26-10-2014
Podpisy
  Za petycją:     9,038 (7,564)
  Przeciw:      1,672  (1,190)
Wizyt: 42,087,151
Podpisów: 2,011,717
Dokument >> Petycja
     Dokument Nr 4117 Prawo do zawierania związków Warszawa  12-06-2009   

Do:
Marszałek Sejmu RP

Bronisław Komorowski
Wiejska 4/6/8


Jesteśmy ludźmi. Reprezentujemy różne systemy wartości, wykonujemy różne zawody, pochodzimy z różnych grup społecznych.
Wiele nas różni. Jednak wspólnym dla nas dążeniem jest dążenie do szczęścia. Potrzeba bliskości drugiego człowieka,
wspólnota emocjonalna i intelektualna, potrzeba podmiotowości i partnerska opieka, poczucie bezpieczeństwa, jakie daje
obecność bliskiej osoby, to potrzeby które odczuwamy na co dzień.
Jesteśmy obywatelami Rzeczpospolitej Polskiej i chociaż każdy z nas należy do jakiejś mniejszości, to jedno nas łączy.
Jako obywatele mamy prawo domagać się, żeby wszystkich nas traktowano w jednakowy sposób. Mamy prawo domagać się od
państwa równych praw. Kiedy nasz partner/ partnerka jest chora, chcemy móc dowiedzieć się u lekarza o jego/ jej zdrowie.
Chcemy móc podjąć decyzję o przeprowadzeniu operacji wtedy, gdy on/ona nie będzie mogła podjąć jej samodzielnie. Chcemy
bez zbędnych formalności dziedziczyć po nim/ niej. Chcemy mieć prawo do wspólnego mieszkania. Chcemy mieć prawo do
wspólnego rozliczania się z podatków. Chcemy uzyskiwać podobną pomoc od państwa w naszym dążeniu do szczęścia i podobną
tego szczęścia ochronę.
Państwo działa na rzecz swoich obywateli i w ich imieniu, stanowiąc i egzekwując prawo. Jako obywatele Rzeczpospolitej
Polskiej mamy prawo domagać się ustanowienia prawa, które dawałoby nam możliwość godnego życia. Właściwym sposobem
zapewnienia równych praw obywatelom Rzeczpospolitej Polskiej o orientacji homoseksualnej jest ustanowienie prawnej
podstawy istnienia związków partnerskich, podstawy godnego życia w związku.
Polska Konstytucja określa małżeństwo jako związek kobiety i mężczyzny, nie zabrania jednak wprowadzania regulacji
prawnych, pozwalających na sformalizowanie związku dwóch kobiet czy dwóch mężczyzn. Nie istnieją żadne racjonalne
przesłanki, które uzasadniałyby odmowę przyznania partnerom tej samej płci praw spadkowych, prawa do odwiedzania
partnera w szpitalu czy więzieniu, prawa do wspólnoty majątkowej, prawa do wspólnego opodatkowywania się, prawa do
podejmowania decyzji o leczeniu partnera, czy wreszcie praw alimentacyjnych.
Lesbijki i geje są obywatelami Rzeczpospolitej Polskiej w tym samym stopniu i zakresie, co osoby heteroseksualne. W
takim samym stopniu przysługuje im również prawo do szczęścia, również szczęścia w życiu osobistym. Zadaniem państwa
jest stworzenie obywatelom jak najlepszych warunków do osiągnięcia szczęścia, bez względu na ich orientacje seksualną.
Dlatego domagamy się uchwalenia ustawy
o zarejestrowanych związkach partnerskich!

Niżej podpisany/a:
Monika Czaplicka
00-738 Warszawa
monika.czaplicka@gmail.com

  Wasze komentarze / opinie ( 3414 )  

nigdy!!! (basia n.)
25-04-2013 ( odpowiedz )
NIE dla wszelkiej maści zboków w naszym kraju! Jesteście gnijące,śmierdzące rany na zdrowym społeczeństwie.Granice są otwarte-skoro normalni muszą szukać chleba w świecie, wy szukajcie sobie praw g
Nie dla choroby XXI wieku. (bociek)
10-04-2013 ( odpowiedz )
Nie zgadzam się,żeby jakieś pseudo-związki wykorzystywały literę prawa, choćby prawo dziedziczenia emerytury po swoim przydupasie.
tak dla związków partnerskich (Beata z Sieradza)
22-03-2013 ( odpowiedz )
Jestem całkowicie za legalizacją związków partnerskich. Jestem heteroseksualna. Powodzenia!!
paradoksalnie... (realismus)
11-03-2013 ( odpowiedz )
Jestem za legalizacją związków partnerskich bo to paradoksalnie zamiast umocnić te zwiazki, je osłabi lub wręcz rozerwie. Podobnie jak to jest z małżeństwami - ilosc rozwodów rośnie w tempie wręcz lawinowym.
Nie kolorowa, tylko Polska onanistyczna! (Romanek)
05-02-2013 ( odpowiedz )
Żądam wolności i tolerancji dla ludzi kochających masturbacje! Dlaczego kiedy wychodzę na dwór z penisem w ręce zostaje obrzucony wulgaryzmami, w czym jestem gorszy od gejów/lesbijek/hetero?
Popieram!!! ( Krzysiek )
04-10-2012 ( odpowiedz )
Jestem za legalizacją związków partnerskich bo sam jestem homoseksualistą, i kiedyś chciałbym zawrzeć taki związek z kochaną przezemnie osobą. Nie rozumiem ludzi którzy mieszają legalizcję takich związków z ich dziećmi. Powiedźcie mi jedno co mają współnego związki jednopłuciowe z waszymi dziećmi. Związki partnerskie są po to by łączyć dwoje ludzi zgodnie z prawem i dające możliwości jakie mają osoby w związku małzeńskim. I powiedźcie mi gdzie tu są niby wasze dzieci w tym co wcześniej napisałem.
Tak dla debilizmu i głupoty ( Daniello )
08-04-2012 ( odpowiedz )
Ja również jestem za legalizacją związków, jesteśmy wolnymi ludźmi i możemy sami za siebie decydować. To jest moja sprawa czy zawrę związek z cebulą czy dzięciołem...
Domagam się (postępowiec Włodek)
02-02-2012 ( odpowiedz )
Domagam się również możliwości zarejestrowania związków zoofilskich i nekrofilskich. Ja i moja partnerka, koza Kachna, tak samo mamy prawo do opieki zdrowotnej, rejestracji związku i miziania się na u
Walcie się nazistowskie gnidy. (nowoczesny konserwat)
02-02-2012 ( odpowiedz )
Skąd tyle nienawistnych ścierw. To wy powinniście siedzieć w pierdlu, być wyzywani, ale takie ścierwa homofobiczne mają dobrze! Możecie leczyć swoje kompleksy, a jesteście g..nem! Odczepcie się od homoseksualistów, bo nawet nie zasługujecie, żeby im czyścić buty!
Małżeństwo związkiem partnerskim (Agnessa) (Aslu)
23-10-2011 ( odpowiedz )
Małżeństwo związkiem partnerskim (Agnessa) Małżeństwo TO WYŁĄCZNIE związek KOBIETY i MĘŻCZYZNY, co nadto to dewiacja , zboczenie itp.
Małżeństwo związkiem partnerskim (Agnessa)
30-09-2011 ( odpowiedz )
Ja dodam od siebie, że z chłopakiem planujemy kiedyś małżeństwo, ale mamy zamiar być wtedy nadal dla siebie przyjaciółmi. Wg mnie najlepszymi kandydatami na małżonków są osoby, które są dla siebie przyjaciółmi, bo przyjaźń uczy miłości :) Jestem całkowicie przeciwna nieprzemyślanym związkom, bez zapoznania się ludzi ze sobą, włącznie z wadami i tajemnicami ważnymi dla przyszłego pożycia. Jestem także przeciwna zakochaniu i wszelkim fanom-jestem za miłością i miłośnikami-to w sensie ogólnym. Związek to decyzja, która winna być podejmowana na całe życie !!! A co do osób lubiących tę samą płeć... Te prawdziwe, skromne pary kryją się z tym, bo wiedzą jaka jest prawda. Wielu z Was daje się propagandzie-widać po komentarzach i podziale w głosach. Czy zajmujecie się obserwacją życia ? No to radzę to robić, bo życie kopnie Was prędzej czy później w tył pleców i nie będzie przebacz ! Życie nie jest dla baranów (i barany akurat prędzej czy później obrywają) ! Widzę, że zapomina się też o biseksualistach, aseksualistach... Niedobrze... Widać, że Polakami nie jesteście, nie wiecie kto jet Polakiem, historii nie znacie i nie wiecie przez co kiedyś Polska była najsilniejszym krajem w Europie. Ba, nie wie tego i o. Rydzyk ! Zalecam naukę przez całe życie i obserwację świata wokół siebie oraz korzystanie z różnych źródeł, wręcz jak największej ich ilości i różnorodności. Nie tchórzcie przed prawdą !
idźcie się leczyć lepiej (wix)
10-09-2011 ( odpowiedz )
jw.
Wolne zarty (prohomofob)
31-08-2011 ( odpowiedz )
I tak macie juz za dobrze, ze mozecie chodzic sobie w spokoju po ulicach. Kiedys bylo nie do pomyslenia, zeby dwa pedaly sie mizialy na ulicy. Homoseksualizm jest zaburzeniem i tylko leczyc!
Nie jestem ani za, ani przeciw. (AC.)
18-07-2011 ( odpowiedz )
Jestem przeciwko wszelkim związkom cywilnym, których treść jest z góry określana przez państwo. Obywatele powinni sami mieć możliwość określenia tego, co w prawny sposób będzie ich łączyć.
Powrót formalności? (pytka)
09-07-2011 ( odpowiedz )
A od kiedy to papierek szcęście daje, bo jeszcze niedawno inne hasła były modne:)
Clou waszych "związków" to seksualny popęd (Joanna K.)
25-06-2011 ( odpowiedz )
nie macie mniej praw niż inni obywatele, ale nie chcę, by w razie zgonu mojego i moich dzieci moje nieletnie wnuki wpadły w łapy zboczeńców. Czy to jasne?
PISZEMY DO MARSZAŁKA! (KaFor)
09-06-2011 ( odpowiedz )
http://katarzynaformela.blox.pl/2011/06/WYSYLAMY-Apel-do-Marszalka- Sejmu.html
Zgłoś postulat cywilnych związków partnerskich do Premiera! (KaFor)
20-03-2011 ( odpowiedz )
http://www.facebook.com/event.php?eid=153831524677158#!/event.php? eid=117745824969459
spotyka się dwóch znajomych : (czandrus)
25-02-2011 ( odpowiedz )
-co słychać? -a wiesz, mam taki wstydliwy problem: moczę się w nocy -to idź do psychologa Po miesiącu się spotykają -jak wizyta u psychologa? już się nie moczysz? -nadal się moczę ale teraz jestem z tego dumny
      moczenie nocne a ewolucja mózgu (lex.et.patria)
18-03-2011 ( odpowiedz )      
czandrus-czy z powodu "moczenia nocnego" rodzice wyrzucili Cię z domu? Czy nie masz prawa wziąść ślubu w Polsce,ani w polskim szpitalu zadecydować o operacji swojej nieprzytomnej żony?Czy z powodu "moczenia nocnego" ktoś eksmitował Cię po śmierci ukochanej z waszego wspólnego domu,bo formalnie rodzina "nie uznaje waszego związku" za "związek"? Ktoś Cię opluwa na ulicy,albo może rzuca za Tobą kamieniami?To bardzo Cię proszę napisz o tym petycję albo skargę do Trybunału albo prokuratury- poprę Cię i podpiszę się w pierwszej kolejności,jeśli ktoś Cię z uwagi na Twoje "moczenie nocne" dyskryminuje.
Do będącego przeciwko związkom itp. homosexualistów ( Homofobia to choroba )
16-01-2011 ( odpowiedz )
A ja jestem przeciw będącym przeciw, co Ty na to? Dla takich jak Wy też są testamenty, akty notarialne, związki partnerskie, wspólne mieszkania i ...małżeństwa. Dla osób homosex. są wszystkie te rzeczy oprócz ostatniej- małżeństwa. PRAWIE ROBI WIELKĄ RÓŻNICĘ, prawda?
PRZECIW (Agaa)
14-01-2011 ( odpowiedz )
Jestem przeciwko: małżeństwom, adopcji dzieci przez gejów i lesbijki, ich demonstracjom i zatrudnianiu ich jako nauczycieli. Jeśli chcecie po sobie dziedziczyć, to są testamenty, akty notarialne
      proszę AGAA podaj paragraf gwarantujący ( Arkadiusz Karski )
17-01-2011 ( odpowiedz )      
respektowanie praw DZIECIAKA, którego wychowuję z mężem od kilku lat. jak umowa notarialna zagwarantuje mu bezpieczną przyszłość?! Wyjaśnij, błagam!
rubryka "stan cywilny" na spisie 2011: mężaty / żonata ( Arkadiusz Karski )
25-12-2010 ( odpowiedz )
http://www.facebook.com/group.php?gid=140223139332009&ref=mf
Miłość Nie Wyklucza (KaFor)
05-12-2010 ( odpowiedz )
Zachęcam do polubienia i rozsławiania :) kampanii Miłość Nie wyklucza. :) http://miloscniewyklucza.pl Już ponad 6.500 osób ją lubi! :) http://www.facebook.com/Miloscniewyklucza?ref=ts Kampania „Miłość nie wyklucza” ma zwrócić uwagę na brak w polskim prawie uregulowań dotyczących związków osób tej samej płci. Polska jest obecnie największym państwem Unii Europejskiej, w którym związki takie są całkowicie niewidzialne dla prawa. Państwo nie zapewnia im żadnej ochrony prawnej, nie reguluje ich sytuacji, nie uwzględnia ich istnienia. Jest to niesprawiedliwością i wykluczeniem - w wielu aspektach życia. Polska jest również jednym z niewielu państw europejskich, w których władza w ogóle nie podjęła dyskusji na ten temat. W ramach kampanii „Miłość nie wyklucza” chcemy pokazać, że tworzenie ram prawnych dla związków osób tej samej płci jest europejskim standardem cywilizacyjnym, a zmiany społeczne, jakie na tym obszarze życia zaszły w Europie, nie ominęły też Polski. Nasze prawo jednakże nie nadąża za rzeczywistością, a władza nie wchodzi w dialog ze społeczeństwem. W kampanii chcemy więc głośno wyrazić tę poważną potrzebę społeczną, chcemy dać głos tym, których prawo nie widzi, a politycy ignorują. Od pół roku słyszymy obietnice podjęcia w Sejmie debaty na temat związków partnerskich. Czy dojdzie ona do skutku przed wyborami parlamentarnymi? Czy rządzący i opozycja posłuchają swoich wyborców?
      Odpowiedź: Miłość Nie Wyklucza (KaFor) ( Aslu )
23-10-2011 ( odpowiedz )      
Polskie prawo nie nadąża za Europą?Dobre sobie. Co jeszcze potrzeba gejom i lesbijom?Dać wam prawo adopcji dzieci! A jak te dziecko wychowacie? Po gejowsku czy lesbijsku a może hetero? Hęę!?
homosie ne powinni miec dostepu do tajemnic państwowych (The defend Family)
03-12-2010 ( odpowiedz )
Ciekawy komentarz do sprawy napisał prezes organizacji The Defend Family, dr Scott Lively, który kierując się udokumentowanymi faktami potwierdzającymi, że „osoby homoseksualne są słabe emocjonalnie” i w związku z tym nie powinny mieć dostępu do tajnych dokumentów wojskowych, stwierdził, że winę za całe zajście być może ponoszą ci, którzy walczą o uprzywilejowanie pederastów i lesbijek. Poniżej prezentujemy treść komentarza: „Jeśli już chce się winić kogoś za skandal związany z opublikowaniem tajnych dokumentów wojskowych przez WikiLeaks, dobrym kandydatem mógłby być prezydent Bill Clinton. To on w 1995 r. podpisał rozporządzenie, zgodnie z którym zrezygnowano w armii z wymogu kontroli bezpieczeństwa ze względu na orientację seksualną. Gdyby ta zasada nigdy nie została odwołana, homoseksualny żołnierz, Bradley Manning nigdy nie miałby dostępu do naszych tajemnic państwowych i nie mógłby ich ujawnić. Według doniesień medialnych, Manning zdecydował się zostać zdrajcą po bójce ze swoim byłym chłopakiem, który miał go nakłonić do przesłania szefowi WikiLeaks, Julianowi Assange – notabene niektórzy mówią, że on także jest gejem – setek tysięcy stron poufnych materiałów”.
      cd (The defend Family)
03-12-2010 ( odpowiedz )      
Dlaczego początkowo nie ufano homoseksualistom i odmawiano im przyznania certyfikatu bezpieczeństwa? W serii raportów senackiej komisji z lat 50. stwierdza się wyraźnie, że „moralni renegaci stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego… ze względu na podatność na szantaż” i homoseksualiści, z powodu niestabilności emocjonalnej oraz słabości moralnej, są „wrażliwi na przesłuchania prowadzone przez wykwalifikowanych śledczych” (Journal of Public Administration Research and Theory, 10.1.2001). Zwięzłe streszczenie problemu dot. udziału homoseksualistów w ściśle tajnych kręgach pochodzi ze wspomnień komisarza policji, Hansa von Tresckowa, który kierował wydziałem śledczym w Berlinie w latach 1905-1919. Homoseksualiści nie kierują się lojalnością wobec bliźnich, ani poczuciem obowiązku wobec państwa, które określa zasady postępowania względem nich, lecz myślą o tym, co dobrego lub złego mogą zrobić przyjaciołom z własnego kręgu. Tak było kiedyś, tak jest dziś. Wystarczy o to spytać Bradleya Manninga” .
      rząd Niemiec (KaFor)
04-12-2010 ( odpowiedz )      
koniecznie podziel się swoją rewolucyjną obawą z Niemcami, które mają ministra spraw zagranicznym i do tego po ślubie z partnerem (zgroza! :]] )
Miłość nie wyklucza ( A.K. )
03-11-2010 ( odpowiedz )
http://www.miloscniewyklucza.pl/
      ... (aka)
15-11-2010 ( odpowiedz )      
I te twoje pedalskie "hihihi"
           rzeczywiście, zapomniałem... ( A.K. )
25-12-2010 ( odpowiedz )           
hi hi hi
                jeśli bym miał być szczerze samokrytyczny, to ( Arkadiusz Karski )
25-12-2010               
"hi hi hi" jest raczej infantylne, niż "pedalskie"...
                hi hi hi ( Aslu )
23-10-2011               
__jeśli bym miał być szczerze samokrytyczny, to ( Arkadiusz Karski ) 24-12- 2010 jest raczej infantylne, niż "pedalskie"..._ ...raczej pedalsko infantylne
Pedzie! (Auguriusz)
02-11-2010 ( odpowiedz )
Dziś wasze święto!
Petycja w obronie dzieci wychowywanych przez HOMO ( A.K. )
01-11-2010 ( odpowiedz )
http://www.twoja-petycja.pl/petycja.php?id=37
Wszystkiego najlepszego, homosie! (Auguriusz)
01-11-2010 ( odpowiedz )
Z okazji zblizającego się dnia wszystkich zmarłych (wy świętych nie uznajecie), chciałbym złozyć wam życzenia.
Rewolucja! ( Arkadiusz Karski )
21-10-2010 ( odpowiedz )
Dziś wstałem i zdałem sobie sprawę, że już nie jestem gejem! Czuję, że stałem się normalny! Czyli jest to uleczalne!
      niebezpieczne zabawy ( Arkadiusz Karski )
29-10-2010 ( odpowiedz )      
uważaj, bo ci się policja dobierze do dupy za "handel ludźmi". hi hi hi
Rozsądne wyjście! ( Agata )
01-10-2010 ( odpowiedz )
Uważam, że takie potraktowanie "związków partnerskich" jest słuszne. Jestem heteroseksualną wdową. Bezdzietną - z woli męża. Na płodzenie dzieci jestem już za stara, na adopcje też. Gdyby takie "związki partnerskie" z podobnymi prawami i obowiązkami jak w związkach małżeńskich - poza prawami adopcji dzieci - były prawnie usankcjonowane, chętnie bym teraz zawarła "związek partnerski" z kobietą. A więc jestem ZA!
      Małżeństwo związkiem partnerskim KOBIETY i MĘŻCZYZNY ( Aslu )
23-10-2011 ( odpowiedz )      
"...chętnie bym teraz zawarła "związek partnerski" z kobietą. A więc jestem ZA!" a więc trzeba poddać sie leczeniu
Tendencyjna i bez sensu petycja (czandrus)
18-09-2010 ( odpowiedz )
Ta petycja jest skierowana w kosmos , nie ma żadnego sensu niewiele osób udziela sie na tej petycji . Sa to te same osoby . Powodzenia sodomici we własnym gówienku ;)
wyślij gejów w kosmos :) ( wredny homofob )
13-09-2010 ( odpowiedz )
http://love.flysas.net/?ui=61
Poprzyjmy Ewe i Gosie (Blanche)
10-09-2010 ( odpowiedz )
Ewa i Gozia na stronie SAS są na 1 szym miejscu!!! Głosujmy dalej dalej!!!
      link ( A.K. )
12-09-2010 ( odpowiedz )      
http://love.flysas.net/?ui=123
debata w PE o prawach tęczowych rodzin ( Arkadiusz Karski )
10-09-2010 ( odpowiedz )
Według komisarz UE Vivianne Reding nieuznawanie homomałżeństw i homopartnerstw zawartych za granicą narusza prawa nabyte: "Komisja Europejska będzie monitorować implementację prawa wspólnotowego w tym zakresie i łagodnie, ale stanowczo domagać się jego respektowania w krajach członkowskich UE."
      link (A.K.)
10-09-2010 ( odpowiedz )      
http://www.europarl.europa.eu/wps-europarl-internet/frd/vod/player?date=20100907&language=pl
      polecam artykuł w angielskim o prawach tęczowych dzieci ( Arkadiusz Karski )
10-09-2010 ( odpowiedz )      
http://www.irishtimes.com/newspaper/features/2010/0907/1224278353743.html
Kolejne pary !!! (Blanche)
06-09-2010 ( odpowiedz )
Ewa i Gosia - Warszawa Jurek i Roman - Szczecin Paweł i Przemysław - Falkirk w UK
O poparciu (Blanche)
05-09-2010 ( odpowiedz )
Poprzyjmy też lazbijki one tez tam sa ale zapomnialem adresu :(
      a może ( A.K. )
05-09-2010 ( odpowiedz )      
pamiętrasz imiona?
           lesbijki (Blanche)
05-09-2010 ( odpowiedz )           
O jest Idalia i Patrycja , sa one z Gdańska.
                poprawka (Blanche)
05-09-2010               
Och Gdyni przepraszam
                dziękuję! (A.K.)
06-09-2010               
.
poprzyj Marcinów - (oderwij kliknięciem prawą część kuponu) ( Arkadiusz Karski )
05-09-2010 ( odpowiedz )
http://love.flysas.net/?ui=61
Nasz ślub cywilny w Szkocji (KaFor)
17-08-2010 ( odpowiedz )
Ślub cywilny w Szkocji krok po kroku: http://katarzynaformela.blox.pl/2010/08/Nasz-slub-cywilny-w-Szkocji.html
Test na Solidarność (KaFor)
02-08-2010 ( odpowiedz )
Oceńmy kartki - LUBIĘ TO! Solidarność - to rozszerzenie instytucji małżeństwa w Polsce o pary jednopłciowe. link: http://www.test.fcs.org.pl/cards/view/2700
      Test Solidarności (KaFor)
02-08-2010 ( odpowiedz )      
Moja pocztówka już na drugim miejscu! :) Jeśli podzielacie moje przekonania kliknijcie proszę na 'lubię to' w Teście Solidarności: http://www.test.fcs.org.pl/cards/view/2700
           info (Kafor)
05-08-2010 ( odpowiedz )           
Tęczowa pocztówka wygrywa: http://www.innastrona.pl/inna24/news/7/teczowa-pocztowka-wygrywa-akcja- test-na-solidarnosc
"Dzieciom wychowywanym przez HOMO będą inne dokuczać" ( Arkadiusz Karski )
31-07-2010 ( odpowiedz )
Proponuję obejrzeć na własne oczy, jak to koledzy z klasy "dokuczają" dzieciakowi wychowywanemu przez parę gejów: obiecuję batonika każdemu, kto odgadnie, który chłopiec (spośród czterech widocznych w którejś scenie między trzecią a czwartą minutą) doświadcza owego okrutnego, wymyślonego przez homofobów mitycznego "dokuczania": http://www.youtube.com/user/ark951#p/u/9/EfOVtXEoUS4
      link osobno ( A.K. )
31-07-2010 ( odpowiedz )      
http://www.youtube.com/user/ark951#p/u/9/EfOVtXEoUS4

1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 | ... Next >

Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez Monika Czaplicka. Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie regulamin@petycje.pl.