30-07-2010
Podpisy
Za petycją:
248
(182)
Przeciw:
10
(7)
Wizyt:
19,515,879
Podpisów:
689,809
Dokument >> Petycja
Dokument Nr 4413
List otwarty w sprawie IPN do premiera Donalda Tuska
Olsztyn
15-09-2009
Do:
infoobywatel@kprm.gov.pl
infolex@kprm.gov.pl
Premier Donald Tusk
604 47 65 77
kontakt@blogmedia24.pl
Warszawa, 14 września 2009 r.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Pan Premier
Donald Tusk
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa
List otwarty w sprawie IPN
Panie Premierze!
My, niżej podpisani obywatele RP jesteśmy głęboko zaniepokojeni kolejnymi pomysłami polityków na faktyczne "zaoranie"
Instytutu Pamięci Narodowej!
Trudno nam uwierzyć, że właśnie Pan, Premier Donald Tusk, a także historyk, od zawsze związany z polskimi ruchami
niepodległościowymi i od początku aktywnie uczestniczący w dziele odbudowy niepodległości naszego kraju po tylu latach
sowieckiej dominacji, zdaje się nie dostrzegać, że popierając takie pomysły w sprawie Instytutu, w istocie działa wbrew
własnemu życiorysowi, a być może nawet na szkodę swej własnej politycznej przyszłości.
Wszyscy wiemy, że niezależnie od wszelkich zastrzeżeń, które można mieć do pracy i pracowników IPN, jest to instytucja o
znaczeniu szczególnym dla naszej polskiej tożsamości, gdyż jej trudnym powołaniem jest między innymi odsłanianie całkiem
świeżych jeszcze, choć często zapomnianych i ukrywanych kart polskiej historii, podejmowanie na tym polu działań czasem
ryzykownych i kontrowersyjnych, ale koniecznych, by nasze dzieci i wnuki, czyli także Pańskie, Panie Premierze, wnuki,
chciały się do nas bez wstydu przyznać, jako do tych, którzy stawili czoła trudnej historii swoich rodziców, dziadków i
swojej własnej także.
Panie Premierze!
Nawet nie chcemy sobie wyobrażać konsekwencji społecznych i politycznych, jakie spotkają każdego, kto podniesie rękę na
IPN pod pozorem jego "naprawy" czy "odpolitycznienia", zwłaszcza, że zmiany, o których się dowiadujemy, oznaczałyby
właśnie prawdziwe upolitycznienie i zdegradowanie tej instytucji do roli zakurzonego archiwum zapomnianych papierów.
Pan wie z własnego doświadczenia, jak trudna potrafi być miłość do własnej Ojczyzny i jej historii, dlatego wierzymy, że
pamiętając zarówno o własnej historii jak i przyszłości dla naszych dzieci i wnuków, zrobi Pan wszystko, by Instytut
Pamięci Narodowej zachował swój konieczny charakter, wagę i społeczne znaczenie oraz szacunek obywateli, dla których to
dowód, że my, Polacy, potrafimy zadbać, by naszej historii i podręczników dla naszych dzieci nie pisali zagraniczni
propagandziści, ale my sami, którym dobro Polski leży tak bardzo na sercu.
Wierzymy, że możemy na Pana Premiera liczyć w tej sprawie, że okaże się Pan Premier mężem stanu, którego wzrok sięga
dalej i ponad bieżące polityczne interesy w kręgach władzy.
Z uszanowaniem,
W imieniu redakcji Portali :
1.Blogmedia24.pl
Elżbieta Szmidt
2. Niepoprawni.pl
Krzysztof Karnkowski
3. Sarmatian.pl
Artur M. Nicpoń
4. Tekstowisko.com
Jacek Jarecki
Do wiadomości:
Prezes IPN
dr hab. Janusz Kurtyka
ul. Towarowa 28
00-839 Warszawa
Poprzednie petycje w sprawie IPN:
www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=3594
www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=3923
Niżej podpisany/a:
Elżbieta Szmidt
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
11-041 Olsztyn
kontakt@blogmedia24.pl
Wasze komentarze / opinie ( 21 )
A co myslicie o publikacji IPN o Kwaśniewskim?
(miki)
02-12-2009 (
odpowiedz
)
kupiłem wczoraj i dziś gazety od lewa do prawa, i przyznam brak wielkiego uznania dla wielkiego Gontarczyka. I nawet prasa prawicowa zachwycająca się publikacjami o Wałęsie (w tym jedną napisaną przez pospolitego przestepcę, skazanego z paragrafu WYKLUCZAJąCEGO go z grona historyków) jakoś ma klopot z gloryfikacją tego wiekopomnego dzieła. Stosując metody badawcze pana Gontarczyka bez trudu można udowodnić, że mamy cały czas noc.... a to co nam się wydaje dniem, to po prostu błąd SBeków. Książka nie wniosła merytorycznie NIC. Moim zdaniem wybiela Kwaśniewskiego (jedyny sensowny donos, to donos Kwaśniewskiego? na siebie samego). Powstala wg IPNowskiej zasady..... wszystko to nieistotne, ale jak płacą, to czemu nie zarobić..... To co bym chciał bardzo przeczytać, to recenzje dopuszczające ten stek bzdur do druku, i jestem ciekawy ile trzeba było zapłacić recenzentowi, że tak się skur.... By było śmieszniej spora część książki to prywatna ocena pana G. procesu lustracji. Czyli tyutuł publikacjio niezgodny z treścią.... ot częsty bład gimnazjalisty
Zawracanie Wisły kijem to specjalność Trzcińskiej
(Mieszkaniec Koła)
28-09-2009 (
odpowiedz
)
KONKRETNE ARGUMENTY: 1) Świadek Jacek Andrzej Bortnowski który w roku 1972 opracował projekt wentylacji tunelu pod dworcem Warszawa Zachodnia (rzekomej komory gazowej). Protokół przesłuchania świadka Jacka Andrzeja B. przez prokuratora Lecha Kochanowskiego "(...)powiedziała mi, że jak się nie zastanowię i nie odwołam swoich wcześniejszych oświadczeń negujących komorę gazową w tunelu, to zostanie prześwietlony mój cały życiorys, poczynając od szkoły podstawowej. Zostanie sprawdzone, czy nie zabrałem komuś jakiejś gumki w szkole, a po ukończeniu nauki czy nie ukradłem chociaż jednego gwoździa na budowie, a potem w czasie pracy w biurze projektów czy nie wynosiłem kalki i materiałów biurowych, i radziła mi się poważnie nad tym zastanowić. Tę jej wypowiedź do mnie odebrałem jako próbę szantażu lub zastraszenia mnie." 2) Świadek Edmunda W, Sygnatura akt 12/02/Zn "Wówczas pani Trzcińska powiedziała, że jak będę temu zaprzeczał, to ona jako sędzia zmusi mnie do potwierdzenia istnienia tego obozu". 3) Jacek Bortnowski o spotkaniu z Marią Trzcińską:"Wtedy ja jej oświadczyłem: "dzięki obywatelskiemu stanowisku dyrektora biura przekazuję pani wykonany przez mnie w 1972 roku komplet rysunków konstrukcyjnych komory wentylacyjnej w ciągu tunelu ulicy Bema jako oficjalny dokument biura w tej sprawie". Sędzia odebrała ode mnie rysunki, po czym na jej twarzy widziałem zdenerwowanie które objawiało się wystąpieniem rumieńców." Prezes IPN Janusz Kurtyka kogś takiego traktuje poważnie?
Zadziwiająca dokładność...:)
(Selka)
29-09-2009 (
odpowiedz
)
Chyba że Pan jest tym Bortnowskim? ON SAM publicznie nie ma/miał nic do powiedzenia? Szanowny Panie - sędzia Trzcińska występuje jawnie, Pan sieje wyrwanymi (nawet zabawnymi) zwrotami, jako "dokumentami". Proszę się nie ośmieszać - tylko wystąpić również JAWNIE z kontrargumentami, tam, gdzie jest do tego miejsce i czas - nie zaś popluwać ANONIMOWO na licznych forach, gdzie ani to temat ani miejsce. A poza tym: słowo przeciwko słowu? Wierzyć akurat gorliwemu nickowi? Pan z nas żartuje.
Wierzyć?
(Mieszkaniec Koła)
29-09-2009 (
odpowiedz
)
Śmieszna jesteś, jasne jest, że jakbym pisał pod własnym nazwiskiem - nic by to nie zmieniło - nadal nie wierzyłabyś zeznaniom Bortnowskiego, szansy na to, że uwierzysz komuś innemu niż Trzcińska nie ma.
Najbardziej nie wierzę szkalującym
(Selka)
30-09-2009
czyjeś dobre imię....ANONIMOM.
A Bortnowskiemu wierzysz?
(Mieszkaniec Koła)
01-10-2009
On nie jest anonimowy.
Czy tylko z Koła
(
Jacek Kucharski
)
30-09-2009 (
odpowiedz
)
Łaskawy Panie mieszkańcu Koła. A nie pracowałeś Pan czasem w okolicach ul. Rakowieckiej? Albo ul. Czerskiej?
Kucharski, czy bijesz żonę?
(Mieszkaniec Koła)
30-09-2009 (
odpowiedz
)
Ja też mogę zadawać głupie pytania.
Panie "Mieszkańcu Koła" !!!
(Selka)
27-09-2009 (
odpowiedz
)
Jeden facet - czyli Pan - miesza NA WSZYSTKICH MOŻLIWYCH FORACH I PORTALACH - OCZERNIAJĄC sędzie Marię Trzcińską i usiłuje zawracać kijem Wisłę! Taka niewiarygodna aktywność człowieka, który oprócz swojego "nie" - nie ma ŻADNYCH ARGUMENTÓW - sytuuje Pańskie opluwające teksty wyłącznie w miejscu "tam gdzie stało ZOMO" (że zacytuję klasyka). Namawiam Pana serdecznie, by WRESZCIE odkrył Pan przyłbicę i zaczął występować JAWNIE, pod swoim nazwiskiem - no i - last but not least - wykazał się ARGUMENTAMI a nie niedopuszczalnym bełkotem, niepopartym DOWODAMI!!! PORA ZDJĄĆ MASKĘ, Panie "mieszkańcu Koła" ! DOŚĆ !
Selka, czemu histeryzujesz?
(Mieszkaniec Koła)
28-09-2009 (
odpowiedz
)
Wielokrotnie podawałem konkretne argumenty - zeznania świadków i dokumenty z paru niezależnych źródeł. Ja jestem anonimowy (ty też) ale moje źródła są jawne, każdy może sam sprawdzić.
Prezes Kurtyka skompromitował się tolerując Marię Trzcińską
(Mieszkaniec Koła)
22-09-2009 (
odpowiedz
)
i jej fałszerstwa o KL Warschau. Kurtyka doskonale wie, że Trzcińska szantażowała świadków zaprzeczających bajkom Trzcińskie o komorze gazowej pod Dworcem Warszawa Zachodnia (w rzeczywistości wentylacja z 1972 roku). Dlaczego Kurtyka tak robi? Prawdopodobnie dlatego, że ci, którzy go mianowali chcą mieć głosy słuchaczy Radia Maryja, kosztem prawdy historycznej. IPN trzeba odpolitycznić!
A Pan to może ów trzeci na "nie"...
(Selka)
27-09-2009 (
odpowiedz
)
Sebastian Hadrowicz? Hę?
Skompromitowani autorzy?
(Jerzy)
20-09-2009 (
odpowiedz
)
Cel szlachetny. Treść listu głupia. Autorzy skompromitowali się już wcześniej akcją z urodzinami Anny Walentynowicz. Nie urządzajcie tylko urodzin prezesowi Kurtyce.
A Pan, to - przepraszam -
(Selka)
27-09-2009 (
odpowiedz
)
- z zarządu portalu Salon24.pl, czy z jakiejś innej...nagonki?
Skompromitowani autorzy
(Jerzy)
27-09-2009 (
odpowiedz
)
Pan / pani Selka Wystarczy że ośmieszyliście Annę Walentynowicz. IPN zostawcie w spokoju, i tak jest tu dużo zamieszania i bez was.
Panie Jerzy
(Selka)
28-09-2009
Kompromituje sie Pan - nie mając wystarczającej wiedzy na temat genezy "ustawki", która dziś pozwala Panu pisać brednie o "skompromitowanych autorach". Alternatywą jest - że wie Pan przypadkiem "więcej" o zakulisowych operacjach- ale wypadałoby się tym nie chwalić. Przynajmniej - tu i teraz.
Skompromitowani autorzy
(Jerzy)
28-09-2009
Pan / Pani Selka Po co te insynuacje? Czytałem oświadczenie pani Anny Walentynowicz i jest to osoba o znacznie większej wiarygodności niż jakieś osoby o wątpliwej reputacji. Ale Pan / Pani widzę z organizatorów. Tylko bardzo proszę zostawić Instytut w spokoju bo tylko kolejny wstyd z tego może wyniknąć.
Pana zdanie tylko dowodem, na skuteczną akcję WSIoków...
(Selka)
29-09-2009
Niech Panu - opluwającemu uczciwych ludzi - wystarczy ta moja konstatacja na temat, który Pan podjął, zamiast wypowiedzieć się o IPN-ie - bo przecież nie na temat AUTORÓW APELU jest ta petycja, prawda?
Popieram IPN, ale ten list jest niepotrzebnie niegrzeczny
(RJF)
20-09-2009 (
odpowiedz
)
i napastliwy. Takich petycji nie pisze się w tonie grożenia ("działa pan [...] na szkodę swej własnej politycznej przyszłości", "nawet nie chcemy sobie wyobrażać konsekwencji społecznych i politycznych, jakie spotkają każdego, kto podniesie rękę na IPN" itp.), bo poza brakiem kultury, ten styl trąci amatorszczyzną i jest, zwyczajnie, nieco śmieszny. Gdybym był adresatem takiego apelu, to bym go potraktował odmownie Z ZASADY.
a
(aaaa)
19-09-2009 (
odpowiedz
)
a
List w obronie IPN
(
Grzegorz
)
19-09-2009 (
odpowiedz
)
Popieram. Każdy Naród ma prawo do swej historii, do swej tożsamości!! To nic innego jak próba poddania IPN politycznej kontroli, a na to nigdy się nie zgodzimy.
1
Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez
Elżbieta Szmidt
, Stowarzyszenie Blogmedia24.pl. Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie
regulamin@petycje.pl
.