Wizyt: 56,495,143
Podpisów: 2,284,800
Dokument Nr 10641
Nysa 27.06.2014

Petycja do Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego w sprawie rozpisania referendum o zmianę ordynacji


Podpisy za petycją: 6,753 (5,946)
przeciw: 12 (10)

Do:
Prezydent RP Bronisław Komorowski

Kancelaria Prezydenta
Rzeczypospolitej Polskiej
ul. Wiejska 10
00-902 Warszawa
listy@prezydent.pl


Prezydent Bronisław Komorowski
Nagrania opublikowane przez tygodnik „Wprost”, a następnie akcja
ABW w redakcji tego tygodnika ujawniły głęboki kryzys państwa polskiego. Żenująco niska jakość politycznej „elity”,
bezprawne działania organów powołanych do ochrony praw obywatelskich dowodzą, że pomimo gromkich deklaracji o
odzyskaniu przez Polaków wolności 25 lat temu, nie żyjemy bynajmniej w demokratycznym państwie prawa.
Przyczyn tego stanu rzeczy upatrujemy w fatalnej, odbierającej obywatelom prawo kontroli nad posłami – partyjnej,
(proporcjonalnej) ordynacji wyborczej. Ordynacja ta zapewnia w istocie politykom z obecnych partii pełną bezkarność,
uniemożliwia skuteczną kontrolę nad nimi, odbiera pojedynczym obywatelom fundamentalne, bierne prawo wyborcze, co w
konsekwencji prowadzi do wynaturzenia systemu politycznego państwa.
Fatalny system wyborczy, prowadzi także do istotnego obniżenia intelektualnego i etycznego poziomu wyłonionych w jego
ramach tzw. przedstawicieli.
Stwierdzamy iż przyjęta w interesie partyjnych liderów partyjna ordynacja wyborcza jest właśnie ustrojową przyczyną
patologii toczących polską „demokrację”. Podobnie jak brak społecznej kontroli nad działalnością prokuratur i sądów jest
przyczyną łamania prawa przez te organy.
Wobec zaistniałej sytuacji zwracamy się do Pana Prezydenta, by korzystając ze swoich konstytucyjnych uprawnień
doprowadził do rozwiązania sejmu, a także by – przed wyborami - rozpisał ogólnokrajowe referendum w sprawie zmiany
ordynacji wyborczej i wprowadzenia wyboru posłów w Jednomandatowych Okręgach Wyborczych. Tylko bowiem
przywrócenie zasady suwerenności Narodu nad władzą ustawodawczą (czyli posłami i sejmem) może dać szansę na zmianę
obecnego stanu rzeczy.
Ogłaszanie nowych wyborów wg obowiązującej obecnie, ordynacji wyborczej, która stanowi podstawowe źródło patologii
państwa nie przyniesie oczekiwanych zmian.
Zmiana ordynacji wyborczej i umożliwienie Polakom bezpośredniego wyboru posłów, będzie prawdziwym uzdrowieniem
mechanizmów wyłaniania elit i będzie mogła w przyszłości być świętowana jako dzień odzyskania wolności.

Niżej podpisany/a:
Paweł Kukiz
Ruch JOW
48-304 Nysa
pkukiz@interia.pl

  Wasze komentarze / opinie ( 28 )

o 10 bylem okolo 300 na liscie teraz juz prawie 7 tys. ( Ribett )
19-11-2014 ( odpowiedz )
Brawo Pawel za pomysl
posłowie ( adam0167 )
27-10-2014 ( odpowiedz )
posłowie za dużo sobie pozwalają czas to ukrócić zwłaszcza w Platformie Obywatelskiej bo w tej partii bandytyzm szaleje co dowodem była afera taśmowa
popieram, ale… ( Wit Stwosz )
12-08-2014 ( odpowiedz )
Tak, właśnie, ale… rzeczywiście zmiana powinna dotyczyć też immunitetu np. http://www.eporady24.pl/przedawnienie_w_polskim_kodeksie_karnym,artyku ly,6,63,314.html - nawet postępowania się im zawiesza!!
Czy chodzi o JOW czy o naprawę sposobu uprawiania polityki? (nikander)
05-08-2014 ( odpowiedz )
Argumenty za JOW mnie nie przekonują. Nie dają bowiem nawet cienia szansy na to, że akt wyborczy wyłoni spójną kadrowo, programowo i pod względem przywództwa ekipę, zdolna wyłonić skuteczną władzę.
      JOW powinien być dodatkowo "obudowany" kontraktem wyborczym. (nikander)
05-08-2014 ( odpowiedz )      
Pisze o tym tutaj: https://dl.dropboxusercontent.com/u/75370509/Filary%20pa%C5%84stwowo%C5%9Bci%20 naszajA4.pdf
zmiana konstytucji ( Hanna-Nowa Polska )
05-08-2014 ( odpowiedz )
A co da zmiana ordynacji wyborczej?Kto zagwarantuje,że poseł dostawszy się do Sejmu będzie nas reprezentował,skoro ma Art.104 w obecnej konstytucji!!! Czyje instrukcje będzie wykonywał?
petycja (Anna)
04-08-2014 ( odpowiedz )
Do kogo ta petycja ? Do gajowewgo?Przecież on nie umie pisać a co dopiero czytać ze zrozumieniem.CXhyba,że Koziej mu to opowie .Ha Ha Ha !!!!
      o petycji (JarO)
04-08-2014 ( odpowiedz )      
Petycja jaka juz wysylalismy z Ruch Narodowy na ten sam temat z ilością 100 tys nie przyniosła skutku. 1 najlepiej zrobic balagan na miejscu niż prosic ich jak odrzuca.
ordynacja (viktor)
03-08-2014 ( odpowiedz )
obecna ordynacja od komunistycznej różni się jedynie ilością dopuszczonych do koryta klik / decyduje miejsce na liście /
re: trzy (3) podpisy przeciw ( ptomicki )
11-07-2014 ( odpowiedz )
Moj komentarz: Myli sie p. Michal - naturalna konsekwencja JOW jest posel reprezentujacy okreg wyborczy. JOWy sa w Kanadzie - http://en.wikipedia.org/wiki/42nd_Canadian_federal_election
Polityk to nie jest świeta krowa i obowiązuje go prawo! ( sayo44 )
10-07-2014 ( odpowiedz )
Uważam, że wszelakie kolacje, piwko, wódeczkę, koniaczki posłowie, senatorowie i ministrowie i ministry (Mucha) powinni płacić z własnej kieszeni. 1500 zł panie Radku to dużo pieniędzy
propozycja nowej ustawy ( wisienkam66 )
08-07-2014 ( odpowiedz )
Obowiązkowe ubezpieczenie wszystkich urzędników publicznych od skutków ich pracy. Podstawę płaci pracodawca, odszkodowanie ubezpieczyciel,podwyższoną składkę po szkodzie pracownik lub wypad z pracy
do petycji ( szajba )
05-07-2014 ( odpowiedz )
Pierwszy krok jest zawsze najważniejszy. To nie istotne czy Prezydent jest umoczony czy nie, sam może pokazać jaki jest jego stosunek do sytuacji w Naszym Kraju. Pozdrawiam Cię Kukiz
Obalić partyjne oszustwo ( Jan Beszta-Borowski )
04-07-2014 ( odpowiedz )
Polacy od lat mają przekon. że dzień w którym wybier swoich parlam jest tak napr. dniem wielkiego oszustwa przez apar partyjne. Donald Tusk9 stycznia 2004r sejm JBB blog.onet.pl
Nie podpiszę ( Afrank )
03-07-2014 ( odpowiedz )
W całości się zgadzam z Panem Kukizem lecz do tego durnia nie będę wysyłał petycji. To jest bez sensu. On nawet tego nie zrozumie nawet jakby przeczytał.
zero dzisiaj... (Rodak z Kanady)
02-07-2014 ( odpowiedz )
Dla mnie wsio normalno.Prezydent , ktory glosowal za pozostawieniem WSI to tylko bolszewicka wtyczka do Belwederskiego zyrandola.
ograniczenia ( ola )
28-06-2014 ( odpowiedz )
Kazdy z politykow ktory dopusci sie jakich kolwiek oszustw I przestepstw powinni byc dozywotnio odsunieci od polityki.
Jeszcze jeden punkt !! ( SASKIA )
28-06-2014 ( odpowiedz )
MUSI być dodany jeszcze jeden punkt. KAŻDY WYBRANY POSEŁ MOŻE BYĆ ODWOŁANY W UZASADNIONYM PRZYPADKU POPRZEZ REFERENDUM TAKĄ SAMĄ ILOŚCIĄ GŁOSÓW JAKĄ ZOSTAŁ POWOŁANY NA POSŁA I SENATORA !
      Tak. (Andrzej.)
02-07-2014 ( odpowiedz )      
Słuszny postulat.
      Tak. (Andrzej.)
02-07-2014 ( odpowiedz )      
Słuszny postulat.
      Tak. (Andrzej.)
02-07-2014 ( odpowiedz )      
Słuszny postulat.
      Tak. (Andrzej.)
02-07-2014 ( odpowiedz )      
Słuszny postulat.
      Możliowść odwołania parlamentarzysty (Jan)
03-07-2014 ( odpowiedz )      
Oczywiście, należy obowiązkowo wprowadzić taką możliwość. Zwłaszcza w ostatnich dniach widać, że ci panowie nam się zbytnio rozbrykali.
           bezsilność Polaków (grzegorz)
05-07-2014 ( odpowiedz )           
poczucie bezsilności jakie daje się zauważyc wsród Polaków jest zadziwiajaco powszechne.Nikt nie wierzy w to ,że my jako Naród możemy cokolwiek zmienić w naszym Kraju.Ja jednak wierzę,że kiedyś znajdzię się siła,nawet jeden człowiek,który pociągnie za sobą większość.Obym tego doczekał.Póki co jedynym rozwiązaniem wydaje sie być rozwiązanie bardzo radykalne,a więc wyjście na ulicę.Ale jest jedno pytanie co nas musi jeszcze jako Naród spotkać,jak jeszcze władza nas musi upodlić ,abysmy powiedzieli dość i wsólnie dokonali naszej odnowy
                Masz rację (zbychu)
11-07-2014               
To smutne co napisałeś. Ale po zastanowieniu stwierdzam, że prawdziwe.
      poseł złapany na jeździe po pijaku musi być ukarany ( sayo44 )
10-07-2014 ( odpowiedz )      
wysoką grzywną, wyrokiem do odsiadki i wyrzuceniem z grona poslow ze skutkiem natychmiastowym bez prawa do odpraw, odszkodowan i takich tam
           kara ( ZbyKrak )
11-07-2014 ( odpowiedz )           
W takim przypadku nie powinien chronić żaden immunitet. W Indiach mają święte krowy - robią, co chcą. A w Polsce mamy "świętych posłów" - do jakiej religii oni należą, która ich chroni od wszystkiego?
      Zgoda (zbychu)
11-07-2014 ( odpowiedz )      
Na pewno taka możliwość powinna się znaleźć się w ordynacji wyborczej, ale wybory uzupełniające są drogie, więc by nie wprowadzać nowego liberum veto, powinna dotyczyć najbardziej rażących naruszeń.

1


Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez Paweł Kukiz, Ruch JOW. Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie regulamin@petycje.pl.

Login autora

Szukaj

Petycje.pl - logo © 2004 - 2016 Petycje.pl