24-05-2012
Podpisy
  Za petycją:     2,027 (1,527)
  Przeciw:      51  (33)
Wizyt: 29,054,824
Podpisów: 1,453,563
Dokument >> Petycja
     Dokument Nr 6289 Wniosek do RPO o wystąpienie do TK o stwierdzenie niezgodności Konkordatu z Konstytucja RP Sosnowiec  06-01-2011   

Do:
Rzecznik Praw Obywatelskich

Prof. Irena LIPOWICZ
Aleja Solidarności 77
00 - 090 Warszawa
(+ 48 22) 55 17 700
biurorzecznika@brpo.gov.pl


W N I O S E K
Stowarzyszenia na Rzecz Demokracji i Antyklerykalizmu
„UNIEZALEŻNIENI E”

Działając na podstawie Paragrafu 5 pkt.5 i 7 Statutu Stowarzyszenia oraz Art.63 , 80, 191pkt.1.1 oraz 208 Konstytucji
Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997r. (Dz.U. z 1997r. Nr.78, poz. 483). – w imieniu własnym oraz w imieniu
mocodawców, obywateli Rzeczypospolitej którzy podpisali się na liście popierającej przedmiotowy wniosek, oraz w imieniu
tych wszystkich którzy przyłącza się w terminie późniejszym do tej inicjatywy, wnoszę o;

Wystąpienie przez Rzecznika Praw Obywatelskich do Trybunału Konstytucyjnego z wnioskiem o stwierdzenie:

1/.niezgodności trybu legislacyjnego uchwalenia ustawy z dnia 8 stycznia 1998r. o ratyfikacji Konkordatu między Stolica
Apostolską a Rzeczpospolita Polską Dz.U. 1998.12.42 z przepisami art. 90 pkt.1 i 2 Konstytucji RP. Co czyni zarówno treść
całości cytowanej ustawy jak i sam Konkordat niezgodne z Konstytucją RP

UZASADNIENIE

Uznając za bezsprzeczny fakt, iż część przepisów prawa zawartych w umowie konkordatowej i w innych przepisach prawa
ustanowionych na podstawie tej umowy - stanowi znaczne obciążenie zobowiązaniowe dla RP, zarówno finansowe
wynikające chociażby z zapisów art; art.9 / ustanawiającego wolnymi od pracy dni niektórych świąt kościelnych przez co
traci gospodarka narodowa i pracodawcy prywatni/,art.12 / zezwalający na naukę religii w szkołach i przedszkolach
publicznych finansowaną z funduszu państwowego/,art. 15 pkt 3 /nakładający obowiązek dotacji AT i KUL/art. 16 pkt.1, art.
17 pkt.1 stanowiący podstawy do ustalania kapelanów instytucjonalnych finansowanych z budżetu/, i innych
zobowiązań finansowych będących źródłami dochodów kościoła z budżetu państwa jak i z budżetów samorządowych (
szczegółowo opisanych w załączonym do uzasadnienia liście otwartym stowarzyszenia i załączniku do tego listu). Jak i
znaczne obciążenie formalnoprawne chociażby wyłączające nadzór Państwa nad treściami programowymi nauczania
przedmiotu szkolnego za jaki zostało uznane nauczanie religii, w znacznym stopniu uzależniające nasze prawodawstwo, jak i
instytucje państwowe od woli Kościoła rzymskokatolickiego. Co stawia nas i nasz Kraj w roli Państwa Kościelnego
uzależnionego od innego państwa jakim jest Watykan poprzez nadanie znacznych przywilejów Kościołowi katolickiemu i
Hierarchom tego kościoła będących przedstawicielami Państwa watykańskiego w RP /polscy kardynałowie przebywający w
Watykanie są w tym czasie obywatelami Watykanu/. Czyni religię katolicką wyższą nad innymi religiami a Kościół Katolicki
bezprawnie wywyższa nad inne kościoły i związki wyznaniowe w sposób sprzeczny z Art. 25. 1 Konstytucji stwierdzającym,
że kościoły i inne związki wyznaniowe są równouprawnione.
Zapisy konkordatu jak i ustaw okołokonkordatowych w znacznym stopniu naruszają zagwarantowane konstytucyjnie
wolności i prawa obywatelskie, w wielu dziedzinach życia, i to zarówno osób niewierzących, wyznawców innej wiary niż
katolicka jak i samych katolików. Stawiają w dziwnym świetle i pod znakiem zapytania faktyczną prawomocność m/innymi
takie zapisy konstytucyjne jak;

1/.Art. 1. Rzeczpospolita Polska jest dobrem wspólnym wszystkich obywateli.
2/.Art. 2. Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym, urzeczywistniającym
zasady sprawiedliwości społecznej.
3/.Art. 8. 1. Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej.
4/.Art. 25. 2.Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach
przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich
wyrażania w życiu publicznym.
3. Stosunki między państwem a kościołami i innymi związkami wyznaniowymi są kształtowane na
zasadach poszanowania ich autonomii oraz wzajemnej niezależności każdego w swoim
zakresie, jak również współdziałania dla dobra człowieka i dobra wspólnego.
5/.Art. 31. 1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie wolno zmuszać do
czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
6/.Art. 32. 1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez
władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z
jakiejkolwiek przyczyny.
7/.Art. 48. 1. Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami.
Wychowanie to powinno uwzględniać stopień dojrzałości dziecka, a także wolność jego
sumienia i wyznania oraz jego przekonania.
8/.Art. 53. 6. Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do nieuczestniczenia w praktykach
religijnych.
7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej do ujawnienia swojego
światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.
9/.Art. 84. Każdy jest obowiązany do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków,
określonych w ustawie.


Część zapisów konkordatu, w tym np. Artykuł 22
2. Przyjmując za punkt wyjścia w sprawach finansowych instytucji i dóbr kościelnych oraz duchowieństwa obowiązujące
ustawodawstwo polskie i przepisy kościelne Układające się Strony stworzą specjalną komisję, która zajmie się koniecznymi
zmianami. Nowa regulacja uwzględni potrzeby Kościoła biorąc pod uwagę jego misję oraz dotychczasową praktykę życia
kościelnego w Polsce.
Oraz sprawa ślubów konkordatowych - Artykuł 10
1. Od chwili zawarcia małżeństwo kanoniczne wywiera takie skutki, jakie pociąga za sobą zawarcie małżeństwa
zgodnie z prawem polskim….
Są przekazaniem kompetencji organów władzy państwowej w myśl art. 90 Konstytucji RP. Stanowiącego, że - Rzeczpospolita
Polska może na podstawie umowy międzynarodowej przekazać organizacji międzynarodowej lub organowi
międzynarodowemu kompetencje organów władzy państwowej w niektórych sprawach.

Ustawa, wyrażająca zgodę na ratyfikację umowy międzynarodowej, o której mowa w ust. 1, jest uchwalana przez Sejm
większością 2/3 głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów oraz przez Senat większością 2/3 głosów
w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów.

Konstytucja RP Art. 83.
Każdy ma obowiązek przestrzegania prawa Rzeczypospolitej Polskiej.


Natomiast będąca przedmiotem zaskarżenia ustawa z dnia 8 stycznia 1998r. o ratyfikacji Konkordatu między Stolica
Apostolską a Rzeczpospolita Polską Dz.U. 1998.12.42 została wprowadzona w sposób niezgodny z art.90 Konstytucji RP
zwykła większością głosów

GŁOSOWANIE Nr 10 - POSIEDZENIE 8.

Dnia 08-01-1998 Godz. 19:20

Głosowało - 436 Za - 273 Przeciw - 161 Wstrzymało się - 2 Nie głosowało – 23

2/3 z 463 to 290 posłów za było 273 więc konkordat nie powinien zostać ratyfikowany. Sejm złamał konstytucję. Senat to
zatwierdził a Prezydent Aleksander Kwaśniewski - podpisał.

Źródło;
orka.sejm.gov.pl/proc3.nsf/opisy/30.htm


Mając na uwadze powyższe wnoszę jak w meritum.

Z poważaniem;

Niżej podpisany/a:
Waldemar Kossakowski
Stowarzyszenie Na Rzecz Demokracji i Antyklerykalizmu "UNIEZALEŻNIENIE"
41-200 Sosnowiec
waldemarkossakowski@interia.pl

  Wasze komentarze / opinie ( 80 )  

buhahahahahahaha....psy szczekaja....a karawana jedzie dalej (NIE-ANTYK)
05-03-2012 ( odpowiedz )
buhahahahahahaha....psy szczekaja....a karawana jedzie dalej...jak zwykle...nic dodac nic ujac....NIECH ZYJE KONKORDAT
Traść pisma przewodniego do RPO oraz treść listu do hierarch ( Waldemar Kossakowski )
28-01-2012 ( odpowiedz )
http://uniezaleznienie.salon24.pl/271776,petycja-w-sprawie-uniewaznienia-konkordatu http://uniezaleznienie.salon24.pl/254353,list-otwarty-do-hierarchow-i-kleru-kosciola-rzymskokatolickiego
Czy cos zablokowane? Nie otrzymalam e-maila z linkiem gdzie (Alina Nizinska)
03-01-2012 ( odpowiedz )
moglabym potwierdzic swoj podpis do weryfikacji. Prosze o pomoc.
      rada w sprawie potwierdzenia ( Waldemar Kossakowski )
20-01-2012 ( odpowiedz )      
Pewnie źle wpisałeś maila i potwierdzenie do Ciebie nie dotarło, zrób to jeszcze raz prawidłowo wpisując maila, a potem postępuj zgodnie z instrukcją.Pozdrawiam.
życzenia noworoczne ( Waldemar Kossakowski )
01-01-2012 ( odpowiedz )
Wszystkiego najlepszego, wszelkiej pomyślności w 2012 r życzę wszystkim znajomym i nieznajomym. Życzę też sobie i wszystkim aby ten rok i każdy następny okazał się gorszy od poprzedniego - dla kościoła rzymskokatolickiego.
Kochani antyklerykałowie ( Waldemar Kossakowski )
31-12-2011 ( odpowiedz )
To wszystko mało, abyśmy zostali poważnie potraktowani musimy zmobilizować wiele dziesiątków tysięcy nzs zwykłych ludzi tak ateistów jak i katolików do poparcia sprawy równości nas i księży kościoła rzymskokatolickiego
Zgadzam sie z Toba (Katya)
29-09-2011 ( odpowiedz )
Masz racje, w Polsce sie tylko mowi ale malo co robi. Tak jest tez z podpisami. Mental wyrobiony przez kler, zmanipulowane i wyprane mozgi. Unizenie i ponizenie. Tepota.
Konkordat ( Waldemar Kossakowski )
09-07-2011 ( odpowiedz )
wielu twierdzi, ze to bardzo wazna rzecz, krytykuje treść i styl ale chwtnych do włączenia sie w akcje zbierania podpisów nie widać. Cóż mentalność rodzima, wymądrzać sie każdy za to robic nie ma komu!!!!
      Ja nie krytykuję. Pochwalam inicjatywę. (Vatyklan)
11-07-2011 ( odpowiedz )      
Stwierdzam tylko, że ta kampania w świetle wydarzeń ostatnich lat powinna by c bardziej agresywna. Nie tylko przez Pana. Ja nagoniłem tu setki osób :)
Czy autor przeprowadzał zbiórke podpisów na ulicy, (Vatyklan)
07-07-2011 ( odpowiedz )
czy w jakiejkolwiek poza tą innej formie.Ta kampania powinna mieć bardziej agresywną formę. Niespełna 2000 podpisów to za mało, żeby ktokolwiek traktował to poważnie, a spraw jest NIEZMIERNIE poważna.
Konkordat to wstyd i obciach (pukiel)
07-07-2011 ( odpowiedz )
dla normalnych ludzi. Należy ukarać tych, co doprowadzili do tego upodlenia. Konkordat to wyjątkowo obrzydliwa sprawa.
Nie ma sensu ???? ( Waldemar Kossakowski )
05-07-2011 ( odpowiedz )
Nie ma to jak fachowiec, no to zerwij. Kto go zerwie, ojciec Rydzyk, Kaczyńsku, Tusk? trzeba ludzi zmobilizować i uważnie czytać chodzi o ustyawę ratyfikujaca konkordat która uchwalona została niezgodnie z konstytucją. Sam konkordat jest zgodny z konstytucją, ale uwalenie ustawy ratyfikacyjnej uwali konkordat.Tylko, że do tego niepotrzebne sa wypowiedzi malkontentów a głosy 10 i 100 tysiecy obywateli pod ta albo podobna petycją
Źle sformułowane żądanie (lmpk)
04-07-2011 ( odpowiedz )
Nie ma sensu mieszać do tego TK. Konstytucja była pisana po podpisaniu Konkordatu, tak żeby lekko naciągając do niego pasowała. Katolicy z TK nie kiwną palcem. Należy Konkordat zerwać ot tak po prostu
Link do Pisma Przewodniego ( Waldemar Kossakowski )
04-07-2011 ( odpowiedz )
http://uniezaleznienie.salon24.pl/276692,pismo-przewodnie-do-rpo-w-s-petycji-o-uniewaznienie-konkordatu
Najprościej jest krytykować ( Waldemar Kossakowski )
04-07-2011 ( odpowiedz )
W wersji przesłanej poczta do RPO błąd matematyczny został poprawiony. Petycja do instytucji musi mieć konkretne uzasadnienie a nie tylko kilka słów - nie bo nie. W piśmie przewodnim jest to uzasadnienie znacznie rozszerzone i poparte dowodami. A i tak RPO sprawe olewa ze względu pewnie na nikłe poparcie gdyby tak do tego chociaż jedno zero z tyłu a moze i wieksza cyferke z przodu to musieli by nas powaznie potraktować.
Petycja napisana celowo z błędami po to by zablokować ( maz9 )
01-07-2011 ( odpowiedz )
właściwą petycję. Wygląda to prowokację zniechęcająca ludzi do aktywnego działania. Nowa petycja powinna być prosta i nie zawierać żadnych wyników głosowań. Po prostu likwidacja konkordatu.
Konkordat to obelga ( Inka )
30-06-2011 ( odpowiedz )
Konkordat to obelga dla ludzi niewierzących i niekatolików. To obelga dla osób bezrobotnych, dla których brakuje funduszy na zatrudnienie.
żenada (ateusz)
30-06-2011 ( odpowiedz )
co za oszołomy z tych antyklerkałów... żenada
UWAGA !!! Mam kapitalny pomysł !!! ( Inka (Inowrocław) )
20-06-2011 ( odpowiedz )
Osoba prywatna nie może bezpośrednio wystąpić do TK ze skargą konstytucyjną, chyba że wydano w jej sprawie prawomocne orzeczenie powołujące się na Konkordat. Więc można zrobić tak: jeśli ktoś zawarł związek konkordatowy i ma dość swojej małżonki(albo małżonka), to nie musi się rozwodzić. Wystarczy że wystąpi do Sądu Okręgowego z wnioskiem o stwierdzenie nieważności powołując się na nieważność głosowania przy uchwalaniu Konkordatu. Niech wyczerpie całą procedurę odwoławczą, aż dojdzie do Trybunału Konstytucyjnego. I sprawa załatwiona !!! Powodzenia !!!
Nic dziwnego że chce sprawie ukręcić łeb ( Inka )
17-06-2011 ( odpowiedz )
W okresie , kiedy konkordat był "uchwalany" była posłem sprawozdawcą jak również profesorem Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego - żródło Wikipedia
Podobno Rzecznik odmówiła ( Inka )
17-06-2011 ( odpowiedz )
Podobno Rzecznik tydzień temu odmówiła zajęcia się sprawą, tłumacząc , że wystarczała zwykła większość, a nie konstytucyjnie wymagana 2/3 spośród wszystkich posłów. Szok !!! Piszcie indywidualne wnioskinie tylko do Rzecznika, ale do wszystkich organów kompetentnych do wniesienia skargi konstytucyjnej.
Minęło pięć miesięcy a petycja nadal z błędami. (maz)
17-06-2011 ( odpowiedz )
RPO może nie uznać petycji poprawionej po zebraniu podpisów. Podpisujący też mogą się nie zgodzić na poprawianie treści dokumentu. To tak jakby podpisywali się pod dokumentem in blanco.
Okupacja (bezet)
17-06-2011 ( odpowiedz )
Dlaczego rozwój kleru stanowią tak potężne dotacje z naszej kieszeni ?.jakim trzeba być zmanierowanym sprzedawczykiem ,aby bez skrupułów przyjąć takie warunki , jakie zawiera konkordat .Jest to okrada
Petycja ma błąd ( voyager )
16-06-2011 ( odpowiedz )
Głosowało - 436 Za - 273 Przeciw - 161 Wstrzymało się - 2 Nie głosowało – 23 2/3 z 463 to 290 posłów... to 436 czy 463? Podpiszę jak poprawicie (do autorów)
podszywanie się pod chrześcijaństwo ( Andrzej Szczeciński )
16-06-2011 ( odpowiedz )
Zauważyłem ostatnio z ogromnym zdumieniem , ze katolicy podszywają się pod chrześcijańtwo, mało tego, uważają się za chrześcijan !!!!
Niestety nie dostałam linku z potwierdzeniem :(:( (puzonik48)
11-06-2011 ( odpowiedz )
Pieniądze podatnika powinny być wydawane na cele społecznie użyteczne,służące wszystkim obywatelom ,bez względu na płeć ,wyznanie czy kolor skóry!Za swoje potrzeby duchowe każdy powinien płacić sam !
      Petycja (seś@)
12-06-2011 ( odpowiedz )      
Musisz z innej poczty się wpisać. Z poczty Onetu nie wchodzi.
na co czekacie ( hilding )
11-06-2011 ( odpowiedz )
Na co czekacie
serwis nie wysyła linków potwierdzenia autentyczn podpisu (buu)
10-06-2011 ( odpowiedz )
serwis nie wysyła linków pozwalających na potwierdzenie autentyczności podpisu
      ;) ( rattus.norvegicus )
10-06-2011 ( odpowiedz )      
Nie wyslalo mi na onet, udalo sie na wp :)
Jeżeli nie dotarł do Cibie email potwierdzający, skorzystaj (John Doe)
10-06-2011 ( odpowiedz )
z konta od innego providera
      Ja uzyłem konta wp.pl (John Doe)
10-06-2011 ( odpowiedz )      
,
           ;) ( rattus.norvegicus )
10-06-2011 ( odpowiedz )           
Podpisane ;)
Nie otrzymałem linka do potwierdzenia ( rattus.norvegicus )
10-06-2011 ( odpowiedz )
Nie dostałem jeszcze linka do potwierdzenia, czy nie powinien on byc wysylany natychmiast? Adres wpisalem dobry.
      Witaj, rattus. Spróbuj z konta od innego providera. (John Doe)
10-06-2011 ( odpowiedz )      
,
TWÓJ GŁOS --NIEWAŻNY!!! ( jotko 49 )
15-03-2011 ( odpowiedz )
TWÓJ WYSIŁEK POSZEDŁ NA MARNE.JEŚLI TWÓJ NUMER GŁOSU JEST ( BEZ NAWIASU ) ..OZNACZA TO ŻEŚ NIE POTWIERDZIŁ E-MAILA LUB WPISAŁ BŁEDNE DANE.ODSZUKAJ MAILA POTWIERDZAJĄCEGO LUB PONÓW WPIS PODAJĄC INNĄ POCZTĘ MAILOWĄ I POTWIERDŻ JEJ ODPOWIEDZ... W PRZECIWNYM RAZIE TWE STARANIA POSZŁY...
      Jedtem za unieważnieniem konkordatu (berni1966)
20-03-2011 ( odpowiedz )      
Kościół powinien finansować się tylko i wyłącznie z własnych środków
      Czarna zmora (amadeusz)
20-03-2011 ( odpowiedz )      
popieram unieważnienie konkordatu
Konkordat ( K. K. DeMona )
28-02-2011 ( odpowiedz )
No, dobra. Ale konkordat zostal podpisany w 1993 roku a rzad LSD tylko go ratyfikowal - czy to aby nie jest juz "keczap po frytkach"?
UWAGA weryfikacja głosu!!! (mysza)
26-02-2011 ( odpowiedz )
Ludzie,po wypełnieniu ankiety wejdzcie na swojego maila.Tam będzie wiadomość z petycje.org z linkiem,który trzeba kliknąć,by głos w petycji był w ogóle ważny!!!!!!!!!!!!!
A ja nadal zapraszam - zagłosowałeś to zapisz się do grupy ( marian-rumia )
19-02-2011 ( odpowiedz )
http://www.facebook.com/?ref=home#!/home.php?sk=group_102713266476172
      grupa ( edyta budna )
10-03-2011 ( odpowiedz )      
link mi nie wskakuje:( co to za grupa? nazwe poprosze:)
re:weryfikacja (Mandark)
19-02-2011 ( odpowiedz )
Z weryfikacją w tym serwisie bywa problem. Ja od razu dostaje maila, ale do niektórych moich znajomych nie dochodzi on nigdy.
zagłosowałeś? To zapisz się do grupy, by pokazać, że jest na ( marian-rumia )
19-02-2011 ( odpowiedz )
http://www.facebook.com/?ref=home#!/home.php?sk=group_102713266476172
konkordat i kanciarze w imię boga ( albtraum )
19-02-2011 ( odpowiedz )
jestem za ale służalcze państwo i ich rząd kacyków wszystkich opcji,powtarzam WSZYSTKICH OPCJI liżących tych panienków nie dopuści do zubożenia czarno- purpurowej sitwy
skoro zagłosowałeś za petycja to wpadnij i zapisz się na FB ( marian-rumia )
18-02-2011 ( odpowiedz )
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000613408180#!/home.php?sk=group_102713266476172&ap=1
Popieram ( kortyzol )
17-02-2011 ( odpowiedz )
Tu nie ma co komentować już tylko działać.
problem w tym, ze (nawet jesli zakladac jego prawomocnosc) ( AL-Tribune )
17-02-2011 ( odpowiedz )
Na innych poziomach realzacji prawa łamane sa te znaczenia i sensy (zawarte w konkordacie) 4. konkordat w artykule 12 stanowi, że: "uczestnictwo w katchezie w szkolach i przedszkolach publicznych jest dobrowolne, czyli bez przymusu i oganiczania". Wiemy, ze praktycznie przymus i presje są. Patrze i widze, ze nawet zgodnie z konkordatem Panstwo chyba moze opodatkowac kosciol.. W pkt.6 mowa o jakims art.22 ust. 2 i 3 ktorych juz nie widze. Pytanie podstawowe: czy mozebyc tak, ze kardynalowie chca sami obalic konkordat, bo boja sie opodatkowana zgodnie z nim?
prawo nie działa wstecz - ale dziala na biezaco ( AL-tribune )
16-02-2011 ( odpowiedz )
"konkordat był podpisany w 1993, a ratyfikowany w II 1998, a konstytucja jest z 2 KWIETNIA. " konstytucja dokladnie 2 IV 1997 weszla. 3/.Art. 8. 1. Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej - WIĘC JEDNAK RATYFIKACJA nosi znamiona BEZPRAWNOSCI. a bez owijania -> w istocie JEST BEZPRAWNA! Nawet nie wiem, czy to prokuratura z obowiazku nie ma zobligowania do otwarcia procesu..
weryfikacja (jotko49)
16-02-2011 ( odpowiedz )
kilka miejsc poniżej prosiłem o nieco uwagi przy składaniu podpisu,daremnie.Przybyło ponad setka podpisów z czego około 20 niezweryfikowanych-zmarnowanych.Łącznie 166 osób zrobiło pół kroku tylko.Zaistniało na liście i to wszystko na co ich było stać.Wstyd.Jeszcze można zajrzeć na swą pocztę lub ponowić wpis podając email.naprawić swe niedopatrzenie.

1 |  2

Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez Waldemar Kossakowski, Stowarzyszenie Na Rzecz Demokracji i Antyklerykalizmu "UNIEZALEŻNIENIE". Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie regulamin@petycje.pl.