30-07-2010
Podpisy
  Za petycją:     3,448 (2,838)
  Przeciw:      40  (29)
Wizyt: 19,515,909
Podpisów: 689,812
Dokument >> Petycja
     Dokument Nr 1927 Przeciwko niehumanitarnej sprzedaży karpi Warszawa  20-12-2006   

Do:
Premier RP

Kancelaria Premiera RP
al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa


My, niżej podpisani, domagamy się natychmiastowych zmian w prawie, które zapobiegną niedopuszczalnemu traktowaniu
wszystkich ryb, a w szczególności karpi sprzedawanych w okresie świątecznym. Karpie przenoszone są i przetrzymywane w
minimalnej ilości wody lub zupełnie jej pozbawione. Zajmujący się nimi niewykwalifikowany personel używa nieodpowiednich
narzędzi, które bez wątpienia są u ryb przyczyną cierpienia. Karpie zazwyczaj wręczane są klientom w plastikowych
torbach bez wody (czasami w jednej torbie znajduje się więcej, niż jeden karp) – chociaż wszyscy wiemy, że ryby nie mogą
bez niej oddychać.

Popieramy wprowadzenie zmian w prawie, które zabronią hodowcom, sprzedawcom i konsumentom traktowania karpi (i innych
ryb) jak rzeczy, niezdolnych do odczuwania bólu.

Niżej podpisany/a:
Marta Paciorkowska
Fundacja Viva! Akcja dla zwierząt
00-367 Warszawa
marta@viva.org.pl

  Wasze komentarze / opinie ( 223 )  

PRZESADA ( Gabik )
23-04-2010 ( odpowiedz )
ja uważam wręcz przeciwnie niż mój przedmówca. co z tego że karp jest smaczny ?? nie mozemy (ludzie) sie pochamowac ?? powstrzymac sie od swoich widzi mi sie...? to żałosne. Ryby czy inne zwierzeta tez czuja. !! a gdyby nas wziąść i na żywca pokroić... bo ktoś lubi tak...? POMYŚLMY TROCHĘ !!
Ludzie opamietajcie sie ( Ksiaze Robak )
24-02-2010 ( odpowiedz )
Ja kocham KARPIE, ale w galarecie. Uwazam źe autor tej petycji posówa sie za daleko. A moźe by tak zabronić wogóle spoźywania ryb, mięsa wieprzowego czy innych produktów zwierzecych. Ach zapomniałem źe warzywa teź mają swoje uczucia i nie powinny być krojone bo to je boli. W ten sposób zapomnij mi o jedzeniu bo kaźdy produkt ma swoje uczucia i prawo do bólu. Tylko źe kto się zajmie ludzkością i prawem do dobrego kalorycznego wyźywienia. Nie dajmy się zwariować! Takie petycja nic nie są warte i autor takich petycji niech się podwujnie zastanowi jaki głup[oty wypisuje. Z powaźaniem - Ksiąźe Robak (kiedyś byłem Ksiądz Robak - ale po tym jak moji przyjaciele w sutannach zajmowali sie zabawianiem z młodymi chłopcami w celach klasztornych, postanowiłem wystąpić z tego zepsutego, zgniłego środowiska starych kawalerów mieczowych i poprowadzić moją krucjate na falach internetu.
:( (majka)
05-02-2010 ( odpowiedz )
Naprawdę dziwią mnie te podpisy przeciw, muszą to być źli ludzie.
Karp (Baba...)
28-12-2009 ( odpowiedz )
Chcesz kupić ryby ? Zabierz więc z domu odpowiedni pojemnik najlepiej ze źródlaną wodą(nie zawiera chloru!)
Petycja ( Natalia )
24-12-2009 ( odpowiedz )
Jestem za! Ryby też odczuwają ból! Nie można ich tak traktować! Jestem wegetarianką i najchętniej to bym zabiła tych wszystkich ludzi którzy w tak piekielny sposób obchodza się ze zwierzętami ! Już bym wolała by nie było nawet 'świąt' !
Karpie (MMM)
23-12-2009 ( odpowiedz )
Popieram w 100%!!!!!!
Uwolnij Karpia! ( Boczek )
23-12-2009 ( odpowiedz )
UK na 100%!! (popieram)
koniec!! (alexy)
22-12-2009 ( odpowiedz )
jestem z Wami !!! koniec z mordem i bezsensowną rzezią!!!
ekolodzy? (ex rybak)
21-12-2009 ( odpowiedz )
Zamiast rzeczowej dyskusji ta strona gra na emocjach. Zadajcie sobie nieco trudu i poczytajcie o organizmach żywych jakimi są ryby o ich odmienności(to nie są ssaki). Walczycie z torbami foliowymi a jest to praktycznie jedyny humanitarny sposób na transport ryby do domu,i jak komu się podoba przechowaniu karpia w wannie do wigiili( zmieniając mu dość często wodę lub dopuszczając wodę prysznicem). Wkładanie głowy do worka foliowego i próba oddychania dla ssaka jest raczej zabójcza a rybie pozwala zachować zamknięte pokrywy skrzelowe i utrzymać wilgotność skrzel, która jest podstawą oddychania. Ryba to organizm zmiennocieplny i jej wymagania tlenowe w grudniowych temp. są minimalne. Stawy w zimie zwykle są skute lodem i metabolizm i oddychanie ryb jest do takich warunków dostosowane. Polecam www.pankarp.pl jest tam wiele informacji mogących nieco naświetlić to o czym pisałem wyżej.
A konkretny postulat? (anty- petycja)
21-12-2009 ( odpowiedz )
Pojawia się tu krytyka sposobu sprzedaży, ale nie ma konkretnego postulatu, który mówiłby, co robić, by było lepiej. Bezsensowna jest dyskusja, czy ryby cierpią czy nie. Ponadto, o czym tu mówimy: o uczuciach czy cierpieniu czysto fizjologicznym? Zawsze będzie to tylko ocena, subiektywne zdanie, i liczy się to, czy my sami jesteśmy na to uwrażliwieni czy nie. Uważam natomiast, że o ile można skrócić biologiczne cierpnie istoty, bez względu na to, czy mówi, czy nie mówi, i jak jest inteligentna, to warto to zrobić. Wystarczyłoby, aby karpie nie były transportowane, a co za tym idzie sprzedawane żywe; albo gdyby były zabijane w momencie sprzedaży. Ps: Nie należy zaniechać prób rozwiązania kwestii, ale zwróćmy również uwagę na inne petycje, które mogą się wydać istotniejsze.
Petycja bezsensowna gdyż takie prawo istnieje ( WuPe )
21-12-2009 ( odpowiedz )
Nie potrafię zrozumieć tego jak organizacja, która chce byc uważana za poważną organizuje taka petycje bez sprawdzenia tematu. To śmieszne i żałosne. Być może ktoś kiedyś będzie w potrzebie i premier go oleje bo stwierdzi, że takie petycje wysyłają niepoważni ludzie i organizacje. Wycofajcie to. Poczytajcie najpierw ustawę z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2003 r. Nr 106, poz. 1002 ze zm.)
debile (Pan karp)
20-12-2009 ( odpowiedz )
macie farta ze nie jestescie rybami :D a tak co do komentarza o tym ze powinno sie zabijac ryby w mniej bolesny sposob polecam krzesło elekryczne z mozliwością wykonania ostatniej woli albo środek nasenny i w białych rękawiczkach zabijać :)
      A Ty co, weganin? (m_gol)
22-12-2009 ( odpowiedz )      
A Ty co, weganin? Pewnie jesz tylko owoce, a i też tylko takie, które same spadną z drzewa? (bo przecież owoce też cierpią!) Nie jesz serów, mleka, masła, wędliny... Zgadza się?
oddychanie (Bere)
16-12-2009 ( odpowiedz )
Akurat karpie maja to do siebie, ze w przeciwieństwie od wielu innych ryb radzą sobą całkiem nieźle z powietrzem atmosferycznym..
      karp (Marek)
17-12-2009 ( odpowiedz )      
A może też latają? A może mogą w ogóle żyć bez wody? Może mają płuca. A może w ogóle nie są rybami. Myślenie jednak boli.......niektórych
      karpie radza sobie bez powietrza (viola005)
18-12-2009 ( odpowiedz )      
karpie radza sobie niezle bez powietrza? i dlatego umieraja z szeroko otwartymi pyszczkami rozpaczliwie usilujac sie nie udusic?
:( ( Rysio_gce )
12-12-2009 ( odpowiedz )
Bo nie dalej jak wczoraj uswiadamialem znajomych w robocie na temat swiatecznego karpia. K... mac jezeli krowy , swinie czy konie, a nawet kurczaki i gesi sa przetrzymywane lub przewozone w niehumanitarnych warunkach to rozne organizacje az hucza, a karpie przewozone po pare set lub tysiecy w malych zbiorniczkach i zazynane na oczach niejednokrotnie dzieci nikogo nie interesuja. Bo taka jest zas.....ana polska tradycja. Karp jest od lat na naszych swiatecznych stolach dlatego ze chyba jest najtanszy, bo malo kto kupuje sandacza, czy lososia. I nie potrafie zrozumiec jaki sens ma targanie w siatach zywych ryb do domu , tylko po to zeby zaraz potraktowac je tluczkiem do miesa i rozkoszowac sie wyciaganiem ich wnetrznosci. Ale mi kurde ulzylo .
bla (ergem)
11-12-2009 ( odpowiedz )
Karpie jedzono od zawsze w święta, lecz moim zdaniem powinno się je zabijać jakimś bezbolesnym sposobem (porażanie prądem etc.), również inne zwierzęta są źle traktowane a nikt nie zwraca na nie uwagi ...
      odpowiedź na ignorancję (diabeł)
15-12-2009 ( odpowiedz )      
jak chcesz to zaraz się przejdę tam do ciebie i osobiście potraktuję cię prądem, bezboleśnie...
bla (ergem)
11-12-2009 ( odpowiedz )
Karpie jedzono od zawsze w święta, lecz moim zdaniem powinno się je zabijać jakimś bezbolesnym sposobem (porażanie prądem etc.), również inne zwierzęta są źle traktowane a nikt nie zwraca na nie uwagi ...
      skutki braku wiedzy (viola005)
18-12-2009 ( odpowiedz )      
1) Karpi nie jedzono ZAWSZE, kiedys sie to zaczelo i moze sie kiedys skonczyc 2) porazanie pradem NIE JEST BEZBOLESNE - sprobuj dotknac nagiego przewodu, a przekonasz sie jakie to przyjemne 3) w obronie innych zwierzat sa prowadzone akcje przez wiele organizacji swiatowych takich jak PETA oraz polskich jak Viva,Tara, Fundacja Emir i wiele schronisk - to ty jakos nie zwracasz na te akcje uwagi
           PETA (m_gol)
22-12-2009 ( odpowiedz )           
No, PETA to się akurat głównie zajmuje zdjęciami nagich panienek, nie oszukujmy się.
się porobiło (Wiolina)
07-12-2009 ( odpowiedz )
A wszystko przez kogo? przez katoli....gdyby ludzie wreszcie skonczyli z tymi wszystkimi bogami i innymi bzdurami, gdyby wreszcie obudzili swoj umysl gdyby udalo im sie wejsc na ten wyzszy szczebel swiadomosci to swiat bylby znacznie wspanialszy.tzn swiat jest wspanialy tylko ludziom wlasnie do tego brakuje.
ZA ( Katarzyna F )
05-12-2009 ( odpowiedz )
juz chyba nigdy nie wezme do ust karpia i innych ryb... tylko pytanie, czego jeszcze nie powinnismy jesc w nie dlugim czasie...? nie dlugo umrzemy z glodu! ale ta petycje popieram ryba jest bardzo zdrowa i nie ma mozgu jak ludzie i zwierzeta wiec nie wiemy czy tak naprawde cos czuje gdy jest zabijana! ale powinno to odbywac sie bardziej humanitarnie bo az oczy bola... dlatego jestem za petycja
      błąd (perkozek)
07-12-2009 ( odpowiedz )      
Ryby mają mózg.
      ryby maja mozg i centralny uklad nerwowy (viola005)
18-12-2009 ( odpowiedz )      
jak wszystkie zwierzeta posiadajace mozg i centralny uklad nerwowy, ryby odczuwaja bol i meke duszenia sie bez wody lub przebywania w ciasnym pojemniku z brudna od ich odchodow, ich cierpienie w niczym nie rozni sie od meczarni ludzi pozbawionych powietrza do oddychania, jak bylo w bydlecych wagonach wiozacych wiezniow do obozow koncentracyjnych
           W niczym? (m_gol)
22-12-2009 ( odpowiedz )           
Samo stwierdzenie, że ich cierpienie W NICZYM się nie różni od ludzkiego świadczy o beznadziejności Twych argumentów. Wyczuwasz subtelną różnicę między rybą a ssakiem?
Paskudna polska (Paulina)
02-12-2009 ( odpowiedz )
popieram!!!! to jest okropne!
popieram (polu)
29-11-2009 ( odpowiedz )
popieram!
popieram! ( konikowa )
18-11-2009 ( odpowiedz )
mam dosyć katowania tych biednych ryb!
popieram ( tysiak )
10-11-2009 ( odpowiedz )
popieram!
popieram! ( alex )
05-11-2009 ( odpowiedz )
nie zgadzam się na przetrzymywanie ich w taki sposób. męka męka i jeszcze raz męka .. czy na prawdę konieczne jest jedzenie ryby w święta? chyba w tym dniu chodzi o coś innego niż o obżeranie się smażoną rybą ;/
popieram ( kiki )
17-07-2009 ( odpowiedz )
popieram. nie zabijajcie ich.!!!!
Nie nawidze takich ludzi .! (Natalcia :*)
14-03-2009 ( odpowiedz )
W pełni to popieram .!
Szmaty ! (Miluusia)
28-02-2009 ( odpowiedz )
Nie zabijajcie ich ;( to też zwierzeta ;/ One czuja ;// i nie wiem jak mozecie je zabijac kiedy patrza wam w oczy ;/ zachowujecie sie jak banda sk***ysynow ;/! nienawidze Was ! wszystkich mordercow zwierzat !
nie zabijac karpi! ( asiabierz )
26-01-2009 ( odpowiedz )
to najwieksza glupota na swiecie! dajcie im zyc!
. (Aga.)
12-01-2009 ( odpowiedz )
Popieram w pełni. Jestem przeciwniczką tak brutalnego zabijania tych stworzeń.
Przestańcie dręćzyć karie!!! ( Maria wegetarianka )
01-01-2009 ( odpowiedz )
Moja rodzina od lat nie świetuje z zabitym karpiem i świeta mamy bardzo udane, może własnie dlatego. Karp jest piekny, ale drogi i ościsty, a tradycja z karpiem w wannie, a potem na patelni jest niehumanitarna, obrzydliwa i nie ma nic wspolnego z Sacrum, na które sie powolujemy .Dręcząćc zwierzęta, zabijając je w miliardowych milościach nie słuzymy Bogu, ale diablu i o tym musimy pamietać! Pomyslcie troche zanim odbierzecie życie jakiemukowiek zwierzęciu, w tym karpioiwi, i zanim sięgniecie po mięsny - rybi posilek.
!!! (ewww)
30-12-2008 ( odpowiedz )
Dajmy Karpiom spokój!
Dajmy Karpiom święty spokój! ( Ordi )
29-12-2008 ( odpowiedz )
Karpie mają układ nerwowy, podobnie jak inne zwierzęta a według mojego żródła(Dawkins) taki embrion ludzki tego nie posiada. Co do Omega3 i kwestii zdrowotnych jest tez trochę sprzecznych informacji naukowych, więc kwestie zdrowotne mogą być niepewne. Możliwe że ryby były naturalnym pokarmem jedynie w krajach gdzie były one powszechnym pokarmem w danym regionie, a w innych nie będą spełniały swoich zdrowotnych walorów, podobnie zresztą jak inny pokarm - krowie mleko. Ale jest to trochę inny temat. Nie zmienia to faktu, że w dzisiejszych czasach można żyć bez ryby i można znależć alternatywy zdrowotne jeśli kogoś obchodzą kwestie etyki, humanizmu, altruizmu czy empatii. Jest to tylko kwestia zmiany świadomości na tą bardziej bezkonfliktową i bardziej myślącą :). Na razie wydaje mi się że człowiek powiela puste i bardzo częste wypowiadane słowa i inne popularne zdarzenia. Odnośnie karpia jest to konsumpcyjno-komunistyczno-wigilijny zwyczaj, który został utrwalony na zasadzie wielokrotnych powtórzeń a taki dobry katolik nawet się nie zorientuje, ze może kogoś krzywdzić. Możliwe że taka nasza neurologiczna natura, ale nie znaczy to że kierunek w którym zmierza ten nasz gatunek nie może być inny, bardziej ukierunkowany na współodczuwanie i nie tylko odnośnie relacji ludzkich które są z pewności wąskie i niepełne. To może tyle.
JESTEM JAK NAJBARDZIEJ ZA! ( Catheleen )
27-12-2008 ( odpowiedz )
Mam dość widoku rzucającej się ryby w worku bez wody... Jak tak można traktować zwierzęta! Ciekawe jakby się czuli właśnie ci ludzie, gdyby ich przywiązano do głazu, wrzucono do oceanu, po 15 minutach wyłowiono, a potem ostrzyło się przy nich nóż i na końcu odcięto im głowy...
JESTEM ZA ( DAMARIS888 )
26-12-2008 ( odpowiedz )
OD DAWNA NIE KUPUJĘ KARPI ANI ŻYWYCH ANI MARTWYCH, NIE ZAPOMNĘ JAK W DOMU RODZINNYM MAMA SMAŻYŁA KARPIE A ONE JESZCZE NA PATELNI SIĘ RUSZAŁY ,TO BYŁO STRASZNE.MOŻNA ŚWIĘTOWAĆ BEZ KARPIA .
Jestem Za! (...)
26-12-2008 ( odpowiedz )
Jestem Za!
jestem za.! ( porcelanowalalka )
24-12-2008 ( odpowiedz )
no według mnie święta bez karpia też by były świętami. a żal zabijać. karp to też żywa istota przeciez
jestem za! (Mesmerize24)
24-12-2008 ( odpowiedz )
Jestem za! Ostatnio w sklepie widzialam jak sprzedawca bierze worek i wklada do niego 2 karpie i szczelnie zamyka.. oczywiscie bez wody! Zal mi sie zrobilo tych karpi i chcialam zaczac wrzeszczec na calego jak widzialam ich rzucanie sie w tym worku. Miały taki smutny wzrok..
kapie ( strucla makowa )
24-12-2008 ( odpowiedz )
uwolnic karpie
Nienormalni! ( asias )
24-12-2008 ( odpowiedz )
jesteście nienormalni znaleźli się ludzie jak dla mnie kiedy je marchewki tez je zabijacie bo wszystko żyje !
      ... (ola)
26-11-2009 ( odpowiedz )      
a czy marchewka ucieka z rąk oprawcom, czy się rusza, czy otwiera usta, czy krwawi ?
      marchewka jest mniam (Wiolina)
07-12-2009 ( odpowiedz )      
tak tyle ze marchewka nadaje sie dla ludzi do jedzenia, mieso nie. niech ktos mi poda choc jeden dowod na miesozernosc ludzi, choc jedna ceche anatomiczna czy fizjologiczna... taki ktorego nie daloby sie podwazyc NIE ISTNIEJE. wystarczy pomyslec- czlowiek odzywiajacy sie wylacznie pokarmem roslinnym bedzie zyl dlugo bez problemow zdrowotnych, jak ktos zywil by sie tylko miesem dlugo by raczej nie pozyl,jak ktosjest pol na pol tez nie jest zazwyczaj stuprocentowo zdrowy i odporny. wszystko oczywiscie zalezy od indywidualnych zapotrzebowan,jakosci spozywanych produktow,i jakie zwiazki chemiczne produkty te zawieraja.
      nie wyzywaj, aby i ciebie nie wyzywano, asiu s (viola005)
18-12-2009 ( odpowiedz )      
ty tez nieladnie sie wyrazasz, asiu s - marchew, jak wszystkie rosliny, NIE POSIADA CENTRALNEGO UKLADU NERWOWEGO, wiec nie czuje bolu. Jest teoria i pewne dowody na to, ze rosliny czuja strach przed smiercia i usiluja sie odsunac od zagrozenia. Jezeli tak uwazasz, to przestan jesc marchew w imie przekonania, ze wszystko zyje. Sa asceci zywiacy sie doslownie powietrzem - garstka gotowanej pszenicy dziennie. Zdobedziesz w ten sposob moj szacunek. Jezeli jednak jesz marchew i nie daj Boze mieso, to nie umniejszaj staran wegetarian, ktorzy usiluja WYRZADZAC JAK NAJMNIEJ KRZYWDY.
zdrowo chlaśnijcie sie w głowy ;) (kwiatek)
24-12-2008 ( odpowiedz )
a powiem tak, stuknijcie sie wszyscy w te głupie łby :/ no dobra nawet jak męczą te ryby, to co ja moge zrobić :/ ? tak czy tak na wigilii będą. Zwierzęta to zweirzęta, stworzone przez Boga na potrzeby człowieka. Taki problem robicie a możecie sie zająć może tym żeby bezdomni mieli wogóle co zjeść....... albo żeby ludzie nie cierpieli w święta :/
      PSY I KOTY (OLKO)
25-12-2008 ( odpowiedz )      
JESTEM CIEKAW CZY GDYBY NA WIGILIE ZABIJANO KOTY,LUB PSY TEZ WSZYSCY MOWILI BY O TRADYCJI.KIEDY USLYSZYCIE O TYM ZE W CHINACH ZABIJA SIE WLASNIE KOCIAKI LUB PSY OD RAZU WOLACIE ZE TO BARBARZYNSTWO I OKRUCIENSTWO.A JEZELI CHODZI O KARPIA TO CO TAM,NIE PISZCZY WIEC NIE CZUJE.WOGOLE TO JAKI CEL PRZYSWIECA TEJ MASAKRZE?,CZY SWIETA MUSZA BYC SKAPANE WE KRWI?.GDZIE TU MILOSC?,GDZIE TU WIARA?,GDZIE TU...BOG?.
           ? (piq)
25-12-2008 ( odpowiedz )           
bóg nie istnieje.
                no wlasnie (Wiolina)
07-12-2009               
wreszcie ktos z otwartymi oczami :) w rzeczy samej bog to tylko ludzki wymysl na ktory mozna zrzucic wszystkie swoje bledy np: 'to sie stalo bo tak chcial 'los,'bog' czy co tam jeszcze' dzieki ktoremu ludzie wyzbywaja sie odpowiedzialnosci za to co robia. i w dodatku oni niby tacy wspaniali sa bo pomoga starszej pani przejsc przez ulice- gowno prawda, katole zawsze mysla o sobie- robia cos dobrego bo sie boja ze trafia do piekla ktore oczywiscie jest tylko kolejna opowiastka ktora sie straszy dzieci.i jescze kolejna rzecz-jak sie przy nich mowi o ewolucji, o teoriach na pochodzenie zycia czy wszechswiata to nie nie co za bzdura, taa bo niby ich bog albo ze maryja zaszla w ciaze bez seksu to niby jest wiarygodne...
      Sam się stuknj (Wolf)
12-01-2009 ( odpowiedz )      
ja bym wolała, żeb yludzie a nie ziwerzaki cierpiały w święta gówniarzu!!!
           hyh (Wiolina)
07-12-2009 ( odpowiedz )           
czlowiek tez jest zwierzęciem.
      oczywicie Bóg stworzył zwierzęta na użytek człowieka ( trutka )
01-04-2009 ( odpowiedz )      
ale to nie znaczy że mamy je traktowac w ten sposób. rozumiem że nie uniknie się całkowicie jzabijania zwierząt, bo większośc ludzi nie chce zrezygnowac z ich jedzenia, ale nie powinno się tego robic w taki sposób!! miliony zwierząt giną niepotrzebnie zanim jeszcze trafią do konsumentów. podsumowując męczymy niewyobrażalną ilośc zwierząt, z czego mniejszą częśc zjadamy i trzymamy je w tragicznych warunkach bo tak jest taniej? Skoro są darem bożym powinniśmy je szanowac i zabijac (jeżeli już ktoś koniecznie musi) tylko tyle, ile jest mu potrzebne.
      ... (OLA)
26-11-2009 ( odpowiedz )      
skąd wiesz jakie były intencje Boga, rozmawiałeś z nim ? A co Ty robisz dla BEZDOMNYCH ???
      . ( wegeM )
13-12-2009 ( odpowiedz )      
podobno najpierw byly zwierzeta a dopiero pozniej ludzie. wiec jak moga byc one sworzone dla ludzi ktorych jeszcze wtedy nie bylo? a w zasadzie to jak mozna stworzyc zywe stworzenia ktore czuja bol dla potrzeb innych. niby Bog kaze kochac, nie robic krzywdy ani nie ranic innych. ale zwierzeta to juz mozna? i gdzie tu jest milosc? przeciez zwierzeta tez czuja.
      w kwestii stukania sie w glowe (viola005)
18-12-2009 ( odpowiedz )      
nieladnie sie odzywasz, kwiatek 1) co ty mozesz zrobic? mozesz podpisac petycje i nie jesc wiecej karpia na Wigilie ani zadnej innej ryby, ani zadnego innego zwierzecia - oto co mozesz zrobic 2) tak czy siak beda karpie na Wigilie? kiedys kupowalo sie niewolnikow na targu, Slowianie szli na jarmark po krowy i zony, skladano ofiary ludzkie bogom - chyba to sie troche zmienilo? 3) Bog stworzyl zwierzeta na potrzeby czlowieka? kto ci to powiedzial i jak mozesz to udowodnic? czytales ogloszenie Pana Boga? jezeli w ogole Bog istnieje, to na pewno nie stworzyl zwierzat na potrzeby czlowieka, gdyby tak bylo bylby bez serca 4) mozemy zajac sie bezdomnymi? kazdy zajmuje sie tym,co uwaza za sluszne, wiec ty, kwiatek, zajmij sie bezdomnymi - zajmiesz sie? zorganizujesz akcje? bedziesz zbierac jedzenie, pieniadze i koce? bedziesz pisal petycje? bedzie ci sie chcialo? 5) zeby ludzie nie cierpieli w swieta? prosze bardzo, kolejne pole do popisu dla ciebie o ile sie orientuje, ludzie na swieta nie sa trzymani stloczeni w brudzie i smrodzie i nie dusza sie w meczarniach ani nie sa skrobani zywcem i zywcem krojeni i smazeni - jezeli sie myle, to donies mi o takich przypadkach, a zareaguje 6) wierzysz w wyzszosc czlowieka nad innymi gatunkami - a dlaczego niby mialoby tak byc i gdzie tego dowody? jezeli homo rzekomo sapiens i karp maja mozg oraz centralny uklad nerwowy to oba te gatunki sa zdolne do odczuwania BOLU I STRACHU PRZED NIM - ten wspolny mianownik ci nie wystarczy?
;( (www.krwaweswieta.pl)
24-12-2008 ( odpowiedz )
Masakra...Wczoraj mój tata kupił 4 karpie i 2 z nich jeszcze żyły ;( Postanowiłam sobie,że nie będę jadła karpi teraz ani nigdy więcej ;(
      dziekuje (viola005)
18-12-2009 ( odpowiedz )      
dziekuje ci za te decyzje w imieniu wszystkich zwierzat i zycze ci wesolych, spokojnych wegetarianskich swiat

1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6

Powyższy dokument został napisany i opublikowany przez Marta Paciorkowska, Fundacja Viva! Akcja dla zwierząt. Petycje.pl i ich administrator, nie maja żadnego wpływu na treść tego dokumentu. Jeśli uważasz, że powyższy dokument narusza zasady regulaminu serwisu, prosimy o powiadomienie regulamin@petycje.pl.