Wizyt: 61,182,438
Podpisów: 2,322,016
Dokument Nr 9660
Tychy 11.05.2013

PETYCJA W SPRAWIE UTRZYMANIA PRACY PRZEWOZOWEJ KOLEI ŚLĄSKICH


Podpisy za petycją: 2,930 (2,639)
przeciw: 15 (10)

Do:
Szanowny Pan Marszałek Województwa Śląskiego Mirosław Sekuła

ul. Ligonia 46
40-037 Katowice

+48 (32) 20 78 290
marszal@slaskie.pl


PETYCJA

W świetle planowanego zmniejszenia o 30-40% pracy przewozowej Kolei Śląskich, oraz związanej z tym likwidacji wielu
połączeń, żądamy wycofania się Urzędu Marszałkowskiego ze wspomnianych zmian. Organizacja transportu publicznego na
obszarze Województwa Śląskiego powinna opierać się na misji publicznej. Ważne jest zapewnienie sprawnego poruszania się
mieszkańców na obszarze województwa. Chcielibyśmy także zwrócić uwagę, że organizacja regionalnego transportu
pasażerskiego zawsze jest deficytowa, jednak zadaniem organizatora jest finansowanie takich połączeń, za przykład mogą tu
posłużyć miasta, które finansują miejskie autobusy, tramwaje trolejbusy nie tylko na Śląsku oraz w Polsce, ale w całej Europie
gdzie dotacje dla miejskich przedsiębiorstw transportowych dochodzą do setek milionów zł.

Dobrze zorganizowany transport (za przykład mogą tu posłużyć Niemcy, które najwięcej z budżetów landów oraz miast
wydają na koleje miejskie i regionalne) może także wpłynąć na oszczędności budżetowe, w postaci mniejszych wydatków na
koszty leczenia oraz usuwania skutków wypadków samochodowych, mniejszych kosztów związanych z zanieczyszczeniem
środowiska, czy zużyciem nawierzchni bitumicznej dróg i koniecznych remontów. Dobrze zorganizowany transport powoduje
też wzrost dochodów z turystyki oraz poprawia atrakcyjność regionu, także inwestycyjną.

Za błędy popełnione przy tworzeniu Kolei Śląskich nie mogą ponosić odpowiedzialności mieszkańcy, lecz osoby, które
przyczyniły się do tej kuriozalnej sytuacji. Wyrażamy także przekonanie, że zmniejszenie ilości połączeń nie poprawi sytuacji
finansowej spółki, koszty stałe nie zmaleją.

Największe obciążenie dla przedsiębiorstwa w chwili obecnej stanowią wydatki na dzierżawę i leasingi taboru wynoszące
prawie 100 mln zł rocznie, i to je należy ograniczyć, a nie połączenia. Błędem ze strony państwa z Urzędu Marszałkowskiego
było obciążenie spółki tak potężnymi wierzytelnościami z tytułu dzierżawy lokomotyw i wagonów, oraz leasingów pozostałego
taboru, błędem był także brak zakupu taboru dla spółki w tak ważnym okresie przejęcia połączeń. Urząd Marszałkowski w
chwili obecnej powinien w trybie natychmiastowym zakupić dla spółki tak ważny tabor używany lub nowy (ok. 20-30 sztuk).
Spółka bez taboru ponosząca potężne koszty dzierżaw i leasingów nigdy się nie zbilansuje. Proponujemy by urząd rozłożył
zakupy taboru na 30 lat w postaci wzięcia kredytu z EBI/EBOiR oraz innych źródeł, jednocześnie poszukując sposobu
refinansowania części środków przez fundusze UE (regionalne, spójności, lub odpowiednie do zadania).

My niżej podpisani domagamy się utrzymania stałości oferty przewozowej i taryfowej na obszarze Województwa Śląskiego
na poziomie pracy przewozowej deklarowanej 9 grudnia 2012 r. oraz jej rozwoju w przyszłości w tym w ciągu najbliższych 2
lat uruchomienia przewozów na linii 190 Bielsko Biała-Cieszyn oraz wydłużenia połączeń z Wodzisławia do Chałupek, które na
wniosek UM zostały przez spółkę Koleje Śląskie zlikwidowane.

Niżej podpisany/a:
Piotr Goj
43-100 Tychy
autor9660@petycje.pl

  Wasze komentarze / opinie ( 61 )

Płakać się chce! (Bartek)
30-11-2013 ( odpowiedz )
To jest jakiś absurd, jeden pociąg, setki podróżnych, nawet brak możliwości alternatywnego dojazdu na 8.00 do Katowic. Skazani na KŚ, jak żyć? Co robić?
Beznajdziejny rozkład (Mika)
29-10-2013 ( odpowiedz )
Trasa Częstochowa-Gliwice. Kto robi tak idiotyczny rozkład jazdy, żeby rano było 70 minut przerwy między pociągami. 5.27 z Dąbrowy Górniczej Sikorki, następny dopiero 6.41. Paranoja. Przecież to są godziny kiedy ludzie dojeżdżaja do pracy! Niech przerwy robią o godz. 11 lub 12 w południe. Przecież w ten sposób stracą klientów. Ludzie przesiądą się do aut, ponieważ wg. tego rozkładu trzeba wstawać o 4.30, aby jechać o 5.27 i np. potem w k-cach zdążyć przesiąść się jeszcze na tramwaj.
Rybnik-Katowice-Rybnik ( Graszka )
09-09-2013 ( odpowiedz )
Mieszkam w Rybniku a pracuję w Katowicach. Kończę pracę o 18 a pociąg mam dopiero po 21. Wcześniejszy odjeżdża z Katowic o godzinie 17:19 ,a więc przerwa ponad 4 godziny . Skandal ! KŚ mają Nas gdzieś
      _ (swd11)
23-09-2013 ( odpowiedz )      
To się ciesz że w Rybniku mieszkasz i jeszcze masz ten pociąg. Dalej na południe Koleje Śląskie całkowicie uśmierciły kolej, np. w Wodzisławiu - nomen omen - Śląskim
;/ ( Madz )
30-06-2013 ( odpowiedz )
uprzejmie prosimy o dodanie godzin pociągów z Rybnika do Tych !!
Masakra (Pol)
25-06-2013 ( odpowiedz )
Dnia 24.06.2013r., wracałem KŚ do Gliwic był taki tłok, że ludzie mdleli, maxymalnie byli ludzie ściśnięci, krótkie składy - stary Tabor z PR jechał to jakaś rzeźnia !!! Co oni wyprawiają !!! Mają tyle nowych składów długich a o sczycie podstawiają stare zdezelowane jednostki które są krótkie. !!!
Jestem przeciw (Medvidek)
18-06-2013 ( odpowiedz )
Na kolei powinno wszystko iść po kolei i decydenci powinni mieć po kolei w głowie. Nie sądzę, żeby Pan Sekuła był winny ograniczeniu linii kolejowych. Pamiętam go jako kandydata na prezydenta miasta Zabrze, kiedy pokazał widokówkę miasta z okresu międzywojennego. Trzeba przypomnieć Panu Marszałkowi, że w owym czasie kolej w naszym regionie była podstawą, jeżeli chodzi o komunikację. Teren nie był podkopany i lotajoncy pieron pokonywał odcinek Bytom - Berlin w 4,5 godziny, zaś LUX - Torpeda z dosyć dużą szybkością gnała do drugiej stolycy. Możeby poprosić kopalnie o współfinansowanie w szczególności na terenach, na których pociągi poruszają się z prędkością ok 10-20km/h? Kiedyś pociągi z Tychów do Katowic jeździły na 2 sposoby tak jak do dziś jeżdżą pociągi DB z Kolonii do Düsseldorfu. Dzięki działalności mądrych ludzi w Tychach nie doszło do zakopania tunelu w Tychach Mieście i do zrewitalizowania odcinka Tychy Miasto - Katowice, który jest bardzo przydatny wielu ludziom, którzy pracują w stolicy województwa. Może fuzja przedsiębiorstw autobusowych z kolejowymi coś by dała?
Jawne sk***ysyństwo w biały dzień! (Marcin)
13-06-2013 ( odpowiedz )
Jawne sk***ysyństwo w biały dzień! Złodzieje! Kosztem nas - pasażerów, odbić sobie chcą kasę, którą skradli panowie Prezesi!Głupa z siebie zrobili za miliony, teraz robią z nas!
TARYFA ( Goloos )
06-06-2013 ( odpowiedz )
Skoro było dublowanie ofert taryfowych to ZLIKWIDOWAĆ LINIÓWKI, A ZOSTAWIĆ STREFÓWKI. 10-15% podwyżki, przejedź się jak w byłej Strefie N z Dąbrowy Górniczej do Katowic Ligoty, skok z 3zł na 8.20 zł !
WODZISŁAW DO OPOLSKIEGO !! (SWD)
05-06-2013 ( odpowiedz )
Na lokalnym forum wodzisławianie zaczynają mówić o przejściu do województwa opolskiego, i nic dziwnego, bo chamstwo z jakim potraktowano ten rejon woła o pomstę do nieba. Za czasów Przewozów Regionalnych nawet się nam nie śniło, że pociągi do Katowic i Chałupek ktoś może zlikwidować, a tu się okazało że województwo śląskie i te pier... "koleje śląskie" mają nas gdzieś! Już w grudniu zrobiono z nas odizolowane zadupie z pociągami tylko do sąsiedniego powiatu, od czerwca średnio co 6 godzin jest pociąg. Mamy gdzieś taką kolej i całe to zasr... województwo, które traktuje nas jak piąte koło u wozu.
Jakieś wojenki o stołki?! To przecież TRANSPORT publiczny!!! (TTF)
05-06-2013 ( odpowiedz )
Skandal!!! Tychy-K-ce pociąg co 1 godz!! K-ce-Gliw: tylko 5 pociągów rano!! brak biletów strefowych!! Nowocześnie, punktualnie, tanio i co 15 minut?? Mnie nie obchodzą 'wojenki' polityczne.
Niepotrzebnie utworzono KŚ, lepsze były PR (Miłośnik kolei)
30-05-2013 ( odpowiedz )
Przewozy Regionalne przejęły niedawno obsługę połączeń na całej trasie Katowice-Sądziszów przez S-ec Płd, Olkusz. Może być normalnie. Są też bezpośrednie REGIO z Katowic do Kielc tą trasą.
Kolej (fonty)
29-05-2013 ( odpowiedz )
Banda złodziei co nie ma pojęcia o kolei. Trzeba było zostawić Przewozy Regionalne w spokoju. Przynajmniej był jakiś porządek na torach i ludzie mieli prace.
Trzeba będzie jeździć samochodem w min 2 osoby (Adi)
27-05-2013 ( odpowiedz )
bo wtedy koszty są najbardziej porównywalne do komunikacji regionalnej, a w 4 to już o wiele korzystniejsze. Carpooling czas zacząć.
      Dobra myśl. (Anonim)
28-05-2013 ( odpowiedz )      
Dla tych co mają prawko i auto...
           Lub dla tych co mają z kim się zabrać. Faktycznie jest (mimi)
28-05-2013 ( odpowiedz )           
strona carpooling - narazie raczkuje. Patrząc czasami z autobusu na liczbę aut, w których jeździ tylko kierowca, dochodzi się do wniosku, że gdyby każdy zabierał 3 pasażerów, komunikacja byłaby zbedna
podwyżki cen biletów ( ela )
27-05-2013 ( odpowiedz )
Do tej pory płaciłam za bilet miesięczny 80 zł. Od czerwca bilet na tej samej trasie ma kosztować 148 zł. Czy to jest 20%? Narobią długów i najprościej ściągnąć kasę z pasażerów.
kierunek Rybniik-Katowice (rybniczanka)
27-05-2013 ( odpowiedz )
jak można skasować tyle połączeń?! i to jeszcze w okresie wakacyjnym! a jak dojechać do pracy? a studenci którzy uczą się w Katowicach? KŚ nie myślą o ludziach i na pewno szybko upadną!!!
Katowice - Bielsko Biała (Pablo2805)
24-05-2013 ( odpowiedz )
Koleje Śląskie same doprowadzą się do BANKRUCTWA. Z jednej strony zmniejszanie połączeń a z drugiej podnoszenie cen biletów to dla mnie totalna głupota i bezmyślność. Już mam dość KŚ !!!
      Co dalej ? (Anonim)
25-05-2013 ( odpowiedz )      
Jeśli tak będzie dalej myślę, że dłużej niż rok nie pociągną. Tylko co dalej. PKSy prawie nie funkcjonują (myślę o połączeniach np. do Bielska czy Wodzissławia), czym będziemy jeździć ?
rbkmik (rbkmik)
24-05-2013 ( odpowiedz )
Rybnik-Mikołów, o odwrotnie. 3zmiany 6-14, 14-22, 22-6 !!!!!
Wszystkiemu winne PR które zlikwidowały Śląs.Zakł.Przew.Reg. (gość)
24-05-2013 ( odpowiedz )
Wszyscy stękali na Woracha i Matusiewicza, a to właśnie Oni osiągnęli największe sukcesy w rozbudowie spółki. Nie dali sobie rady w grudniu i się nie dziwie, bo przewozy regionalne deptali im po piętach. Przypomnijmy, że PR są spółką, która wedle prawa prywatyzacji nie może zostać zlikwidowana, więc PR postanowiło sobie tak od siebie zrezygnować z Śląskiego Zakład Przewozów Regionalnych więc co nam zostało? Młoda spółka Kolei Śląskich i bardzo krótkie terminy na przygotowanie! A nowy zarząd działa teraz jak PKP. Szkoda spółki, ale to padnie.
      mylisz się (jaco)
28-05-2013 ( odpowiedz )      
Niegospodarność i długi to ich zasługa. Grudniowy chaos tylko to napiętnował.
Co do Wodzisławian, jak dojadą do Katowic do pracy ? (Anonim z Śląskiego)
24-05-2013 ( odpowiedz )
Wodzisław to dość duże miasto, ale z z czego wiem po za górnictwem nie ma tam wiele przemysłu czy dużych fabryk i firm. Katowice to pewnie dla wielu Wodzisławian miejsce pracy. Wyrazy współczucia.
Za szybko chciano zbyt wiele osiągnąć. (Anonim z Śląskiego)
23-05-2013 ( odpowiedz )
I to bez taboru, zaplecza technicznego itd. Najpierw trzeba było wprowadzić KŚ np. na głównych trasach województwa. Resztę zostawić PR. I dopiero potem wprowadzić KŚ, gdy już wszystko byłoby dograne.
Wodzisław odcięty od świata ( WSL )
22-05-2013 ( odpowiedz )
Proszę powiedzieć w radiu Katowice że 158 tysięczny powiat wodzisławski posiada JEDNO połączenie na dobę z Katowicami a ja gdybym chciał przyjechać do Katowic na 17:00 po prostu nie dam rady. Pociągi nie jadą.
Wodzisław odcięty od świata ( WSL )
22-05-2013 ( odpowiedz )
Proszę powiedzieć w radiu Katowice że 158 tysięczny powiat wodzisławski posiada JEDNO połączenie na dobę z Katowicami a ja gdybym chciał przyjechać do Katowic na 17:00 po prostu nie dam rady. Pociągi nie jadą.
Prosimy o przybycie (Adeon)
21-05-2013 ( odpowiedz )
Poniedziałek godz. 17:00 dworzec PKP Katowice - odbędzie się debata na temat Cięć rozkładu przyszłości Kolei Śląskich- organizator Polskie Radio oddział Katowice - debata 45min na Livie
połączenia od 9.06.2013 (mege)
21-05-2013 ( odpowiedz )
Niestety pan Marszałek zapomniał o ludziach liczy sie tylko wynik ekonomiczny, tylko jaki to wynik jeśli głowny cel nie został osiagnięty. Głownym celem wdrożenia projektu było odciążenie w ruchu kołowym. Co miało iść za tym zadowolenie zwykłych obywateli,podatników. Zostały ograniczone połączenia autobusowe pomiędzy Tychami a Katowicami. Teraz zredukowane połączenia pociągów na trasie Tychy - Katowice. Wyobrażcie sobie teraz te korki na drogach, jesteśmy zmuszeni jeździć autem do pracy. A gdzie teraz ochrona środowiska w emitowanych spalinach w korkach na drogach.
ile podpisow (hhhistoria)
21-05-2013 ( odpowiedz )
ILE POTRZEBA PODPISÓW ŻEBY TO MIAŁO SENS?
Tychy (KB8)
20-05-2013 ( odpowiedz )
Ilośc połaczeń linii Tychy Lodowisko- Sosnowiec Główny - Tychy Lodowisko ma zostać zmiejszona o 50%, czyli pociąg bedzie jeździł tylko co godzinę. Teraz gdy pociąg jeździ co pół godziny w godzinach szczytu jest przepełniony. W ogóle nie mysli się o pasazerach, o tym dla kogo są te KŚ! Po co nam takie koleje? W ogóle je zlikwidujcie i wprowadźcie alternatywe, żeby ludzie mogli dojeżdżać do pracy. Może lotnictwo, bo transport drogowy też jest słaby, przez remont drogi S1.
Petycja ( alexbe )
20-05-2013 ( odpowiedz )
Wydaje mi się że cała ta petycja jest bezsensu. Spółka KŚ to od samego początku jakiś wałek i komedia. Powinno się ją ZLIKWIDOWAĆ bo z tej maki chleba drodzy państwo nie będzie.
burdel na ks (alf)
20-05-2013 ( odpowiedz )
mam jedno pytanie jakim cudem według ks ludzie mają dojechać do pracy z oświęcimia do czechowic na drugą zmiane skoro pociag ma przyjazd do czechowic po godzinie 14 ze nie wspomne o powrocie.
petycja (bazant)
20-05-2013 ( odpowiedz )
Szkoda tylko,że petycja dotyczy połączeń Bielsko - Cieszyn i Chałupki...Jest jakaś inna petycja dotyczące innych połączeń?
(niewidzialny)
19-05-2013 ( odpowiedz )
KŚ to jedna z wielu przyczyn wk***ienia ludzi w tym j***nym kraju.
Upadnie,bo tak ma być (exkolej)
17-05-2013 ( odpowiedz )
Nie ma szans, aby coś takiego jak PKP, PKS itp cuda wianki się utrzymało. Rozkraść, rozdać, sprywatyzować, do kieszeni i wrócić do epoki kamienia łupanego. Bo w POLSCE nic i nikt nie ma przyszłości.
Linia Gliwice - Katowice (ramzes)
17-05-2013 ( odpowiedz )
Niedorzeczne jest to, że pociąg ma kursować co 1h na tej linii. Przecież teraz gdy kursował co 30 minut w dni robocze i tak był praktycznie cały zawalony!
Gorsza praca przewozowa niż przy PR? (macio)
17-05-2013 ( odpowiedz )
Wybaczcie, w tym momencie koleje śląskie przestały istnieć, nie są teraz ŻADNĄ alternatywą w stosunku do dowolnych innych środków transportu.
KŚ nieprzyjazna dla rowerów (zgryzliwy)
17-05-2013 ( odpowiedz )
Nie było lepszych dla rowerów składów, jak stare jednostki EN57. Pociągi z Katowic do Lublińca obsługiwane czeskimi pullmanami, to głupota. Owszem czesi mają znakomite wagony przystosowane do ruchu lokalnego, tam jest miejsce na rowery, wózki i szeroki bagaż, ale mądrale z KŚ wynajęły za ciężkie pieniądze pullmany nadające się na dalekie trasy, ale nie na ruch regionalny. A w tych nowoczesnych pociągach z miejscem na rowery przy wiecznie otwartej ubikacji też jest nie miło. Nieporozumieniem jest zamontowanie siodełek w rowerowni - pasażerowie siadają, a rowerzysta nie chcąc ich wyrzucać musi stać z rowerem w przejściu.
      KŚ wynajmował to co było (Paweł)
17-05-2013 ( odpowiedz )      
Pociągi i wagony nie rosną na drzewach. KŚ miało do dyspozycji od Czechów takie a nie inne wagony i dlatego je wynajęło. Ogólnie te dzierżawy są bardzo drogie. Ale proponowane zmiany idą za daleko.
      to chyba efekt wojenki (zgryzliwy)
17-05-2013 ( odpowiedz )      
Zaczynam się domyślać, że tabor PKP nie zniknął, tylko że wojenka z PKP była dogmatyczno-ideologiczna, prawie, jak między PO i PiS. Teraz szmal za dzierżawę płynie do czechów, a klient ma wagony niedostosowane do ruchu lokalnego.
władza nieprzyjazna (zgryzliwy)
17-05-2013 ( odpowiedz )
"Jak już się kupi samolot, to on musi latać." Albo inaczej przy tych samych kosztach stałych trzeba zwiększać obrót, wzrosną co prawda opłaty zmienne, czyli za prąd, ale ogólnie idzie się zawsze w duży obrót z małą marżą. Jak kopalnia ma koszty stałe w postaci wydrążenia szybu, to węgiel trzeba sprzedawać. No i o klienta trzeba dbać, o rynek trzeba walczyć i to ze stratą na początku przez długi okres. Jeśli połączenie jest regularne i skomunikowane, to klient będzie, bo może iść na pociąg co 1/2 godz. bez sprawdzania rozkładu. I w pociągach stopniowo ludzi przybywało, nawet w godzinach przedpołudniowych ( studenci nie wstają z kurami ). I przybywało młodych ludzi, czyli klientów na całe lata. I to wszystko zostanie teraz zniszczone.
dojazdy ( Aga )
17-05-2013 ( odpowiedz )
Proponuję aby wszyscy którzy teraz nie będą mogli dojechać na czas do pracy, napisali CV do Pana Marszałka o nowe posady. Jak w cywilizowanym kraju pociągi mogą jeździć co godzinę
ZAWIERCIE BĘDZIN (WKURZONA)
17-05-2013 ( odpowiedz )
w MOJEJ WIOSCE W ZAWIERCIU NIE MA PRACY DOJEŻDŻAM DO BĘDZINA ŻEBY BYĆ NA 7 W PRACY PO ZMIANACH MUSZĘ WSTAĆ O 4 RANO W DOMU BĘDĘ PO 16 MOŻE DECYDENCI CHCIELI BY SIĘ ZE MNĄ ZAMIENIĆ JA Z NIMISIĘZAMIENIE
Trasa Sławków - Sosnowiec ( slasosn )
16-05-2013 ( odpowiedz )
Powinni także wydłużyć trasę Sławków - Sosnowiec Gł. do Katowic. Dla wielu osób było to najszybsze połączenie do Katowic. Bezsensem było jej skrócenie, przez co jest bardziej nierentowna niż była.
      odpowiedź (@ Sosnowiec Sławków)
17-05-2013 ( odpowiedz )      
KŚ nie jest przewoźnikiem na trasie Sosnowiec Sławków, od 12 maja przejęły ją Przewozy Regionalne i uruchamiają pociągi w pełnej relacji
      ciąg dalszy (@ Sosnowiec Sławków)
17-05-2013 ( odpowiedz )      
więcej informacji o bilecie olkuskim i przejęciu trasy przez Przewozy Regionalne tu http://przewozyregionalne.pl/z-biletem-olkuskim-do-katowic
Proponuję zorganizować jakąś pikietę pod urzędem Marszałka. (Przemo)
16-05-2013 ( odpowiedz )
Zawsze mnie uczyli żeby walczyć o swoje!!! Nie dla usnięcia biletów strefowych. Nie dla ograniczeniu kursów w godzinach szczytu !! Podwyżki moim zdaniem realne 10-20 % można by wprowadzić !!!
Protest obywatelski ( Paweł )
15-05-2013 ( odpowiedz )
A może w ramach protestu 3 czerwca (pierwszy dzień roboczy nowego rozkładu jazdy i cennika) nie okazywać biletów okresowych do kontroli? Dotyczy tylko osób z biletami okresowymi.

1 |  2


Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez Piotr Goj. Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie regulamin@petycje.pl.

Login autora

Szukaj

Petycje.pl - logo © 2004 - 2017 Petycje.pl