Wizyt: 62,330,937
Podpisów: 2,328,570
Dokument Nr 10538
Katowice 29.05.2014

Żądamy odebrania prawa wykonywania zawodu lekarzom, którzy podpisali tzw. "deklarację wiary&q


Podpisy za petycją: 1,946 (1,651)
przeciw: 3,900 (3,201)

Do:
Kancelaria Naczelnego Sądu Lekarskiego

ul. Sobieskiego 110 lok. 17
00-764 Warszawa
+48 22 559 13 49
sad@hipokrates.org


My, niżej podpisani żądamy odebrania praw wykonywania zawodu lekarzom, którzy podpisali tzw. "deklarację wiary".

Lekarze, którzy podpisali się pod tą deklaracją stawiają wyżej ten dokument niż Przyrzeczenie Lekarskie, które powinno
być najwyższą deklaracją zawodową każdego lekarza. Stwarza to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego, gdyż umożliwia
odmowę pomocy w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia pacjenta. Dla takiego pacjenta będzie liczył się czas, a to
uniemożliwi wybór lekarza, który udzieli mu pomocy. Lekarze składając Przyrzeczenie Lekarskie przysięgali, że nigdy nie
odmówią pomocy bez względu na "rasę, religię, narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy i inne, mając na celu
wyłącznie ich dobro i okazując im należny szacunek". Podpisanie deklaracji wiary łamie to Przyrzeczenie, a w związku z
tym naturalnym wydaje się żądanie odebrania możliwości pełnienia zawodu lekarza. Podpisując się pod deklaracją wiary,
lekarze ci, stawiają się ponad prawem państwa, którego są obywatelami.

Niżej podpisany/a:
Łukasz Ługowski
40-754 Katowice
luklug@wzz.org.pl

  Wasze komentarze / opinie ( 127 )

Nie chodzi o to, aby odbierać im prawo wykonywania zawodu, (obserwator)
27-06-2014 ( odpowiedz )
ale aby NFZ nie podpisywał z nimi (ani instytucjami, w których świadczą usługi) kontraktów. Prywatnie taki lekarz może nawet leczyć modlitwą/homeopatią (o ile uprzedzi zawczasu pacjentów).
Jakie tam odebranie prawa wykonywania zawodu sposób jest inn ( Ares Loki )
24-06-2014 ( odpowiedz )
Moim zdaniem krótka piłka, do krucht Panowie Lekarze tej masci. Odsyłam na blog gdzie podałem receptę rozwiązania tego problemu: http://areslokishadow.blogspot.com tytuł: Przysięga Hipokratesa ......
co mi daje wiedza (Olka)
04-06-2014 ( odpowiedz )
Co mi daje wiedza, że lekarz u którego się leczę podpisał deklarację? - wiem, że jest to człowiek sumienia i nie zaproponuje mi niegodziwych rozwiązań. I oby jak najwięcej takich było.
Mogłoby oburzać podpisanie dekl. np.przez płatnych morderców (xy89)
04-06-2014 ( odpowiedz )
Podpisanie deklaracji wiary potwierdza oddanie dla zawodu. Lekarz powinien leczyć, nie zabijać! Gdy lekarz podpisał deklarację wiary jest to świadectwo, że będzie robc wszystko,by ratowac życie i zdr.
obowiązek (anika)
03-06-2014 ( odpowiedz )
Jako pacjenci publicznej służby zdrowia o świeckich poglądach, protestujemy przeciwko pierwszeństwu prawa Bożego w kontekście usług medycznych. Zawód lekarza nakłada obowiązki na osoby go wykonujące.
siła wiary (kris)
03-06-2014 ( odpowiedz )
jakim trzeba być człowiekiem słabej wiary, aby do jej przestrzegania potrzebne były jakieś deklaracje! Ciekawy jestem czy w życiu codziennym ci lekarze-katolicy ściśle przestrzegają 10-ciu przykazań.
czy... (mariam)
03-06-2014 ( odpowiedz )
czy lekarze, którzy podpisali się pod petycją będą leczyć za Bóg zapłać czy w dalszym ciągu będą pracować za pieniądze wypacane przez świeckie państwo, którego prawo chcą łamać?
      Kłamiesz 2 razy (Br0da)
03-06-2014 ( odpowiedz )      
1. Nie mają zamiaru łamać prawa, tylko oświadczają, że BĘDĄ korzystać z należnych im praw wynikających z Klauzuli Sumienia.
      Kłamiesz 2 razy (Br0da)
03-06-2014 ( odpowiedz )      
2. Państwo Polskie nie JEST świeckie, wbrew nachalnemu powtarzaniu tego goebbelsowskiego frazesu. W Europie jedynie w konstytucji Francji jest zapis o jego świeckości. (cdn)
      Kłamiesz 2 razy (Br0da)
03-06-2014 ( odpowiedz )      
(cd) Większość państw w Europie jest... wyznaniowa! Tak, tak - tyle że chodzi najczęściej nie o wyznanie katolickie - tylko różne odmiany protestantyzmu.
      Kłamiesz 2 razy (Br0da)
03-06-2014 ( odpowiedz )      
3. A ponadto, z państwowego rocznika statystycznego można wyczytać, że wyznawców różnych odmian chrześcijaństwa jest ponad 90% - a ateistów czy bezwyznaniowców poniżej 3%. (cdn)
      Kłamiesz 2 razy (Br0da)
03-06-2014 ( odpowiedz )      
(cd) I ta nieliczna, ale głośna i mająca duże wpływy grupa usiłuje narzucać swój ateistyczny światopogląd ogromnej części społeczeństwa. Nawet gdyby zliczyć tylko praktykujących chrześcijan, (cdn)
      Kłamiesz 2 razy (Br0da)
03-06-2014 ( odpowiedz )      
(cd) jest ich między 30% a 40% społeczeństwa - co najmniej 10 , albo nawet 15 razy więcej niż ateistów, usiłujących naginać pod swoje poglądy demokrację.
           podsumowanie (tomaszek)
03-06-2014 ( odpowiedz )           
podsumowując twój wywód (w sumie można powiedzieć, że bardzo agresywny patrząc po loginie) - byleś już dzisiaj na mszy i u spowiedzi?
                LOL (Br0da)
03-06-2014               
Mówienie prawdy nazywasz agresywnością? A jak nazwiesz rozpowszechnianie kłamstw?
Przedmiotem deklaracji jest JEDYNIE płciowość i płodność (Michał)
02-06-2014 ( odpowiedz )
Proszę przeczytać deklarację, zanim poprzecie tę petycję. Przedmiotem deklaracji jest jedynie płciowość i płodność, a nie każdy element sztuki lekarskiej jak autorzy petycji próbują nas perfidnie zmanipulować. http://www.deklaracja-wiary.pl/img/dw-tresc.pdf http://www.deklaracja-wiary.pl/img/dw-list.pdf
Podpisanie deklaracji wiary NIE łamie tego Przyrzeczenia! ( Waldi )
02-06-2014 ( odpowiedz )
Lekarze składając Przyrzeczenie Lekarskie przysięgali, że nigdy nie odmówią pomocy bez względu na "rasę, religię, narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy... - ale PACJENTA! mając na celu wyłącznie ich dobro..-czyli życie od poczęcia do naturalnej śmierci! Szanowny Petycjotwórco, zanim zaczniesz pisać donosy, naucz się czytać ze zrozumieniem. LOL.
      Deklaracja Wiary ( felix )
02-06-2014 ( odpowiedz )      
obecnie tredy jest to iż pacjent (z zaburzeniami psychicznymi na tle seksualnym) dyktuje i narzuca lekarzowi diagnozę i sposób leczenia. Lekarz jest od leczenia wg diagnozy opartej na wiedzy i etyce.
Aborcja jest morderstwem ( Waldi )
02-06-2014 ( odpowiedz )
Czy autor tej petycji chciałby leczyć się u dr. Mengele? Przypominam, że w Polsce to dzięki Hitlerowi wprowadzono zabijanie dzieci nienarodzonych.
Deklaracja Wiary ( felix )
02-06-2014 ( odpowiedz )
jak jesteś ateistą to masz prawo leczyć sie u lekarza ateisty dlaczego mi jako Katolikowi odbierasz prawo do leczenia się u lekarza katolickiego? !! JESTEŚ NIETOLERANCYJNY !!
      katolik (Dorota )
02-06-2014 ( odpowiedz )      
To sobie załóżcie Katolicki Fundusz Zdrowia
           ... (ela)
02-06-2014 ( odpowiedz )           
My katolicy tez płacimy na ten sam co ty fundusz zdrowia i mamy prawo z niego korzystać!
                Taa... (M62)
02-06-2014               
"dzieci nienarodzone" to SPRZECZNOŚĆ.
           KFZ (N7fan)
03-06-2014 ( odpowiedz )           
ależ przecież Fundusz Zdrowia JEST katolicki (patrząc z CZYICH składek głównie jest zasilany...)
      Deklaracja Wiary ( felix )
02-06-2014 ( odpowiedz )      
Dzieki Deklaracji ateiści wszelkiej maści i ci co nienawidzą Chrześcijan mają szansę uniknąć stresu zwiazanego z leczeniem u lekarza katolickiego, a my Katolicy wręcz przeciwnie. Więc poco ta piana?
lewicowy terror sumień ( macblacker )
02-06-2014 ( odpowiedz )
Zabijanie nienarodzonych NIE jest leczeniem. Zmuszanie innych by dokonywali zbrodni w imię chorych ideologii to terror sumień. Robienie sobie klaki wyborczej przy tak powaznym temacie to podłość.
deklaracja wiary (DSM)
01-06-2014 ( odpowiedz )
Nie sadze, żeby lekarz podpisujący deklarację zapomniał o swojej pierwszej, głównej przysiędze. Jestem natomiast wielkim przeciwnikiem demonstrowania przynależności religijnej, to sprawa osobista.
Znowu bicie piany (meliska)
01-06-2014 ( odpowiedz )
ateuchów i innej ciemnoty? Szkoda, że w swoim zaciemnionym umyśle nie potrafią zdać sobie sprawy, że ta deklaracja umożliwi im również znalezienie właściwego lekarza. Cóż, trzeba myśleć.
Wpływ religii (anna)
01-06-2014 ( odpowiedz )
Rozkwit medycyny "katolickiej" przeżyła Europa w czasach średniowiecza. Nie powrotowi "średniowiecza" do Polski!
      ... (ela)
02-06-2014 ( odpowiedz )      
Doczytaj na temat Kościoła w średniowieczu i jego znaczenia a potem komentuj! http://www.sciaga.pl/tekst/82130-83- rola_kosciola_w_dziejach_sredniowiecznej_europy
to jest dopiero ciemnogród mysleć, że katolicki lekarz (uhg)
01-06-2014 ( odpowiedz )
będzie leczył wodą święconą.Ludzie myślcie trochę!taki lekarz zrobi wszystko, by człowieka uratować, wyklucza ze swych praktyk aborcję, eutanazję ...tak trudno to zrozumieć?
jestem staroświecka ( Monika )
01-06-2014 ( odpowiedz )
http://monikatomalik.blog.deon.pl/2014/05/27/jestem-staroswiecka-i-cenie-sobie-to/ Cieszę się, że tylu lekarzy podpisało deklarację- są ginekolodzy, którym zależy na zdrowiu kobiety a nie na kasie
Koniec tych bzdur! ( Grzegorz Karpiński )
01-06-2014 ( odpowiedz )
Naczelny Sąd Lekarski orzekł, że podpisywanie przez medyków tzw. Deklaracji Wiary jest zgodna z polskim prawem. Teraz oczekujemy publicznych przeprosin od tych, którzy atakowali katolickich lekarzy!
A TO PECH jak na ostrym dyżurze, potrzebując transfuzji krwi (Rara)
01-06-2014 ( odpowiedz )
traficie na lekarza wyznawcę Jehowy, który w zgodzie z własnym sumieniem NIE zamknie Wam drogi do raju. Umierając będziecie mogli się cieszyć że JEMU jest lekko na sumieniu. :)
      ... (ela)
02-06-2014 ( odpowiedz )      
Tylko ,że lekarz -wyznawca Jehowy działa ze szkoda dla pacjenta a lekarz-katolik nie ,bo to by było wbrew wierze, która każe kochać bliźniego i czynić mu dobro a nie mordować nienarodzonych i starych
Niedouczeni zwolennicy petycji. (Elfik)
01-06-2014 ( odpowiedz )
Smutne jest to, że zwolennicy petycji jedyne co potrafią dobrze robić to bicie piany w sprawie, o której nie mają bladego pojęcia. Ludzie myślcie, to nie boli!!!!
Zgadzam się :) (Jan Gofenda)
01-06-2014 ( odpowiedz )
Nie rozumiem tego buntu, który podniósł się wokół petycje. Przecież lekarze swoimi podpisami stwierdzili, że "wykonuję mój zawód z większą ofiarnością i zangażowaniem", a nie że "od tej pory będę zabijać moich pacjentów". Teraz nadal będą robić to, co robili do tej pory, dokładnie to samo - tyle że jawnie i wszyscy będą o tym wiedzieć.
Agata Lamczak (Ola)
01-06-2014 ( odpowiedz )
DEKLARACJA WIARY LEKARZY CHRZEŚCIJAŃSKICH: ZAMORDOWALI DOROSŁĄ KOBIETĘ W IMIĘ OCHRONY 6 TYGODNIOWEGO ZARODKA. Uczłowieczają zygoty i odczłowieczają kobiety. To jest ich "wiara". MORDERCY KOBIET.
      No i czemu wrzeszczysz? (kruq)
01-06-2014 ( odpowiedz )      
Swoje pretensje zamieściłaś pod niewłaściwym adresem. A poza tym - sądzisz, że ktoś kompetentny Cię usłyszy, jeśli napiszesz komentarz wielkimi literami?
W pełni zgadzam się z treścią petycji. (Paweł)
01-06-2014 ( odpowiedz )
Lekarze w swojej pracy zawodowej powinni kierować się przede wszystkim dobrem pacjenta i zdrowym rozsądkiem. Miejscem ostentacyjnego demonstrowania wiary winny być kościoły, a nie placówki medyczne.
Nie popieram tej petycji! (Karol)
01-06-2014 ( odpowiedz )
Nikt nie ma prawa żadać od lekarzy aby zabijali dzieci nienarodzone, niepełnosprawne oraz dokonywali zabiegów eutanzji!
      nie stac mnie na utrzymywanie obcych-niedorozwojow (coorvietoosca)
01-06-2014 ( odpowiedz )      
do wszystkich socjalistow! nie mam zamiaru placic na utrzymanie obcych- niedorozwojow wiec WYPIEPRZAC tam gdzie placa na niedorozwoje albo utrzymywac samemu i odpieprzyc sie od mojej mamony.
           Niedorozwój? (meliska)
01-06-2014 ( odpowiedz )           
Sama jesteś największym niedorozwojem.
           Akcja T4 (Folkatka)
02-06-2014 ( odpowiedz )           
Słyszałeś o czymś takim jak Akcja T4? zapoznaj sie z tematem.
Skąd ta nienawiść wobec wiernych przysiędze Hipokrates? ( Piotr )
01-06-2014 ( odpowiedz )
"Nikomu, nawet na żądanie, nie podam śmiercionośnej trucizny, ani nikomu nie będę jej doradzał, podobnie też nie dam nigdy niewieście środka na poronienie" - oto jej fragment
Nie popieram petycji ( Waldi )
01-06-2014 ( odpowiedz )
Ta petycja to zwykła nagonka na uczciwych lekarzy.
trzeba było wybrać inny zawód... (zniesmaczona)
01-06-2014 ( odpowiedz )
Wszyscy ci ludzie kształcili się za nasze (podatników)pieniądze więc powinni wypełniać swoje obowiązki wobec wszystkich równo a nie wybierać który pacjent im odpowiada a który ma inny światopogląd.
      ich zawód to ratowanie życia (Komor)
01-06-2014 ( odpowiedz )      
Ich zawodem jest ratowanie życia. Każdego życia. A ta deklaracja właśnie to gwarantuje. Nie rozumiem was ludzie.
           Przeczytaj dokładnie tę petycje. (NXP)
01-06-2014 ( odpowiedz )           
Przeczytaj dokładnie tę petycje. Można ja interpretować na milion sposobów. Równie dobrze lekarz może ci nie podać leków lub odmówić poważnej operacji bo to ingerowanie w ciało stworzone przez Boga.
                Gdzie tylko spojrzeć - uprzedzenia i nadinterpretacje. (shv)
02-06-2014               
To Ty nie przeczytałeś dokładnie tej deklaracji. Jest jasno określone, jaki rodzaj praktyk godzi w szacunek dla ludzkiego życia i ciała: "aborcja, antykoncepcja, sztuczne zapłodnienie, eutanazja".
      Obowiązkiem lekarza jest leczyć (Prove)
01-06-2014 ( odpowiedz )      
A nie mordować ludzi i truć ich szkodliwymi tabletkami. Według Twojej definicji powinniśmy odebrać prawo do zawodu wszystkim aborcyjnym mordercom. Myślenie nie boli.
Chcę wiedzieć... ( 1972 )
01-06-2014 ( odpowiedz )
A ja chcę wiedzieć, czy wchodząc do gabinetu mogę liczyć na profesjonalizm, czy na cud.
      chcę wiedzieć... (Komor)
01-06-2014 ( odpowiedz )      
Co masz na myśli pisząc profesjonalizm? Aborcję czy pigułkę wczesno poronną?
           Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem się kłania (NXP)
01-06-2014 ( odpowiedz )           
Czy zaznajomiłeś się tumanie z deklaracją? Teraz lekarz może powiedzieć, że nie będzie cie ciąć bo to ingerowanie w nietykalne ciało stworzone przez Boga lub nie będzie leczył samotnych kobiet w ciąży
Każdy ma prawo wyboru (Komor)
01-06-2014 ( odpowiedz )
Nie chcesz się leczyć u lekarza który ma inne wartości niż Ty? Lecz się u innego. Tylko ok 3000 lekarzy to podpisało więc większość została. Nie widzę problemu. NIE POPIERAM
      hooi nie wybor (bongolin)
01-06-2014 ( odpowiedz )      
chce zwrotu skladek; dzieki temu bede mogl sie leczyc prywatnie (niestety wyboru NIE MAM); na sluzbe panstwowa liczyc nie moge - terminy sa takie ze rownie dobrze moglbym sobie w leb strzelic.
podpisuje to rekoma i nogami ( Tomasz Pio )
01-06-2014 ( odpowiedz )
jak w temacie i nie bede sie tu rozpisywal,zakazac praktyki lekarskiej osobom podpisujacym tamten dokument!!!!!!!
Sumienie ( tassiemiec )
31-05-2014 ( odpowiedz )
Ciekawe, że ci lekarze nie kierują się "sumieniem" kiedy żądają łapówki albo kiedy odsyłają z kwitkiem chorego, którego nie stać na leczenie.
Petycja jest śmieszna :) (Adam Kaczor)
31-05-2014 ( odpowiedz )
Petycja nie ma żadnych podstaw prawnych, ponieważ lekarze, o których mowa nadal pozostają wierni Przyrzeczeniu Lekarskiemu tzn. bronią życia ludzkiego od poczęcia do naturalnej śmierci.
Problem w tym... (Takajedna)
31-05-2014 ( odpowiedz )
...że punkt mówiący o tym, że o momencie śmierci decyduje prawo boskie daje szerokie pole do nadużyć i nieudzielania pomocy - dobrze, że jest na to paragraf, ale potencjalnym ofiarom życia nie zwróci.
Popieram - modlić się im nie zabrania ale nie w szpitalu ( Rysiek )
31-05-2014 ( odpowiedz )
Lekarz ma leczyć, a jeśli sumienie mu przeszkadza to niech idzie pracować na pocztę , dziwne że ci sami lekarze gdy wyjadą za granicę to ich sumienie im nie przeszkadz i skrobią od rana do wieczora
      modlić kazdy ma prawo wszędzie (matt)
31-05-2014 ( odpowiedz )      
MODLIĆ KAŻDY MA PRAWO SIĘ WSZEDZIE.ŻYJEMY W WOLNYM KRAJU,A TAKICH JAK TY POWINNO SIĘ KARAC ZA DYSKRYMINACJE.TAKICH JAK TY MUZULMANIE WYSADZAJA W POWIETRZE.
           Szpital to nie świątynia. (Adam)
01-06-2014 ( odpowiedz )           
Szpital to nie świątynia.
Utrudniony dostęp do usług. (Marcin)
31-05-2014 ( odpowiedz )
Czy jeśli deklarację podpiszą świadkowie jehowy, mam się liczyć z niemożliwością transfuzji czy transplantacji?
dla tych co są przeciw ( Oli )
31-05-2014 ( odpowiedz )
https://www.facebook.com/photo.php? fbid=543214625800696&set=gm.767564349942164&type=1
przysięga Hipokratesa (januchta)
31-05-2014 ( odpowiedz )
Lekarze deklarujący swą wiarę wypełniają przysięgę Hipokratesa.
Nie popieram petycji ( Dość tego PRL-u )
31-05-2014 ( odpowiedz )
Wyrażam solidarność z przedstawicielami świata medycyny, którzy mieli odwagę przyznać się do Chrystusa i nauczania moralnego Kościoła. „Nie popieram petycji”.
Lekarze (Kris)
31-05-2014 ( odpowiedz )
Chciałbym aby przy rejestracji do lekarza było wiadomo czy podpisał ten katolicki pasztet czy nie. Chciałbym też aby Ci którzy popierają tych lekarzy leczyli sie u nich bez żadnych odstępstw.
      przeciw deklaracji (matt)
31-05-2014 ( odpowiedz )      
Do krisa: TAK PLUJESZ NA KATOLICKICH LEKARZY, ŻEBYŚ JESZCZE KIEDYS NIE MUSIAŁ BŁAGAĆ O POMOC KATOLICKIEGO LEKARZA, BO JAK MÓWI PRZYSLOWIE "GÓRA Z GÓRĄ SIE NIE ZEJDZIE ALE CZLOWIEK Z CZLOWIEKIEM TAK"
Deklaracja wiary (Olech)
31-05-2014 ( odpowiedz )
Przeczytałem uważnie deklarację i stwierdzam, że ci lekarze którzy jej nie podpisali, powinni mieć odebrane prawo wykonywania zawodu, gdyż nie ma gwarancji, że będą chronić życie pacjenta.

1 |  2 |  3 |  4


Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez Łukasz Ługowski. Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie regulamin@petycje.pl.

Login autora

Szukaj

Petycje.pl - logo © 2004 - 2017 Petycje.pl