom?? Jesteście żałosne i męczące już lepiej odpuśćcie zanim pozabierają reszcie 2013 roku i to będzie tylko Wasza wina!!!
      coraz częsciej słychać z waszych wypowiedzi żeby lepiej (tato 2012 roku)
20-03-2013 ( odpowiedz )      
zabrać w 2013 i wprowadzić od 2014 psy ogrodników!! nie popieram was i waszych działań za bardzo jesteście już zawistne. przed 18 marca tego nie było widać a teraz co żal dupe ściska??
dajcie juz spokój (nathani)
20-03-2013 ( odpowiedz )
Sprawa jest zakończona. P.Graś wyraźnie powiedział, że nie ma kasy i nie będzie. Nic już nie zrobimy. A wylewanie na siebie różnych epitetów nie ma sensu i jest nie życzliwe. Jest jak jest trudno.
      jesteśmy już zmęczeni Wami (tato 2012 roku)
20-03-2013 ( odpowiedz )      
cieszcie się że innym się udało i wyluzujcie lepiej składajcie papiery do żłobków a nie robicie szum!!!!!! bedziecie miały miejsca bo reszta dzieci spedzi rok w domku :)
           DLATEGO ( aniol8 )
20-03-2013 ( odpowiedz )           
Dlatego ta kasa ,ktora jest powinna byc podzielona sprawiedliwie na wszystkie dzieci 2013 roku,bo roznica wprzywilejach jest szokowo wysoka nie2 tyg. ale az 28tygTo robi roznice,prawda?
                zrozum że musi byc jakaś data graniczna (poliglotka)
20-03-2013               
nie wszystko wchodzi od 1 stycznia, ustawa o in vitro wejdzie od 1 lipca i co?? Tez trzeba ją zaskarżyć?? Ważne że rząd coś robi i że już w 2013 będą te przywileje. a jak odbiorą matką innych kwartałó
                ...cdn (poliglotka)
20-03-2013               
kwartałów poczujesz się lepiej że inni też nie mają?? wyluzuj i zajmij sie dzieckiem korzystaj z czasu ktory ci jeszcze z nim został!!!!!
Pytacie w czym jest gorsze dziecko, które (Monia)
19-03-2013 ( odpowiedz )
urodziło się 17.03. od tego urodzonego 18.03.? Więc ja się pytam w czym jest gorsze to ur. 31.12.2012 od ur. 1.01.2013 r.? Wasza logika jest żałosna
      oj Monia (styczniowamama)
19-03-2013 ( odpowiedz )      
czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną jak widać.....
           . (Monia)
19-03-2013 ( odpowiedz )           
A racjonalne argumenty Twoją....
           1.1.2013 (Dona)
19-03-2013 ( odpowiedz )           
Podaj mi akt prawny (nr Dz.U., nr poz.) lub namiar na jakikolwiek dokument, w którym jest napisane, że zmiany mają wchodzić w życie z nowym rokiem, bo inaczej będą dyskryminujące?
                Bo jak widać... (Dona)
19-03-2013               
... kilka lat praktyki prawniczej mi nie wystarczyły, żeby zauważyć taki zapis. Ale chętnie go poznam.
                a ta znowu swoje... (Ania)
20-03-2013               
Chodzi o zwykłą ludzką przyzwoitość ze strony rządu. Skorą od stycznia można było zmienić becikowe, ulgi i podwyższyć vat, to dlaczego nie można wprowadzić urlopu macierzyńskiego dla wszystkich mam?!?
                Zastanów się, jakby rząd opierał swoje decyzje (Dona)
20-03-2013               
na "ludzkiej przyzwoitości",to równie dobrze wszyscy emeryci powinni się upomnieć o emerytury w wysokości min. 3 tys. zl na osobę, żeby żyć "po ludzku". Ale takich nie dostaną,bo nie ma na to budżetu
                no właśnie jacy prawnicy taki kraj (styczniowamama)
20-03-2013               
nic dodać nic ująć
                Boże drogi, (Dona)
20-03-2013               
dziewczyno, skończyłaś chociaż podstawówkę? Bo poziom Twoich wypowiedzi i argumenty są na poziomie mojego 10 letniego syna. Zamiast walczyć o rok siedzenia w domu lepiej popracuj nad intelektem.
                A jak Ci się kraj nie podoba, (Dona)
20-03-2013               
to przecież wyspy brytyjskie i praca na zmywaku stoją otworem. Nie rozumiem po co tu siedzisz, skoro tak Ci się nie podoba?
                Od początku dyskusji nie podałaś żadnego racjonalnego (Dona)
21-03-2013               
argumentu, poza "tak, bo tak", "tak ma być, bo ja tak chcę, bo tak wypada". W rządzeniu krajem nie ma "wypada, nie wypada". Otwórz sobie kilka projektów jakichkolwiek ustaw - zobacz ile z nich wchodzi
                c.d. (Dona)
21-03-2013               
w życie od 1 stycznia?Garstka.To znaczy,że wszystkie trzeba zaskarżyć,bo są niezgodne?Ale z czym niezgodne?Podaj mi jakikolwiek argument,poza fochem,to ja się z nim zapoznam i być może mnie przekonasz
                nawet gdybym nie skończyła podstawówki (styczniowamama)
24-03-2013               
to mam takie same prawo do wypowiedzi jak Ty. Masz petycję przed nosem, to sobie poczytaj argumenty podniecając się swoim intelektem - mnie on jakoś nie podniecił po przeczytaniu Twoich wypowiedzi.
                a może nie zauważyłaś petycji (styczniowamama)
24-03-2013               
i nie wiesz o czym dyskusja? Przewiń stronę do góry i poczytaj :P oczywiście czytaj będąc dumną ze swojego intelektu.
Wstyd (kriss)
19-03-2013 ( odpowiedz )
Wstyd mi za to że jestem Polakiem.
      A mnie wstyd,ze mam taki rzad ( aniol8 )
20-03-2013 ( odpowiedz )      
A mnie wstyd,ze mam taki rzad,ktory wprowadza krzydzace ustawy,choc konstytucja jasno okresla nasze prawa
matki I kwartału (mama 2012)
19-03-2013 ( odpowiedz )
Matki I kwartału robicie się żałosne! Na FB wypisujecie, żeby ustawa weszła w życie od 2014 r. Skoro Wam się nie udało, to niech reszta też nie dostanie... żenada, dno, nie popieram już was!
      powtarzasz się to i ja powtórzę (styczniowamama)
19-03-2013 ( odpowiedz )      
oceniasz wszystkie mamy które walczą. Takie podejście czyni Cię identyczną jak te które palnęły taką głupotę. Też mi się to nie podoba ale nie identyfikuję się z tą wypowiedzią WCALE
poprostu brnie to za daleko (mama)
19-03-2013 ( odpowiedz )
byłam za Wami ale moje poparcie tracicie za kierunek w jakim to idzie "skoro nie dostaniemy tego co chcemy niech zabiorą całemu 2013". Za chwile stracicie poparcie wiekszej ilości jeśli tak bedzie
      tak na podstawie durnej wypowiedzi (styczniowamama)
19-03-2013 ( odpowiedz )      
oceniasz wszystkie mamy które walczą. Takie podejście czyni Cię identyczną jak te które palnęły taką głupotę. Też mi się to nie podoba ale nie identyfikuję się z tą wypowiedzią WCALE
           ale takie komentarze sa u was (mama)
19-03-2013 ( odpowiedz )           
ale takich wypowiedzi na waszym fb jest coraz wiecej musicie zapanowac nad tym wydac jakies sprostowanie doprowadzic do porzadku członków grupy i powiedziec im o co walczycie bo stracicie wiekszosc
                nie na naszym (styczniowamama)
19-03-2013               
bo ja tam konta nie mam i nie odpowiadam za wypowiedzi jakichś egoistycznych prymitywów. Dla mnie sytuacja jest jasna rok zaczął się1.01 a nie 18.03 więcej argumentów mi nie trzeba.
           I co z tego, że rok zaczął się 1.1.2013? (Dona)
19-03-2013 ( odpowiedz )           
Podaj mi akt prawny (nr Dz.U., nr poz.) lub namiar na jakikolwiek dokument, w którym jest napisane, że zmiany mają wchodzić w życie z nowym rokiem, bo inaczej będą dyskryminujące?
                a Ty w kółko to samo (styczniowamama)
20-03-2013               
no to ja też: jacy prawnicy taki kraj
mam w dupie taką politykę więc zrobię tak (styczniówka)
19-03-2013 ( odpowiedz )
po moim macierzyńskim 60 dni opieki nad dzieckiem, 180 dni zwolnienia lekarskiego na mnie i w 2014 znowu 60 dni opieki nad dzieckiem - niech ten rząd pocałuje mnie w dupę, skoro muszę kombinować to ok
      i jeszcze lepiej na tym wyjdę finansowo (styczniówka)
19-03-2013 ( odpowiedz )      
a Chyży Rój niech dalej uprawia politykę prorodzinną nie mającą nic wspólnego ani z polityką ani z rodziną.
           znajdziesz takiego lekarza co tyle zwolnień wystawi jeżeli (Misia)
19-03-2013 ( odpowiedz )           
nie będzie co do tego wskazań? Tylko czekać na kontrole ze strony pracodawcy albo zusu.
                Polska to piękny kraj (styczniowamama)
19-03-2013               
z L4 nie ma najmniejszego problemu :)
                W takim razie po co tyle krzyku o te dłuższe urlopy (Misia)
20-03-2013               
macierzyńskie skoro są inne i lepsze metody na dłuższy pobyt z dzieckiem w domu? Potrafisz mi zatem to wytłumaczyć?
           na moje oko (Bożka)
19-03-2013 ( odpowiedz )           
to Tobie nie chce się do pracy wracać, a nie pragniesz z dzieckiem pobyć...
                taaaak trafiłaś w sedno (styczniowamama)
20-03-2013               
kocham leżeć pizdą do góry i nie robić nic, dziecko sobie zrobiłam dla becikowego i żeby poleniuchować. Już myślę nad kolejnym i może jeszcze nad jeszcze jednym..... i tak do końca życia chcę!
      popieram (lola)
19-03-2013 ( odpowiedz )      
i wyjdziesz na tym lepiej niz te mamy co sie zalapaly bo opieka jest 80% platna a nie 60% ;)
           ja też się zgadzam!! (Ania)
20-03-2013 ( odpowiedz )           
Tak to rząd uczy nas kombinować!! I bardzo dobry pomysł!!
rozrzalona (lola)
19-03-2013 ( odpowiedz )
straca inne kwartaly bo coraz czesciej czyta sie u was ze lepiej od 2014 wproawadzic niz maja dac tym po 17 marca 2013 poprostu zenujace. lepiej zabrac wszystkim????????jestem rozczarowana postawa mam
      rozrzalona (lola)
19-03-2013 ( odpowiedz )      
jesli nie wplyniecie na komentarze mam że lepiej zabrac tym co sie udało stracicie poparcie reszty kwartałów i ich rodizn a tez ich jest duzo

1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 | ... Next >


Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez Paulina Wrzosek . Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie regulamin@petycje.pl.

Login autora

Szukaj

Petycje.pl - logo © 2004 - 2016 Petycje.pl