24-05-2012
Podpisy
  Za petycją:     6,973 (5,146)
  Przeciw:      26  (16)
Wizyt: 29,054,778
Podpisów: 1,453,556
Dokument >> Petycja
     Dokument Nr 5958 Sprzeciw wobec rozbiórki szopy Waldemara Deski Warszawa  10-11-2010   

Do:
Trybunał Konstytucyjny

Prezydent RP, Rzecznik Praw Obywatelskich, Sejm RP
Al. Jana Christiana Szucha 12a
00-918 Warszawa
skarga@trybunal.gov.pl, listy@prezydent.pl, biurorzecznika@brpo.gov.pl


W 2006 roku Waldemar Deska zbudował bez zezwolenia na własnym gruncie pod Kazimierzem gliniano-drewniany,
ekologiczny domek, “Szopę”, w której zamieszkał wraz z żoną. W reakcji uznano to za samowolę budowlaną i wydano nakaz
rozbiórki. Pan Waldemar prawa nie złamał, nie dopełnił on jedynie wymogów administracyjnych.

Aksjologicznie zarzut samowoli nie ma w tym wypadku uzasadnienia. Albo mamy własną wolę albo niewolę. Zgodnie z
Konstytucją RP ograniczanie woli (wolności) możne mieć miejsce tylko wtedy gdy jest to konieczne dla obronności kraju,
ochrony środowiska, interesu publicznego, czy prawa innego obywatela. Jeśli taki przypadek nie zachodzi nie można
ograniczać konstytucyjnie zagwarantowanej wolności. Musi istnieć więc konkretny, merytoryczny, wiarygodnie uzasadniony
powód np. planowana autostrada, zagrożone środowisko, obronność itd.

Dotychczas nie zdefiniowano takiego merytorycznego powodu. Dlaczego? Bo taki merytoryczny powód nie istnieje! Zamiast
niego mamy spuściznę ustroju totalitarnego: absurdalne wymagania administracyjne i wewnętrznie sprzeczne prawo.

Szopa Waldemara Deski nie jest sprzeczna z interesem publicznym, z prawem dobrosąsiedzkim i budowlanym, planem
zagospodarowania przestrzennego ani warunkami usytuowania budowli. Dobrze wpisuje się w krajobraz i kontekst historyczny
i przyrodniczy miejsca. Idealnie trafia w symbiozę z naturą umożliwiając dodatkowo uprawę warzyw i ziół na działce na której
stoi.

Własne schronienie to najbardziej pierwotna potrzeba człowiek, wynikająca z ludzkiej natury. Potrzeba decydująca o jego
godności. Potrzeba aksjologicznie i historycznie zaspokajana przed innymi potrzebami. Państwo sprzeciwiając się (bez
wyraźnego i wiarygodnie zdefiniowanego powodu) budowie elementarnego schronienia godzi w godność i najbardziej
elementarne prawa człowieka i obywatela.

Stwierdziwszy stan faktyczny i prawny Waldemar Deska postanowił nie prosić się o pozwolenie na budowę “Szopy”,
własnego domu, gdyż wymagałoby to niezasadnie długiego (min. 7 lat) oczekiwania, licznych upokorzeń i nagabywań
korupcyjnych. Uznał to za upokarzające, godzące w Konstytucję i podstawowe prawa człowieka i obywatela, bezprawne,
szkodliwe i kontr-produktywne, niszczące zaufanie i więzi społeczne, dławiące wolność, itp.

Złe jest to prawo, które bez ważnego powodu uniemożliwia obywatelowi zapewnienie sobie naturalnego schronienia. Nie
godzimy się na wynaturzone prawo oraz arogancję wykonawców tego prawa.


Postulujemy o:
1. Unieważnienie nakazu rozbiórki szopy, w której mieszka Waldemar Deska wraz z żoną,
2. Unieważnienie prawa sprzecznego z rozsądkiem i Konstytucją RP.


Korzyści wynikające z wprowadzenia powyższych postulatów:
1.Zlikwidowanie lub chociażby pomniejszenie: ucisku, nierówności, nadużyć biurokratycznych, korupcji, dyskryminacji w życiu
gospodarczym i niesprawiedliwości społecznej. Zlikwidowanie lub chociażby pomniejszenie skutków zwykłej głupoty, arogancji,
pogardy dla prawa,
2.Poprawa doli biednych i odrzuconych poprzez zniesienie niepotrzebnych barier,
3.Ułatwienie i potanienie drogi prowadzącej do posiadania własnego schronienia,
4.Przywrócenie obywatelom należnej im godności.

Niżej podpisany/a:
Waldemar Deska
02-791 Warszawa
autor5958@petycje.pl

  Wasze komentarze / opinie ( 109 )  

petycja ( jaga )
22-05-2012 ( odpowiedz )
Cześć Waldek, petycja ma złego adresata. A jeśli już to trzeba to inaczej zrobić.Należy wskazać konkretny przepis właściwej ustawy i wnieść o uznanie jej niezgodności z Konstytucją. Do czasu wydania o
do praworelacjonujących ( torhan )
30-04-2012 ( odpowiedz )
nie każdy chce żyć tak jak wy (praworelacjonujący) którzy macie zawsze rację. Są też tacy jak my którzy budują domy bez waszej zgody. Pozabijajcie nas za nasze gusty i za to że nie zarobiliście.
jestem za ( torhan )
30-04-2012 ( odpowiedz )
człowiek na tym świecie powinien mieć prawo do decydowania o swoim losie, lecz nie krzywdzić innych.chyba że chcesz żeby był niewolnikiem!!!!! Jeśli masz inne zdanie to żerujesz na innych!!!!!!!!!!
Wolny człowiek ( Emi )
21-04-2012 ( odpowiedz )
Wielki szacunek dla Pana za zbudowanie swojego domu ja nazywam to domem nie szopą,nie jedni by chcieli mieć coś swojego! Jeżeli chodzi o system zawsze beda mieli problem z taka osoba jak Pan a czemu ,nie wziol pan kredytu nie dal pan zarobić Banką i całemu temu choremu systemowi to z tej nienawisci licza chociaż wyższy prąd Brak słów . Zyjemy w chorym systemie ,kto z nas tak naprawde jest wolnym człowiekiem ,są tylko nieliczni tecy co nie wpętują sie w sidła Banków ,kredytów tylko robią coś na własną rekę ale nawet jak coś zrobisz n własną reke to znowu za prad ci dowalą z braku bezradności ,oby wiecej takich osób było jak Pan ! Serdecznie Pozdrawiam
Szopa zamiast willi ( walerianda )
13-04-2012 ( odpowiedz )
Jeżeli Drzymała wygrał z OKUPANTEM to jak musimy być teraz zniewoleni aby na własnym terenie nie można zamieszkać we własnej szopie. Chyba trzeba im przypomnieś że mają nam służyć a nie nami zarządzać.
Legalizacja (Serenitas)
12-04-2012 ( odpowiedz )
Jeżeli ten obiekt budowlany nie narusza przepisów (budowlanych, zagospodarowania przestrzennego, cywilnych), to czemu inwestor nie podjął działań zmierzających do jego legalizacji (art. 48 ust. 2 Pb).
Wiejcie stąd kto tylko może ( St.S. )
11-04-2012 ( odpowiedz )
Żałuję, że nie wyemigrowałem z tego kraju kiedy byłem młody i mogłem to zrobić ale wydawało mi się, że jak padnie komuna to będzie tu normalnie. Jest znacznie gorzej, wszechwładza tępych, butnych biurokratów udusi Polskę tak jak w XXVIII wieku zrobiła to samowola szlachecka. Nie jest problemem tu cokolwiek wybudować, problemem są urzędnicy i "papierki". Obiekt buduje się pół roku a różnej maści "pozwolenia" załatwia 2-3 lata a nawet dłużej. Potem jeszcze "odbiory" wg humoru i "widzimisię" urzędnika. Apel do młodych: Wiejcie z tego kraju puki możecie, tu nie ma żadnych szans na normalność. Jeśli tego nie zrobicie politycy i biurokraci wcześniej lub później Was zgnoją lub zniszczą. Pamiętajcie, że nie ponoszą oni żadnych konsekwencji swoich decyzji, nawet jeśli są one rażąco sprzeczne z prawem i niesłuszne. Jesteśmy pod jarzmem nowego aparatu ucisku jakim są biurokraci.
Prosze sie nie poddawac w walce o swoje prawa ( outsider )
10-04-2012 ( odpowiedz )
W czasach kiedy nie ma mieszkań komunalnych ,nie jest prowadzona żadna polityka pro rodzinna państwo stoi przeciwko obywatelowi ograniczajac jego prawo do normalnego zycia czyt. do normalnego mieszkania. Konstytucja nam tego nie zapewnia chociaz wygladaloby to inaczej. Prosze sie trzymac i nie dawac obedrzec sie z godnosci i swojego prawa do zycia . Przepisy powinny byc dla nas obywateli, a przede wszystkim ludzi .A skoro tak nie jest trzeba to zmienic i doprowadzic do aby tak bylo. Jest Pan na dobrej drodze i zebrał juz wielu popierajacych . Ja sie przyłaczam do tej petycji jak najbardziej i popieram Pańska walke w 100%. Ma Pan we mnie pełne wsparcie . Prosze nie składac broni i walczyc . Jestem z Panem!!!
poparcie ( odd9911 )
08-04-2012 ( odpowiedz )
popieram petycję z całego serca i rozumu!
Stanowczo sprzeciwiam się chorym przepisom ( Alicja Kowalik )
14-03-2012 ( odpowiedz )
Gdyby obowiązujące przepisy administracyjne i prawo byli ludźmi...należałoby je leczyć,lub poddać resocjalizacji.W wielu przypadkach działają na szkodę uczciwego człowieka ,zamiast jego chronić.
Jak uratować dom ( Lech )
20-02-2012 ( odpowiedz )
Według mnie po przegranej ratunkiem jest przerobienie domu na barakowóz. Wystarczy kilka podnośników, zamocować koła i postawić na płytach betonowych.rejestracji nie trzeba bo jeżdzi po swojej działce
WOLNOŚĆ I GODNOŚĆ ( JANNAJ )
15-02-2012 ( odpowiedz )
... jednocześnie burzy się "stare" budynki mieszkalne, celowo doprowadzają do ich niszczenia, aby można było zbudować kolejną galerię lub parking (patrz np. Katowice) i nie buduje się mieszkań...
      WOLNOŚĆ I GODNOŚĆ ( JANNAJ )
15-02-2012 ( odpowiedz )      
... tanich ani komunalnych... jak w państwach posiadających prawo, które umożliwia rzeczywistą troskę o demografię kraju, wolność i godność jego obywateli. Wszystkiego najlepszego Panie Waldemarze.
WOLNOŚĆ I GODNOŚĆ ( JANNAJ )
15-02-2012 ( odpowiedz )
ŻYJEMY W TZW. WOLNYM KRAJU. MOŻEMY NIE MIEĆ PRACY, MOŻEMY BYĆ BEZDOMNI, MOŻEMY ŻYĆ W UBÓSTWIE I BIEDZIE. MOŻEMY - JESTEŚMY WOLNI. STANOWIĄCY W POLSCE PRAWO (POD PRĘGIERZEM UE) NIE MUSZĄ SIĘ MARTWIĆ...
      WOLNOŚĆ I GODNOŚĆ ( JANNAJ )
15-02-2012 ( odpowiedz )      
... PONIEWAŻ MAJĄ PRACĘ, MIESZKANIE (LUB WIELE MIESZKAŃ - MAJĄ DO TEGO PRAWO) I PIENIĄDZE NA ŻYCIE... W TYM BIEDNIEJĄCYM KRAJU... GDZIE TYLKO RZĄDZĄCY NIM NIE ODCZUWAJĄ TRAGICZNEJ SYTUACJI...
           WOLNOŚĆ I GODNOŚĆ ( JANNAJ )
15-02-2012 ( odpowiedz )           
... jaka dotyka kilkuset tysięcy osób, również obywateli tego kraju, którzy też chcieliby żyć godnie i przyzwoitych warunkach, które nie uwłaczają człowiekowi. Widać jak słabe jest to państwo, które..
                WOLNOŚĆ I GODNOŚĆ ( JANNAJ )
15-02-2012               
... zmierza drogą, którą dobrze przedstawił Tony Judt w swojej książce "Źle ma się kraj". W Polsce odmawia się dachu nad głową, własnego miejsca do życia w imię "prawa". To jest Polska wolność!...
Sposób (Netodyk)
16-01-2012 ( odpowiedz )
Własne państwo na własnej ziemi. Zgodnie z prawem międzynarodowym sąd polski nic nie może w takiej sytuacji ani żaden polski urzędnik. Vide http://fakty.interia.pl/tylko_u_nas/news/zaloz- sobie-panstwo,1047529,3439. Pozdrawiam
Analfabeci prawni to mód dla urzędników (p******enieoszopenie)
13-01-2012 ( odpowiedz )
Wystawienie drewnianej szopy ( bez fundamentów) nie wymaga zezwolenia i ch.uj komu do tego jakie jest jej przeznaczenie. Niech wstawi tam kurę albo kozę i mogą go wszyscy w dupe pocałować
i jeszcze w temacie (krzysiek)
12-01-2012 ( odpowiedz )
Przypominam sobie, jak to p.Janusz Korwin Mikke zgłosił poprawkę do pisanego wówczas Prawa Budowlanego: Przepisy niniejsze nie stosują się do bud. prywatnych 1 kondygnacyjnych.Uwalili, psia ich mać.
też w temacie (krzysiek)
12-01-2012 ( odpowiedz )
Jak barany dajemy się pędzić w biurokratyczno- unijne BAGNO. Koniecznie zobaczcie pomyślcie i propagujcie jak najszerzej: http://www.youtube.com/watch?v=NXQcFc645zQ Ludzie!!!! Obudźcie się wreszcie.
Mamy dziś 4 x więcej urządników niż za PRL-u (Marta)
11-01-2012 ( odpowiedz )
Karykaturalną biurokrację, gigantyczny dług publiczny, totalną eksploatację państwa przez biznesy tajnych służb i ... cherlawą młodzież.
DO PANA WALDEMARA DESKI ORAZ WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH ( Milosz Mrozowski )
11-01-2012 ( odpowiedz )
proszę smialo pisac na maila w sprawie kooperacji. Linki. http://privateaudio.homestead.com/Dean-Clifford.html http://www.youtube.com/watch?v=-lhPhos88_g http://video.google.com/videoplay?docid=6729
DO PANA WALDEMARA DESKI ORAZ WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH ( Milosz Mrozowski )
11-01-2012 ( odpowiedz )
Witam Od kilku miesiecy studiuje w internecie pewna kwestie; w Kanadzie i UK (w krajach Anglo Saskich) Zalozono takie spolecznosci jak The Freeman Society, i TPUC (The United Peoples Community) prosz
prognoza (realista)
11-01-2012 ( odpowiedz )
szkoda czasu żadne petycje nie pomogą, nie łudźcie się tylko rewolucja i milion trupów urzędniczych i innych pachołów systemu rozwiąże problem
      NIE rewolucja !!!!!! (Predisto)
11-01-2012 ( odpowiedz )      
To co się dzieje w około ( między innymi w sprawie domu pana Waldemara jest właśnie SKUTKIEM(!!!!) REWOLUCJI właśnie !! Odtrutką na to powinna być zaś KONTRREWOLUCJA !!!!!
jestem za waldkiem ( flora )
11-01-2012 ( odpowiedz )
mam podobną sytuację nakaz rozbiórki pomieszczenia dla krowy ikojców dla psów wszystko jest z płyt ogrodzeniowych prefabrykowanych.Piszę od kilku lat różne odwołania ale wreszcie muszę rozebrać
Nie rozbierajcie szopy! (zdechlak)
11-01-2012 ( odpowiedz )
Ludzie to państwo jest chore - dajcie człowiekowi żyć!
cd (nr1)
30-12-2011 ( odpowiedz )
porządek (pewien) na Zachodzie nie spadł z księżyca. Drzymale nie rozebrali wozu.
cd (nr1)
30-12-2011 ( odpowiedz )
porządek (pewien) na Zachodzie nie spadł z księżyca. Drzymale nie rozebrali wozu.
prawniczka Deweloper Deska ( nr1 )
30-12-2011 ( odpowiedz )
p.Deska ma rację. Bezczelność urzędników, wspierana przez złych sędziów jest demoralizująca, szkodliwa dla państwa i Narodu. Nie znam p. Deski, ale nawet jeśli coś popełnił żłego, to apel jest OK.
Potrzebne sa zmiany ("wykiwana")
17-12-2011 ( odpowiedz )
Byłam bezbronną ofiarą władzy urzędniczych absurdów i matactw. Nadzór budowlany może bezkarnie łamać prawo wspierając swoich wybrańców i nie liczyć się zupełnie z interesem i prawem zwykłego obywatel
Zastanówcie sie co podpisujecie. (Deweloper Deska)
14-12-2011 ( odpowiedz )
Nie rozumiem dlazego tak ochoczo i bez sprawdzenia podpisujecie państwo petycję, nawołujacą do usankcjonowania łamania prawa. Prawo budowlane jest odwieczne (Hammurabi) i w zbiorowiskach ludzkich konieczne. Mozna kwestionować zakres ingerencji gminy ale nie prawo do ingerencji. Podobaja sie Wam niemieckie i szwajarskie miasteczka - są ładne bo maja jednolity plan zagospodarowania przestrzennego i wystroju. Bezcelnośc p. Deski jest porażajaca. Jako deweloper popełnił szereg takich samowoli (wiem o 3) ale szczęśliwie opchnął je frajerom i teraz oni się martwią. A na próby reklamacji ma też sposób. Myślę że jak by gmina sprawdziła np. jak często wywozi szambo, to miałaby kolejny dowód samowoli. A wiedza sasiedzi jak kto siedzi.
PAN DESKA TO OSZUST A JEGO PETYCJA TO NADUŻYCIE!!!!!!!! (prawniczka)
14-12-2011 ( odpowiedz )
Pan Waldzio z żoną to OSZUŚCI! W Warszawie wyrolowali już kilka osób na nieruchomościach i widać dlatego uciekli do szopy w Kaziemierzu. Pan Deska od lat uprawia samowolę budowlaną i jest w tym mistrzem. To nie on jest ofiarą, tylko ci, których oszukał! Zanim podpiszesz - dowiedz się więcej na temat działalności tego pana i jego żony.
serdecznosci trzymaj sie ( bienias )
09-12-2011 ( odpowiedz )
WALDEK SERDECZNIE CIE POZDRAWIAM BARDZO MNIE PORUSZYLA TWOJA POSTAWA I ABSOLUTNIE SIE Z NIA ZGADZAM TO FAJNIE ZE SA JESZCZE LUDZIE KTORZY WALCZA O ELEMENTARNE WARTOSCI I DLA MNIE NIE MA ZADNYCVH WATPLIWOSCI..ZE DZIALASZ SLUSZNIE I WIERZE ZE CI SIE UDA...POZDRAWIA CIE TEZ PUCHACZ KTORY GRA W DAABIE NA GITCE I ZE MNA W TRAWNIUKU TO STARY BAND KTORY O DZIWO JESZCZE ISTNIEJE POZDRAWIAM CIEPL,I KRZYSIEK BIEN
Petycja w obronie szopy Pana Waldemara Deski ( Adalbertus )
07-12-2011 ( odpowiedz )
Polacy zyja w amoku mentalnosci niewolniczej. Totalnie oglupieni przez polszewikow, ktorzy zarzadzaja strukturami panstwa oraz polskojezyczne media. Polacy broncie wolnosci.Z calego serca popieram
poparcie (kuba)
01-12-2011 ( odpowiedz )
popieram petycje i prosze o zluzowanie prawa budowlanego dotyczacego budowy domków letniskowych
popieram ( jarek )
01-12-2011 ( odpowiedz )
ja tez popieram ten wniosek poniewaz uważam że prawo budowlane to wymysł kominstycznego państwa a ci co sprawują władze do dnia dzisiejszego nie potrafja sie z niego otrząsnąć Ja nie widze powodu żeby jakiś urzedas co niezna ustawy zasadniczej decydował co ja robie na mojej własnosci !!!!!!!!jeżeli chcecie w tym kraju budować ulepszony socjalizm z lat ubiegłych to proponuje wam wyjazd na kube. Domki rekreacyjne uażam że też powinny być budowane tylko na zgłoszenie bo tak naprawde to niema róznicy miedzy rekreacyjnym a gospodarczym bo każdy może mieszkać w szopie i odwrotnie
Komu wolno to wolno (Pomyslodawca)
20-11-2011 ( odpowiedz )
Krzyz w Sejmie wisi = SZOPA STOI, przeciez to tradycja itd. proste az plakac sie chce. Powodzenia i moze kilka krzyzy postawionych dookola odstraszy "urzednikow".
Wolność obywatelska (KKK)
20-11-2011 ( odpowiedz )
jak można mówić o własności skoro o wszystko ( płot, przyłącza, dom itp ) należy mieć stosowne pozwolenia. Jeżeli coś jest moje to nie muszę pytać jakiegoś urzędasa o zgodę. Absurdalne
Wolność obywatelska (KKK)
20-11-2011 ( odpowiedz )
jak można mówić o własności skoro o wszystko ( płot, przyłącza, dom itp ) należy mieć stosowne pozwolenia. Jeżeli coś jest moje to nie muszę pytać jakiegoś urzędasa o zgodę. Absurdalne
powazna sprawa 3 (biedak)
19-11-2011 ( odpowiedz )
Obecna sytuacja jest nie normalna i chora. Brak domów, to ze ludzie mieszkają w zawaliskach to ze domy kosztują po 300tys zloty to wina biurokracji. Materiały na dom można zgromadzić, wybudować po woli z przyjacielami lub z rodzina bez pożyczek na cale zycie tak jak to było od wieków. Co gorsza rozbiórki rzekomo samowoli budowlanych jest porażka prawa. Nie rozumie jak prawo może nakazać zburzyć własny dobry dom lub przybudówkę w którym się mieszka to nie ludzkie ? Czy obecnie w XXI wieku ludzie bez skomplikowanych projektów nie potrafią wybudować domu dla siebie ?? Od wieków potrafili a obecnie cofnęli się w rozwoju cywilizacyjnym ze jakiś studencik co nigdy nie widział żadnej budowy projektuje dom ? To ze każdy bierze sprawy w swoje ręce i nie czeka na pomoc państwa , na mieszkania socjalne i lepi co potrafi i jak potrafi swoje gniazdko jest przestępca do 2 lat wiezienia z grzywna do 50000zl i z obawa ze przyjdzie mu to burzyć? Czy to jest zly człowiek przestępca? Kiedy wszystko wróci do normalnego stanu ? Kiedy będzie można normalnie żyć?
powazna sprawa 2 (biedak)
19-11-2011 ( odpowiedz )
Jak liczyłem za 25000PLN można kupić materiały na cały dom 60metrow kwadratowy,(6 000zl fundamenty, ściany nośne 700sz pustaka *8zl=5600zl, strop belki drewniane wełna 3 000PLN; okna dzwi 3000PLN, dach 10000PLN CALOSC 27600PLN, = 7 miesięcy w Niemczech po 1000 euro/miesiąc) robocizna własna, bez pożyczek uczciwie . Chcąc na legalu to zrobić to same opłaty 8000PLN I nic samemu nie można zrobić bo nie ma się uprawnień a za robocizna to nie winem czy 20000 tys wystarczy Uważam ze pozwolenia na budynki mieszkalne parterowe dla siebie do 100metrow kwadratowych powinie być wydawane za darmo na zasadzie zgłoszenia bez planów. Domy parterowe od wieków ludzie budowali intuicyjnie i większości żadnej tragedii nie było bo gatunek ludzki jakoś przetrwał. Powinna być ogólnie dostępne normy dotyczące usytuowania budynku na działce tzn w jakiej odległości od miedzy itd. I to wszystko.
powazna sprawa 1 ( biedak )
19-11-2011 ( odpowiedz )
Sytuacja na wsi polskiej z tej części B przedstawia sie tragicznie. Wiele ludzi mieszka w starych drewnianych domach przed wojennych gdzie rożne owady grzyby, przecieki doprowadziły te domy do stanu zagrażającemu ich mieszkańcom. Nie każdemu się najlepiej wiedzie wiec ludzie ratują się jak mogą. Pytam co się komu stanie jak taka rodzina kupi kilka palet pustaka i dobuduje przybudówkę lub nowy budynek obok starego, parterowy ze stropem drewnianym dla siebie i swojej rodziny? Każdy człowiek domek parterowy może posklejać bez wyszukanego projektu to potrafili ludzie pierwotni. Mam pytanie jak zarobić uczciwie 300tys zl na normalny zgodnie z papierami i pozwoleniami dom??? Jak ktoś wie to niech się pochwali.
Popieram, moim zdaniem europejski socjalizm coraz bardziej ( PaKo )
19-11-2011 ( odpowiedz )
ogranicza indywidualną wolność obywatela. Tak jak napisano, ja też uważam, że jedynym powodem ograniczenia wolności mogą być względy obronności, dobro wspólne i pogorszenie warunków życia sąsiada

1 |  2 |  3

Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez Waldemar Deska. Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie regulamin@petycje.pl.