Wizyt: 75,505,416
Podpisów: 2,423,891
Dokument Nr 5041
Warszawa 11.03.2010

ULTIMATUM DLA MIĘDZY NAMI


Podpisy za petycją: 1,354 (1,089)
przeciw: 10 (7)

Do:
Prezydent M.st. Warszawa

Prezydent Hanna Gronkiewicz Waltz
Plac Bankowy 3/5
00-950 Warszawa


Miasto postanowiło podnieść nam czynsz, którego nie jesteśmy w stanie udźwignąć - 300%. Postawiono nam ultimatum;
albo do 30 kwietnia przyjmujemy warunki miasta, albo zamykamy Między Nami.


Mija 16 lat odkąd przy ulicy Brackiej w Warszawie istnieje Między Nami. Jedno z tych miejsc, które wrosło w tkankę miasta
i po prostu jest. Jakby było od zawsze. Wracamy tu i wciąż jesteśmy u siebie. Tu się poznaliśmy, a niektórym z nas w tym
czasie zdążyły urodzić się dzieci. 16 lat to szmat czasu. Czasu transformacji nie tylko w sensie politycznym, czy społecznym
ale również miejskim. Warszawa zmieniła się m.in. dzięki takim miejscom jak Między Nami. Transformacje przechodziliśmy
również my młodzi mieszkańcy miasta, którzy swój bunt demonstrowali na ścianach kawiarnianej galerii. W czasach kiedy
pojęcie animatora kultury kojarzone było pejoratywnie z tzw. KO-wcem, Między Nami przecierało szlaki dla przyszłych
spontanicznie związanych ruchów społeczno-kulturalnych, które przejmowały rolę mecenasów młodych twórców; malarzy,
fotografów, muzyków. Z tego fermentu powstało wiele inicjatyw mi.in. kwartalnik promujący polską fotografię artystyczną -
wydawany zresztą do dziś.

Bez względu na pomysł na życie, i to kim jesteśmy: menadżerami, prawnikami, artystami, pracownikami korporacji,
dziennikarzami, właścicielami firm - w centrum naszych zainteresowań zawsze pozostaje drugi człowiek. Wyścig
szczurów traktowaliśmy jako uboczny, negatywny i przejściowy efekt transformacji. W najtrudniejszych czasach wspieraliśmy
się na wzajem. Dziś takich miejsc jak Między Nami powstaje wiele. I jest to naturalny, fantastyczny proces. Małe społeczności
skupione wokół tych miejsc budują tożsamość, określają charakter miasta i w konsekwencji definiują pojęcie metropolii.
My dokonaliśmy wyboru, żyjemy w tym mieście: pracujemy, płacimy podatki, zakoc***emy się, zakładamy rodziny -
bo między nami dobrze jest. I nie zmieniajcie nam tego.

Wszystkich przyjaciół i znajomych związanych z Między Nami prosimy o wsparcie podpisując się pod apelem
"Ultimatum dla Między Nami".

Niżej podpisany/a:
Ewa Moisan
Palo-Palo Sp.j.
00-028 Warszawa
info@miedzynamicafe.com

  Wasze komentarze / opinie ( 35 )

popieram i oddaję głos za ( karolski )
26-03-2010 ( odpowiedz )
popieram ponieważ uważam, że nie można przyzwalać miastu na zachowania pasujące do przysłowiowego działania dziecka z brzytwą. Urzędnik nie ma prawa ciąć i uderzać gdzie i jak popadnie. pomyślmy logicznie - jednorazowa podwyżka 300%?? czy ktoś z Was z dnia na dzień może zwiększyć swoje dochody o 300%?? dlaczego do tej pory miejsce to nie było tak cenne dla miast? urzędnik przez lata niedoszacował powierzchni najmu? a teraz naprawia błąd w taki sposób - rujnując lub może mniej histeryczne słowo - dotkliwie utrudniajac prowadzenie biznesu? nie moge się na to zgodzić!
nareszcie ( gubernator )
22-03-2010 ( odpowiedz )
Nareszczie ktoś zamknie ten przybytek dla ksenofobicznych snobów. Jeden z pierwszych lokali w przestrzeni publicznej który wprowadził segregację . Kompletnie obce zjawisko w warszawskiej tradycji lokali przyjaznych kulturze.
nie popieram (hmmm)
17-03-2010 ( odpowiedz )
popieram natomiast snowwhiteme. Widocznie miejsce jest atrakcyjne więc podnoszony jest czynsz. I miasto ma do tego prawo. Podobna sytuacja miała miejsce w Krakowie z pewnym zakładem fotograficznym na Królewskiej. który istnieje tam od ponad 60 lat. Rynek to rynek! Wiec pozostaje wspierać finansowo miejsce i podnieść ceny - jeśli chcecie aby nadal funkcjonowało.
nie popieram (karo)
16-03-2010 ( odpowiedz )
NIE POPIERAM PETYCJI.Biznesmeni chcą zarabiać dalej, chcą dalej wynajmować lokal za grosze - z jakiej racji?Knajpa dla japiszonów i tyle. Jakoś nie współczuję tego typu dorobkiewiczom, jest wiele innych miejsc i organizacji które warto wesprzeć.
między nami człowiekami (Agniszka Kruk)
16-03-2010 ( odpowiedz )
To miejsce znają prawie WSZYSCY w Warszawie. Wśród jednych cieszy się dobrą opinią, wśród innych złą - jak każde miejsce. Przychodzę tam czasem po prostu pogapić się na ludzi. Zazwyczaj jest tam paru przystojnych facetow, jakies atrakcyjne babki...więc jest na kim oko zawiesić. Nie zawsze ma się chęć oglądać osoby w rozciągniętych czarnych swetrach, czasem miło pogapić się na laskę w fajnej sukience, lub zobaczvć faceta w wyprasowanej koszuli lub specjalnie misternie wygniecionej. Nie rozumiem do końca kto to jest lanser. Lansować się można przecież na osobę, która nie cierpi lansu. W tym miejscu nikogo się nie dyskryminuje, ani ze względu na płeć ani na wygląd. Nie mam żadnej karty, a jakoś wchodzę. Rzeczywiście czasem bywa tu tłok i ciężko się wcisnąć, więc rozumiem ideę kart, powierzchnia kwadratowa nie jest z gumy. Poza tym to znaczy, że knajpa jest popularna, czyż nie? Myślę że sama nazwa MIĘDZY NAMI, stała się już DOBRĄ MARKĄ. Przyciągnęłaby ona również ludzi pod jakiś inny adres. Bo ludzi ciągnie do ludzi, a nie do miejsc. ... Choć mam nadzieję, że to będzie nadal Bracka, bo blisko dla wszystkich i jak już ktoś powiedział, adres ten ma swoją historię. W 1990 po 20 godz w Warszawie bylo głucho i ciemno. Razem ze znajomymi, wtedy studenci 1 roku, ze świecą biegaliśmy po ulicy Królewskiej, gdzie by tu piwo kupić. Od roku 91 zaczęły się rozświetlać ulice, powstawać puby, w końcu można było gdzieś usiąść i pogadać. Jednym z takich pionierskich miejsc jest MIĘDZY NAMI
Jestem za!!! Dlaczego? ( Adam Gutowski )
15-03-2010 ( odpowiedz )
Jestem za!!! Dlaczego? Chcę by Warszawa była miastem żywym. Chcę spacerować po Warszawie jak po innych miastach europejskich, by była pełna ciekawych miejsc, knajpek, sklepów, galerii. Chcę żeby władze wspierały ciekawe inicjatywy, żeby prowadziły świadomą politykę ożywiania miasta. Nie wszędzie dotrę, nie wszystkie miejsca będą mi się podobały, nie wszędzie mnie wpuszczą, ale nie chcę by Warszawa umierała. Nie chcę by na wynajęcie lokali w Warszawie stać było tylko Banki i Centra Handlowe. Chcę by Warszawa tętniła życiem. Przy okazji, mam też nadzieję, że internet stanie się źródłem ciekawych informacji, inicjatyw, że będzie inspirujący, a przestanie być miejscem odreagowywania frustracji.
Lans (Eryk)
15-03-2010 ( odpowiedz )
To zabawne z ta misja kulturalna. Jak dla mnie, rzeczywiscie ogranicza sie do promowania dosc szczegolnego rodzaju lansu i postawy " yeee, jestesmy tacy cool" i mamy z****iste poczucie wlasnej z****istosci. Nie podpisze petycji, poniewaz tez zdarzylo mi sie zostac niebsluzonym ze wzgledu na brak kary klubowej! Proponuje, zeby wlasciciele zwrocili sie z ta prosba wlasnie do zamknietego grona klubowiczow. To przeciez grupa lepszych od innych, wiec na pewno maja kontakty, ktorych moga uzyc w celu "ratowania" miejsca z poczuciem misji kulturalnej. Po co zawracaja teraz glowe calej reszcie, skoro i tak de facto nie chca jej w lokalu?
nie podpisze (jakub puzyna)
15-03-2010 ( odpowiedz )
Nie podpiszę petycji bo: - nic nie wiem o działalności kulturalnej tego miejsca ani realizowaniu jakiejkolwiek misji publicznej, ktora usprawiedliwialaby specjalne traktowanie - w moim mniemaniu miejsce promuje najniższego sortu "ekskluzywizm" - petycja nie zawiera zadnego argumentu- w sensie robimy biznes kilkanaście lat, chcemy zarabiac dluzej- i co z tego? - miejsce slynie z niekulturalnych zachowan wobec gosci - jest obecnie wiele knajp w warszawie ewidentnie promujacych srodowiska tworcze, zaangazowanie w sfere publiczna itp- to do nich w mojej opinii nie nalezy Jestem szczerze zdziwiony, ze miejsce o takim charakterze nagle powoluje sie na argumenty o misji publicznej i specjalnej wadze dla spolecznosci. Jesli dobrze rozumiem kryterium pozwalajacym czuc zwiazek z lokalem byl przede wszystkim "lans" i powodzenie. Nie mam nic przeciwko takim lokalom i spolecznosciom, jednak nie specjalnie rozumiem, czemu maja byc traktowane preferencyjnie, z wykluczeniem zasad wolnego rynku. Co wiecej, mam poczucie, ze obecna sytuacja moze byc zrodlem satysfakcji dla wielu osob niekulturalnie potraktowanych przez lokal, ktore okazaly sie nie dosc fajne, by moc sie w nim czuc swobodnie. Sam parokrotnie jadlem w lokalu i uwazam, ze jedzenie nie bylo zle. Podaje dane osobowe, zeby nie uslyszec argumentu, ze nie mam odwagi wypowiadac sie z otwarta przylbica. Pozdrawiam i zycze powodzenia w robieniu biznesu, czy to w tym, czy w innym miejscu.
petycja Między Nami ( yvonn72 )
15-03-2010 ( odpowiedz )
Wolę Le Madame...
popieram ( ER- )
14-03-2010 ( odpowiedz )
To miejsce nie jest doskonale ale JEST potrzebne...popieram petycje.
zamknac ta bude (Uklanski)
14-03-2010 ( odpowiedz )
ten lokal jest yappiszonowym szajsem - zamknac to - 10 lepszych sie otworzy! chamska obsluga i do tego zadzierajaca nosa wy sie zajmujecie kultura?????? wy nie wiecie co to slowo znaczy - a od SZTUKI wara!!!
To nie jest kraj dla Uczciwych ludzi..... ( Karol Superapteka )
14-03-2010 ( odpowiedz )
Nie chodzi o czynsz, bo jeśli kantorowiec, który mnie wyrzucił z lokalu superapteki miał układ, że płacił za wynajem 50 zł i nadal płacić będzie do 2018, to Między Nami może powinno dać łapówkę..?
Petycja ( KLATA )
13-03-2010 ( odpowiedz )
W Bytomiu na tych samych zasadach (podnoszenie czynszu ) zamknięto potężnie działający od 18 lat znany pub rockowy . To jest w polskie d z i a d o s t w o urzędnicze w p i s a n e . Trzeba próbować zabrać lokal , bo znalazł się ktoś (lub znajomy) kto od ręki daje więcej do kasy miasta . Kult takiego pieniądza na prezydentach miast się mści w wyborach samorządowych ,ale straty poniesionej w kulturze masowej miasta nikt niestety nie wyrówna . Popieram petycję ale jej nie podpiszę bo nie jestem mieszkańcem W - wy .
      To po co zabierasz głos? ( zdrowy rozsądek )
14-03-2010 ( odpowiedz )      
Jaka kultura masowa? Ta knajpa ma na drzwiach napis "Wstęp tylko z kartą", po to, żeby wyprosić gości, którzy nie pasują do toewarzystwa wzajemnej adoracji.
Poproszę o więcej danych ( bart014 )
13-03-2010 ( odpowiedz )
Z całym szacunkiem, ale informacja o 300% wzroście ceny najmu/dzierżawy nic nie mówi. Czy te 300% to jest wzrost z 3 do 9 PLN za m2, czy może chodzi o coś innego? Proszę o informację przynajmniej w zakresie pozwalającym stwierdzić, czy nowa (wyższa) stawka jest rynkowa, czy może w jakiś sposób jest szkodliwa? Nie mam związku z tym miejscem ale jestem skłonny poprzeć każdą inicjatywę, która nosi znamiona walki z niesprawiedliwością. Pozdrawiam.
NIe podpisze się pod petycją. (Daro)
12-03-2010 ( odpowiedz )
Myślę, że idea samego klubu jest super, tyle ze nie ma to nic wspólnego z codziennością. nie raz potraktowano mnie bardzo źle np. zostawiając kartę z informacją o rezerwacji na godz.19:30. Zamówienie przyjęte o godz. 17:45 , dostarczone o 18:30 z informacją, że rezerwacja jest cofinięta na godz. 19:00 i w 30 min. mamy się udławić i szybko wypier... Szok! Niech ich zamykają jak się w głowach pomieszało...
Między Nami (Joanna Kus)
12-03-2010 ( odpowiedz )
Ciekawi mnie jedynie dlaczego pan(pani?) kurator oraz paru pozostałych oponentów udziela się tu anonimowo? Skoro macie Państwo chęć i satysfakcję krytykować, cieszycie się na myśl, że czyjaś kilkunastoletnia praca i serce włożone w przedsięwzięcie legnie w gruzach, to miejcie na tyle odwagi, by przedstawić się z imienia i nazwiska. Pod anonimowym nick'iem bardzo łatwo szykanować innych.
karty srarty (Tomasz)
12-03-2010 ( odpowiedz )
Podzielam opinie kolegów i koleżanek, którzy zarzucają MN lans i chęć kreowania się jako 'wyższe' miejsce. Po tym jak kilka razy mnie nie wpuszczono!, po tym jak nie raz musiałem czekać na obsługę nieżadko ponad 30 minut! bo akurat kelner miał zły dzień, nie podpisze się pod petycją. A co do podnoszenia czynszów. No cóż. Biznes is biznes moi drodzy :)
wyrzucono mnie stamtąd (kurator)
12-03-2010 ( odpowiedz )
jestem kuratorem wystaw, współpracującym z wieloma artystami, bywałem w Między Nami, do czasu, kiedy kelnerka po tym jak usiedliśmy przy stoliku kazała nam wstać i wyjść (!) (pewnie było za mało stolików, bo akurat zamknięto ogródek, a pora obiadowa, więc zrobiła ten numer, że niby trzeba karty klubowe pokazać - tyle, że wcześniej przez kilka lat nigdy nikt mnie o kartę nie prosił), miałem wtedy spotkanie ze znaną angielską artystką. Wstyd był straszny. Więc niech nie piszą o tym, że przejmują się kulturą. Obok siedzieli wydzierający się japiszoni w garniakach i oni kart nie musieli pokazać. Więc nie podpiszę - jest Plan B, Powiśle, Chłodna - jest gdzie chodzić. Poza tym brakuje mi info, na jaką wysokość podniesiono czynsz po 16 latach. Bo np. 100 zł za metr w tej części miasta to standard.
      staly bywalec (anna filler)
12-03-2010 ( odpowiedz )      
Bywam w tym miejscu od lat i mam nadzieję, że będą tam bywać moje dorastając dzieci Panie "Kuratorze".
      staly bywalec (anna filler)
12-03-2010 ( odpowiedz )      
Nie wyobrażam sobie, że ktoś kazał Panu wstać i wyjść, może po prostu zapytano o kartę klubową Panie "Kuratorze" i to Pana uraziło?
      tak, to prawda (Katarzyna)
14-03-2010 ( odpowiedz )      
Zgadzam sie z kuratorem, niestety to miejsce niewiele ma wspólnego z kulturą, na która tak chętnie powołuje się właścicielka MN. Osobiście dwa razy byłam świadkiem sytuacji, wypraszania klientów w porze tzw lunchu z powoływaniem sie na brak kart klubowych. Co do czynszu - obecny w wysokości 50 zł za metr jest w sposób oczywisty zbyt niski, nie twierdze, iż 160 zł to przesada, nie mniej jednak scisłe centrum ma swoje prawa.
Skoro jesteście tacy uduchowieni, proponuję Chłodną. (były bywalec)
12-03-2010 ( odpowiedz )
Odnoszę wrażenie, że snobistyczny wyścig szczurów właśnie wrósł w tkankę miasta dzięki takim miejscom jak między nami. A teraz ten kapitalizm pożera własne dzieci. Nie macie na czynsz, pora się uaktywnić atrtystycznie w innych dzielnicach miasta.
O.C.B. (masta)
12-03-2010 ( odpowiedz )
o co chodzi z ta petycja? gdzie jest propozycja rozwiazania problemu? Bywalem w "Miedzy" na poczatku, kiedy powstalo i nie chce zeby zostalo zamkniete ale nie moge odpisac sie pod tekstem, ktory nic nie wnosi.
puknijcie się w czoło, obrońcy MN (zdrowy rozsądek)
12-03-2010 ( odpowiedz )
U mnie w domu też jest z****isty klimat, przychodzą znajomi, nie mam klimy, nie mam terminala do płacenia kartą, też nie wpuszczam byle kogo z ulicy, nie inwestuję w remont, ale ci, którzy u mnie bywają, uważają, że to najfajniejsza miejscówka w Warszawie. Co prawda jeżdżę Jaguarem, ale też chcę płacić niższy czynsz. Niższy niż moi sąsiedzi. Podpiszecie się pod moją petycją?
      exactly (snowwhiteme )
15-03-2010 ( odpowiedz )      
eksklusiv i awangarda musi miec swoja cene. podniescie ceny klubowiczom - pewnie zaangarzowani w ich mala spolecznosc chetnie zaplaca wiecej za kawe.
petycja dla między nami (aaa)
12-03-2010 ( odpowiedz )
A ja się bardzo ciesze, że w końcu zamkną to miejsce. Ten lokal jest stary, brudny, żałosny i przesiąknięty usilną chęcią pokazania się wśród "śmietanki" polskiego show biznesu.
      Ratujmy MN (mmm)
12-03-2010 ( odpowiedz )      
cieszysz sie glupku, ze w tym miejscu powstanie kolejny bank lub Sturbucks?
karty wstepu (popi)
12-03-2010 ( odpowiedz )
mi miedzy kojarzy sie z selekcja, mozna bylo wejsc jesli sie wygladalo wystarczajaco cool...
xxx ( xxx )
12-03-2010 ( odpowiedz )
No ja tego tekstu nawet nie musze czytac,a moj podpis juz jest.Mam wlasny tekst na temat Miedzy Nami w glowie.Mysle ze jest to na tyle znane miejsce w Warszawie,ze kazdy wie o co chodzi,a jesli wladze Warszawy nie sa na biezaco z informacja o tym miejscu i o jego znaczeniu to tylko znaczy ze nie wiedza co sie dzieje w miescie i podejmuja decyzje bez zastanowienia.Mysle ze jest to ogolny apel przemawiajacy do Wszystkich ,a jak przyjdzie im przedstawic sprawe przed urzednikiem to napisza w jezyku urzedniczym. Mysle ze najwazniejsze jest pisanie w jezyku takim jaki sie czuje bo wtedy plynie z niego glebia i szczerosc jesli ma byc to apel do,, Wszystkich,,tez,a urzednik to tez czlowiek..Dla mnie drugiego takiego miejsca nie ma jak Miedzy Nami w Warszawie ,a Centrow Handlowych nie lubie.
tekst ( larousse )
12-03-2010 ( odpowiedz )
nie wyobrażam sobie zamknięcia między nami. to miejsce jest wyjątkowe, ze względu na ludzi i klimat. ALE proszę, niech ktoś Wam porządnie napisze petycję! przecież to tutaj, to tylko popracie dla słów, że lubimy Między. i co z tego? no własnie nic. poklepanie po plecach raczej nie pomoże Wam w obniżeniu czynszu. na pewno macie wśród znajomych prawników, oni bardzo ładnie potrafią takie sensowne teksty pisać. NAPISZCIE TO RAZ JESZCZE, w tym momencie nie mogę tego podpisać, bo to nie ma sensu.
Katastrofa (Jean-Michel)
12-03-2010 ( odpowiedz )
Zamknięcie MN to będzie katastrofa :( ale tekst tej petycji to katastrofa do kwadratu :( rozmawiajac z urzędnikami trzeba mówić ich językiem a nie serwowac im pseudo-poetycki bełkot!!!
      Katastrofa (ole)
13-03-2010 ( odpowiedz )      
Już nie mówiąc o tym nieszczęsnym "zakoc***emy się". Nie wiem, co jest obraźliwego i wulgarnego w tak pięknym słowie. Gdybym pracowała w urzędzie, a tym bardziej była Hanną Gronkiewicz-Waltz nie potraktowałabym tego poważnie.
           odp (nika)
20-03-2010 ( odpowiedz )           
gwiazdki pojawiają się automatycznie, wygwiazdkowany fragment słowa automatyczny cenzor uznał za wulgarny, przeliterujcie sobie słówko uważnie :)
tekst petycji (eee)
12-03-2010 ( odpowiedz )
Jako wierna fanka Między Nami, nie wyobrażająca sobie, żeby miejsce to zniknęło z kulturalnej mapy stolicy oczywiście popieram inicjatywę ratowania MN. Zastanawiam się tylko, czy na pewno tekst petycji jest dobrze zredagowany? Bo tak naprawdę nie ma w nim zawartej treści o co walczymy, o co prosimy Panią Prezydent. W takim razie czy poparcie jej w takiej formie w jakiej jest teraz nie będzie dla Miasta oznaczało po prostu, że zgadzamy się z tym że jest to świetne miejsce... i nic więcej? Nie powinniśmy dopisać, że walczymy o cofnięcie podwyżki, czy chociaż jej zminimalizowanie do takiego wymiaru, na jaki Cafe będzie stać??

1


Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez Ewa Moisan, Palo-Palo Sp.j.. Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie regulamin@petycje.pl.

Login autora

Szukaj

Petycje.pl - logo © 2004 - 2018 Petycje.pl